Hikaye / Dostluk Hikayeleri

Eklenme Tarihi : 23.04.2013
Okunma Sayısı : 2542
Yorum Sayısı : 0
HER BAYRAM AYRI BİR HEYECAN..
    
     Gündem konusu olan gündem konusu olan 23- Nisan Ulusal Egemenlik ve çocuk Bayramını canı gönülden kutluyorum, Tüm okurlara, ilgililere, öğretmen ve öğrencilerimize saygılar, sevgiler, selamlar iletiyorum.
Bir yıl içinde 365 günü masaya yatırdığımız zaman o kadar çok güzel güne
rastlarız ki.. bunları saymakla, anlatmak zor olsa gerek. 
    
      Her bayram ayrı bir heyecan diyorum. Dini bayramları, milli bayramları, resmi, tüzel kurumların kutlamaları, özel  günlerin kutlamaları vs. Dini bayramlar da birbirini takip eden kandiller, anlamlı geceler,  kutlu doğum haftası, haftası gibi  bir çok güzellikleri birlikte yaşarız.Şeker bayramı, Ramazan bayramı diye her iki cümleyi benimseyip yakıştırdığımız bu bayrama bir ay oruç tutarak girmek heyecanımızı kat kat artırmaktadır. 

     Kurban bayramını kutlamadan önce de Allah'ın yoluna kesip paylaşacağımız kurbanlığı alıp gerekli hazırlığı yapınca aile ferdinin gurbetçileri toplandığı zaman o hanenin mutluluğuna diyecek yok. Hısım,akrabalarımızla,komşularımızla, bayramlaşmak ne kadar güzel bir şey...Uhrevi aleme göçen yakınlarımızı kabristanda ziyaret edip duacı olmak,
kişisel sorumluluğumuzu yerine getirmek,anmak,hatırlamak daha güzeldir.

     Milli bayramların oluşması 19- Mayıs gençlik ve spor bayramı  Mustafa Kemal Atatürk'ün ülkemizde ki gençlere  hediyesidir. 23 - Nisan Ulusal egemenlik çocuk bayramın da  dünya çocuklarının hediyesidir. Onların Ülkemiz de buluşması sevinç, heyecanla birlikte barış, kardeşliğin pekiştirilmesi örnek görüntülerin oluşturulması ne kadar güzel bir davranış. 

     Ayrıca farklı ülkelerden gelen  gençlerin Türkçe şarkılar, türküler söylemesi,şiirler okuması daha da anlamlı. Kendi ülkelerin kostümlerini, oyunlarını, müziklerini sunması heyecan  vericidir. Ülkemizin canlı yayınlarla,görsel, yazılı basınla tanıtılması onur,ve gurur vericidir. Gündem konusu olan 19- Mayıs gençlik ve spor bayramı da çok anlamlı bir bayram. Zafer bayramları da tarihimizin hatırlanmasına vesile oluyor.

    Her bayramın ayrı heyecanını yaşamak için birlik ve beraberliğe çok ihtiyaç var. Aile nüfusunu bir araya gelemeyenler bayram sevincini tadamadılar. Her haneden milli bayramlarda elbette katılanlar olur. Çocuklarımız büyüse de torunlar devreye girer. Akrabalarımızdan bir kişi dahi olsa bizler mutluluğu tadarız. Bayram heyecanını doyasıya yaşarız.

     Dini bayramlarda tatillerin uzun olmasıyla gurbetçilerimiz de akın ederler. Hasretlerin kavuşması, özlemlerin buluşması bayram heyecanlarını daha da artırır. Hediyeleşmek ne güzel bir gelenektir. Hediye veren de, alan da çok mutlu olur. Sağlık problemleriniz engel olmadığı sürece mutlaka yakınlarınızı ziyaret ediniz. Ziyaretler elbette aile büyüklerinden başlamalıdır. 

     Türk milleti her yönden şanslı. Çünkü ülkemiz de yapılan kutlamaların
çokluğu  diğer devletlere benzemez. 7 den 77 ye bu heyecanı yaşayamazlar.
Nice bayramları birlik beraberlik sergileyerek kutlayabilmek ümidi ile sizlere
sağlıklı, varlıklı, huzurlu günler diliyorum. Allah'a  emanet olunuz, hoşça kalınız.

*  19 - MAYIS  *

Atatürk Samsuna çıkarma yaptı,
Çoluk, çocuk coştu bayrağı kaptı,
Dünyayı  titretti  kıyamet  koptu,
On dokuz mayısı  kutlamalıyız.

Askeri erkanın moral yerinde,
Vatan bir bütündür sevgi derinde,
Görevini yapar  sıcak, serinde,
On dokuz mayısı  kutlamalıyız.

Gençler de heyecan arttıkça arttı,
Toplumun alkışı ayrı  renk  kattı,
Gaziler  elinde  sancağı  tuttu,
On dokuz  mayısı  kutlamalıyız.

Yazılar  yazarak  olur gösteri,
Uçaklar kuşatır mavi gökleri,
Söylenir tarihin tüm gerçekleri,
On dokuz  mayısı  kutlamalıyız.

Yüce  Türk  Ulusu bu şana layık,
Sportmen  olmalı  kıyafet, kılık,
Zekice  yapalım  biraz  hazırlık,
On dokuz  mayısı  kutlamalıyız.

*   GELİŞMELİYİZ   *

Türkiye vatanım canımdır benim,
Hoşuna gidecek bilirsen senin,
Fark etmez rengarenk olsa da tenin,
Barış konusunu görüşmeliyiz.

Bizler tok kaldıkça aç bırakmayız,
Zarar gelmedikçe canı yakmayız,
Muhtaçta değiliz boyun yıkmayız,
Yarım ekmeği de bölüş meliyiz.

Hüzün duvarları ortadan kalksın,
Suçsuzum diyenler aynaya baksın,
Sanatkar olanlar ortaya çıksın,
Eğlenip coştukça gülüş meliyiz.

İthalat, ihracat yapmamız gerek,
Fabrikaya işçi katmamız gerek,
Sermaye arttıkça tutmamız gerek,
Sanayi yönünden gelişmeliyiz.

Unutma zamanı kini, nefreti,
Gündemden düşmeli terör illeti,
Kalkındırmalıyız yüce devleti,
Zekice düşünüp gelişmeliyiz.

Ispartalı  Zeki  Çelik  TÜRKİYE İLESAM  il temsilcisi.
( Her Bayram Ayrı Bir Heyecan ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 23.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.