***Ne Mutlu Onlara ki,Büyük Hayallerin Adamlarıdır!***

       Bana yirmi dört saat az gelir.Sabahın hep sekizinde kalkarım.Akşamın on ikisin de mutlaka yatmış olurum.Elime ne geçse okurum.Hoşuma giden ve önemli saydığım yazıları mutlaka cebimde devamlı taşıdığım not defterime kaydederim.

      Bazen öyle güzel yazılar karşıma çıkar ki,ondan ya bir şiir ya da güzel bir hikaye çıkarırım.Bazen de güzel bir deneme ve ya makale olurlar.El gibi bu iş bur da biter demem.Hep okur, hep yazarım.Konuşurken bile başka şeyler düşünür,kendimce muhasebe yaparım.

      Zaman zaman arkadaşlar, ya da eşim beni uyarır.

---Sen duymuyor musun?Sağır mısın?

      Duyuyorum ve şükürler olsun sağır da değilim.Ama insanın aklı başka yerler de olunca duymaz ,duyduklarına da hemen cevap veremez.Benim kisi böyle bir şey işte!...

       Üç maymun işi değil…”Duymadım,görmedim,bilmiyorum!”

       Bu hiç bana göre değil.Ben;Duyarım,görürüm,bilirim.Ama dedim ya zaman zaman başka düşünceler taşıdığım için hemen cevap veremem.Bir süre suskun kalırım.Eğer karşımda ki acele etmez, beni beklerse cevaplarım.Yok acele ederse tekrar duymak ve dinlemek zorunda kalırım.

      Adam kırk yıl önce okulu bitirmiş,göreve başlamış.O gün bugündür,ne kitap okumuş.Ne dergiye abone olmuş.Ne de bir gazete alıp okumuş.Mecburiyetin dışında yaşadığı şehrin dışına çıkmamış.

     Askerlik anısı da yok.Konuştuğu beş on kelimeyi geçmez.

     “Nasılsın,iyimisin,işler nasıl,çoluk çocuk iyimi,havalar,nasıl,maaş artışı var mı?...ve daha böyle birkaç kelime konuşma..Gerisi yok!

      Teknolojiye sırt çevirmiş,icatları bilmez,aklıda öyle her şeye ermez.Ama konuşunca kendini bayağı bir şey sanır.Netice itibariyle onun hayalleri yoktur.Adam olarak doğmuş, adam olarak gidecektir.O kadar!Gerisini onun yerine başkaları yapsın.O düşünüpte kafamı ağrıtacak.Boş ver gitsin…Çünkü;Çağın en az yüz yıl gerisinde..İleriyi düşünmek ona mı kalmış?

      Büyük veya düşünen adamların hepsi der;

    “Hayalleri olmayanın yarınları olmaz!”

     Yarınlarda olmak istiyorsak (sanırım herkes ister)çok düşünmeli,hayal kurmalı,bunları gerçekleştirmek için kafa yormalıyız.

     Ha…Kimisi yüz yıllar sonra meşhur olur.Kimisi de hemen daha on yedi,on sekiz yaşında dünyanın en zengini olur.

     Bunları yapmak için insanın daha çocukken çok büyük hayalleri olmalı.Ancak bu büyük hayaller ki,gelecek nesillerin ve ülkenin önünü açar.

     Yazımızı noktalarken şunu tekrar etmeliyiz;

      Yurdumuzun büyük düşünen,çalışkan insanlara ihtiyacı var.

     Küçük hayallerle bir yere varılmaz…Büyük hayallerin adamı olmak lazım.

      Ancak;Büyük hayalleri olan insanlar büyük işler başarırlar.

       Türkiye’de büyük işler başarmak için büyük düşünen ,büyük hayaller kuran çalışkan insanlara selam olsun!

     Ne Mutlu Onlara ki,Büyük Hayallerin Adamlarıdır!

 

Kemal DOĞANAY

( Hayalleri Olmayanın başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 4.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.