Okyanuslarda yaşamayı seven Albatros kuşu gördüğü rüyanın bitmesinin ardından uykusundan uyanmış.Albatros kuşunun hedefi hayvanlar hakkında bilgi toplamakmış.Gördüğü rüyasında Ahtapotun üç kalbinin olduğunu öğrenmiş.Hiç zaman kaybetmeden hedefini gerçekleştirmek için çalışmalara başlamış.Zamanın çok değerli olduğunu  iyi biliyormuş.
Albatros kuşu çalışmaya başlamadan önce kendisine bir yol haritası çizmiş.Çünkü plansız ,programsız yapılan çalışmalardan başarılı olmanın çok zor olduğunu biliyormuş.Albatros kuşu diğer kuş arkadaşlarına sizlerde çalışırken düzenli,planlı çalışın diye öğüt veriyormuş.
İlk önce karıncaları incelemiş. inceledikçe merakı daha da artmış.Tüm canlılar gibi Albatros kuşu da Rabbimiz (ALLAH(CC)'e çok şükretmiş.İlk iş olarak bulduğu bilgileri yanında getirdiği defterine sırasıyla şöyle yazmış.1-Karıncalar uyuyamaz 2-Tarım işi ile uğraşan ilk canlılarmış 3-Bir karınca kendi ağırlığının on katı ağırlığı kaldırırmış 3-Yemek ihtiyaçlarını  karşılamaları için öncü karıncaları görevlendirirlermiş.Öncü karıncalarda gittikleri her yere koku molekülü bırakırlarmış.Yollarını kaybetmemek ve buldukları yemeğin yerini belirlemek için.Albatros kuşunun planı hergün bir hayvan hakkında bilgi toplayıp yazmakmış.Aradan bir hafta geçmiş geçmesine, fakat karıncalardaki mükemmel özellikleri,dayanışmayı,paylaşmayı,yardımlaşmayı,düşmanlara karşı birlikte haraket etmeyi,iletişimde anten dilini kullanmalarını,kimyasal iletişimi,ses çıkararak iletişimlerini gördükçe incelemesi artmış,Tam on beş günde karıncaları inceleyebilmiş.Albatros kuşunun bir özelliğide öğrendiği yeni bilgileri hemen arkadaşlarıyla paylaşmasıymış.Çünkü paylaşılmayan bilgi beyinde hapis,tutsak olur dermiş.Karıncaları inceledikten sonra diğer kuş arkadaşlarına devamlı karıncalardaki dostluğu,fedakarlığı,yardımlaşmayı örnek göstermeye başlamış.Bir hafta boyunca ormandaki yaşayan diğer canlılara konferans vermiş.Konferansı şöyle bitirmiş.Arkadaşlar bundan böyle her öğrendiğim bilgiyi ormandaki doğal konferans salonunda sizlerle paylaşacağım.Bundan sonraki araştıracağım konu beş gözü olan sinekleri araştıracağım demiş.Hepinize hayırlı günler demiş.Çalışmalarını yapmak üzere oradan ayrılmış...
                                             İlyas DOĞRU
                                                     KARS
( Albatros Kuşu 2 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 20.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.