Hollanda'da yaşamlarına evlerinde son vermek isteyen amansız hastalar için''Alo gel canımı al''hizmeti başlatıldı. Hollanda Hayata Gönüllü Son Verme Derneği(NVVE)bünyesinde Lahey'de sesiz sedasız açılan ötenazi kliniği, ötenazi yasasından yararlanabilecek, ancak aile hekiminden ölüm yardımı alamayan hastalara evlerinde hizmet sunacak.(KAYNAK Hürriyet Gazetesi)


Biz de bu memleket de yıllarca ''Kurtar bizi baba'' ve ''Kurtar bizi anaaa''diye kimlere yalvarmadık kimlere, bizi iyi yaşatsınlar diye. Adamlar günahları ile sevapları ile namuslu namuslu ölmek istiyorlarmış. Bizim böyle''Alo gel canımı al''gibi hizmetlere hiç ihtiyacımız yok ki zaten. Sağ olsun başımızda ki kodamanlar ''Alo gel canımı al bilâder'' demeden de emekliyi, memuru, işçiyi, dul ve yetimi sürüm sürüm süründürüyorlar. Ölmelere ramak kaldı zaten. Bıçak kemiğe dayanmıştı, şimdilerde kemiğe geçmek üzere. Onun için bizim ülkemizde böyle hizmetler asla yürümez başından peşin peşin ben söyleyeyim...

Ölüm timleri de nasıl hareket ediyorlar ki acaba. Başlarına cellât kukuletası geçirip de kapıları öyle mi çalıyorlar. Yoksa ötenazi yaptıracak insana telefon edip ''Bekleyin geliyoruz kardeşim saat tam 14.45 de canınız alıp da gideceğiz. Bir çay ile ufak tefek pasta da ikram edersiniz herhalde giderayak, ahirete de bolca selamlar bizleri de çok çabuk beklemesinler''

Farklı ölüm saati isteyenlere de farklı tarife uyguluyorlardır herhalde ''Kardeşim öğle saatinde canınızı alamayız, o saat de Kristof ile yarım saat sonra Helga hanım başvurmuş onların canı alınacak sizi yarına atsak olmaz mı, hem de bando mızıka ile geliriz şaşalı da bir tören yaparız ne dersiniz''. Sonra ekliyor yine''Kilise'den de cenazenizi kaldırırken Mozart'ın bilmem kaçıncı senfonisini mutlaka çaldırırız merak etmeyin ayrıca orkestradan rockenrol veya hip hap türü müzik isteğinizde olursa bilahare onları da yerine getirebiliriz''

Adam hayatından bezmiş ise zaten o da şöyle diyebilir''Beş on dakikaya kadar geldiniz geldiniz gelmediniz mi ben kendimi onuncu kattan atıyorum zaten, bu dert canıma tak etti, ötenazi parası yerine hava alırsınız ona göre parada benim cebime kalır''
( Hizmetinde Böylesi Olur Mu Demeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.