Şiir yazmaya yeni başlayan tutkulu genç arkadaşlar var. Bazılarının dizeleri gerçekten güzel, takdire değer, bazılarının kendisini çok geliştirmesi lazım, bazıları ise belli, yazmış olmak için ya da rahatlamak için yazıyor. Ben de onların yaşlarındayken, hâlâ hayatta olduğunu sandığım, Hataylı şair büyüğüm ve benim için hâlâ Türkçenin değerli şairlerindendir dediğim Ali Yüce'ye mektup yazmıştım. O zaman İnternet daha ortada bile yoktu. Mektubum da özetle''İyi şiir nasıl yazılır, nasıl iyi şair olunur''gibi sorularla Sayın Ali Yüce'den cevap istedim. Sayın Yüce üşenmeyip bana cevap yazdı o tarihte ve kendisinde bir tek adet bulunan kitabını bana gönderip altına da şöyle yazmıştı...''Bu kitabımdan ben de bir tane var yalnızca, bu iyi niyet gösterisini bir kere daha yapıyorum, daha önce çok kişi kitaplarımı alıp göndermedi, sen fotokopisini çekip gönderirsen sevinirim.'' Ben de onun dediği gibi kitabının fotokopisini çekip geri gönderdim, kendisine de teşekkür ettim... 


Şiir diğer edebiyat türleri ile farklıdır biraz. Roman, tarih, hikâye için kendinizi geliştirdiyseniz, edebi bilginiz de iyi ise, az çok bir şeyler karalarsınız. Eğer şiir yazıyorsanız bunların yanına bir de ilhamı eklemeniz lazım. İnsanın en büyük ilham kaynağı en başta Tanrı'dır. Onun yanındaki diğer ilham kaynakları; tabiat, su, hava, yer, gök, diğer insanlar ve canlılar dolaylı ilham kaynaklarıdırlar ki, zaten Tanrı olmazsa onlarda olmazlardı... 


Genç şairler yazın yaza bildiğiniz kadar, ama her yazdığınız şiir güzel olacak ya da yayınlayacaksınız diye bir kural yok unutmayın. Kötü şiirlerinizi de saklayın, kötü şiirlerin bir iki sonrasında, o şiiri değiştirerek belki daha güzel şiirler yazarsınız. Haftada en az bir iki şiir kitabı bitirmeyi unutmayın. Bu da yılda ortalama yüz yüz yirmi şiir kitabı yapar. Şiir kitapları diğer kitaplara nazaran kolay okunan kitaplardır. Senede yüz şiir kitabını gözünüzde fazla büyütmeyin... 


Bazen insan yazarken tıkanıyor, mısranın devamı gelmiyor, atmayın onları sakın, bir müddet sonra gelir belki. Bazı şairler bir kelimeyi, bir cümleyi şiirlerine senelerce düşünüp öyle koymuşlardır. Atın bir arkadaşınıza ya da bana bir mesaj, belki sizin devamını getiremediğiniz mısra bizlerin aklına gelir, imece usulü ortaya güzel bir şiir çıkar. Ücretsiz kampanya yapalım olmazsa''Bir mısra sizden bir mısra bizden''Kampanyası genç şairler için. Para pul filan da istemez ha!
( Bir Mısra Sizden Bir Mısra Bizden Kampanyası başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.