Mizah dehasının en önemli temsilcisini anmak istedim. Halk filozofu Nasrettin Hoca ;1208 yılında , Eskişehirin Sivrihisar Horta lçesinde doğmuş,1284 yılında Akşehir’de ölmüştür.

Nasrettin Hoca ,Türk islam düşünürü ,ünlü MİZAH ustasıdır... Selçuklu Sultan’larıyla tanışıp ,Mevlana Celaleddinle tanışmış yakınlık kurmuştur. Kadılık göevlerinde bulunmuştur.

Türk halk bilgisi dilinde,duygu ve inceliği içeren gülmece türünün öncüsü olmuştur.Halkıngülmece odağıdır...Türk düşünce tarihinin büyük dehasıdır.Toplumda neye önem verildiğini anlatan ’YE KÜRKÜM Ye’ Gülmecesi Hocanın dilinde halkın tepkisini gösterir..

700 Yıldır nükteleriyle,t üm dünyayı güldürüp nasihat etmiştir .. ’ 1-7 Temmuz ’Uluslar arası anma haftasıdır ’Nasrettin Hoca yı.

Nasrettin Hoca ve cimri!

Cimri ve de boş boğaz biri Hocaya:Ya Nasrettin Hoca demiş,demek parayı çok seviyorsun. Acaba neden ? Hoca cevabını yapıştırmış,senin gibilere muhtaç olmamak için...

Nasreddin Hoca nın latifeleri ,hikmet ve ibret doludur ! Hala gülüyor ve seni anıyoruz..Nasrettin Hoca ... Rahmetler sana...




Oya Gedik


( Nasrettin Hoca! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 2.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.