1 Bırakın Artık Dizileri Gözümüze Gözümüze Sokmayı

Oysa ne güzeldi bundan yıllar önce televizyonlar tek kanallı iken. Aslan gibi TRT'miz ve onun kaliteli programlarını seyretmek için can atardık. Ne zaman ki özel yayıncılık başladı, televizyonlarda da mantar gibi diziler bitmeye ve yüzlerce dizi oyuncusu destursuz olarak beyaz camdan evlerimize, hatta rüyalarımıza girmeye başladı.


Dikkat ediyor musunuz, konu olarak birbirinin benzeri o kadar çok dizi var ki... Diyeceksiniz ki seyretmeyin kardeşim bir şekilde protesto edin. Hangi birini edeceksiniz, bütün dizilerimiz genellikle akşam saatlerinde başlıyor, kısaca televizyon ve diziler birçoğumuzun beynini kilitliyor neredeyse dumura uğratıyor.


Çoğu bilinçsiz insanımız televizyonlarda gördüklerini gerçek hayat zannediyor, bu bir yerde kendini gerçek hayattan soyutlama, orada ki oyuncular ile kendini özdeşleştirme yoluyla oluyor. Çok az bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar kaliteli dizilere de var mutlaka onları ayırıyorum tabi ki diğerlerinden. Sit Com denen ucube bir dizi şekli var, iki tane mekânda geçiyor sadece, bunların çoğu tabi ki ABD televizyonlarından şekli araklama, bunu birçoğunuz biliyorsunuz...


Çocuklarımızı çok iyi korumamız lazım bazı zararlı dizilerin saçma sapan görüntülerinden. Ülkemizde ve dünyada çok elim ve acıklı olaylar oluyor. Afrika'da birçok ülke açlıktan kırılıyor, ülkemizde terör olayları yeniden hortladı, askerlerimiz, polislerimiz şehit oluyor. Orta Doğunun birçok ülkesi kan ve gözyaşı içinde ve bizler televizyonların başına geçip gecelerin yarısına kadar dizi seyrediyoruz. Kimimiz asgari ücret ile geçiniyor, kimimizin durumu biraz daha iyi orta direk olarak lakin o dizilerde gariban rolü oynayanlar ya da mafya bozuntularını oynayanlar cukkayı götürüyorlar gözümüzün içine baka baka...


Oh ne ala yağma Hasan'ın böreği. Oyuncu olmak o kadarda kolay bir şey değildir. Konservatuvarlar var bu işin eğitimini ciddi şekilde veren lakin orada eğitim görmek zaman ve bilgi, çalışmak ister. Bir iki ders alıp iki üç de yarışmaya gir hemen dizilerde rolleri kap. Peki, o zaman o konservatuvarda okuyanlar dört beş sene hem de boşa mı kürek çekiyor?


Günün sıkıntı ve streslerini atmak için bir iki komedi dizisi haricinde, o da ara sıra ki, hiç bir diziyi izlemiyorum ve de bu konuda kendim ile gurur duyuyorum. Kanımca, kültürel faaliyetlerimizin en büyük köstekleyicisi televizyon. Bazı arkadaşlar, kitap okumaya ne gerek var televizyonlarda ki açık oturumları, kültürel programları izler öyle de bilgili bir insan olurum diye düşünüyorlar ise diyebilirim ki büyük yanılgı içine düşerler...


Şimdilerde devletin televizyonu bile ki, ''ben çok ciddi bir kurum olduğunu düşünüyordum şimdiye kadar.'' magazin programlarına ve de fantastik programlara yer vermeye başladı yayın akışında. Nabza göre şerbet veriyoruz deyip bu işleri hasıraltı etmemeleri lazım. TRT seyircisi her zaman için olgun ve saygındır benim gözümde... Neyse lafı fazla uzattık yine hepinize en derin sevgi ve saygılar havalar soğuksa da siz yüreğinizi sıcak tutun yine de... 

( Bırakın Artık Dizileri Gözümüze Gözümüze Sokmayı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.