''İngiliz dış istihbarat servisi MI-6'nın şefi zatı muhterem Alex Younger sinema tarihinin en ünlü ajanı James Bond'un kendilerine iş baş vurusu yapması halinde geri çevrileceğini söyledi.'' BASINDAN


Yani, akıllara bakar mısınız? Bu haberi okuyunca, insan güler mi ağlar mı? Siz olsanız ne yaparsınız? Duyamadım, önce ağlar, peşine de güler misiniz? Sen aklını peynir ekmek ile mi yedin Alex, sen ne yapıyorsun yahu? Bu ne aymazlıktır, ne kadar sorumsuzluk örneğidir? Vallahi üstlerinin kulağına gitse bu söylediğin sözler, seni hemen emekli ederler, sonra da emekli MI-6 Şefi olur çıkarsın diyeyim yani. Hiç bir yerde ne şeflik ne de şef garsonluk yapabilirsin. Cık cık cık! Adam, James Bond yahu, hatta biz orta okula gidiyorken onun çantalarını kullanmıştık yıllarca da ağzını açıp tek kelime etmedi, niye benim çantalarımı kullandınız diye...


Kusura bakma da Mister Younger, James Bond, senin bu sözlerini hiç ciddiye almaz bence. Çok mu önemli yani MI-6 da ya da MI-5 de çalışmak James Bond biraderime iş mi yok? Ellini sallasa ellisi. Gider KGB'ye ya da MOSSAD'a Alman İstihbaratı BND'YE ne var yani dünyada bir tek istihbarat örgütü MI-6 ya da MI-5 mi... Diyeyim yani gitsin MOSSAD'ın kapısına bir dakika kapı da bekletmedikleri gibi, bir de ayağının altına kırmızı halı sererler. Hatta şarkı türkü bile besteletirler James hem de Bond amcama ''Gittim Mossadın kapısına hem de sevdiler öptüler beni, üstüme ev aldılar sahibim tapusuna.''


Bond Birader James kardeş zaten sana diyeyim. Velev ki gittin MI-6'ya iş başvurusu yaptın. Bir kere deneme süresi diye seni altı ay sigorta yapmazlar, bazen bir seneye bile çıkıyormuş, deneme süresi, sonra bana söylenmemişti deme. Ondan sonra da sigortanı aldığın maaştan değilde asgari ücretten yatırırlar ise emekli olurken çok az ikramiye alırsın onu da sana antiparantez belirteyim. Zaten ajanlıktan da emekli olmak diye bir şey yok bildiğim kadarı ile bir kere ajan olduysan, ömrü billahi ölene kadar ajansın demektir. Ajanların isimlerinin tutulduğu en büyük defter Ajanda'ya seni yazdılar mı adın oradan ancak ölünce silinir. Halbuki KGB'de ya da MOSSAD'da çok farklı her şey. Orada bir ay tek bir ay çift maaş alırsın. Ayrıca senelik izinlerinde neredeyse iki ayı bulur. Lojmanında en kralında oturursun. Yıpranma payı var sonracıma.


Ya birader sen işsiz filan kalmazsın. Her sene iki tane James Bond filmi çevirsen üüüüf! Dünyanın parasını kaldırırsın diyeyim. Boş ver be almazsa almasın seni MI-6 işe. Onların bir yılda vereceği paranın on katını, yirmi katını iki filim ile alırsın sen. Kendin ödersin sigortanı da ya da sigortayı beğenmezsen isteğe bağlı Bağ-Kur pirimi öde, en yüksek basamağa da çıkarsan emekliliğinde rahat edersin, rahat. Tabi bu Bağ-Kur ve SSK İngiliz versiyonu yani. Sonra da sosyete bir semtte dükkan açarsın, ajan iken kullandığın silahları, birden silah olan dolma kalemleri, dokümanları satar yine kendini gül gibi geçindirirsin.


Bond Birader hiç bir şey yapamadın. Atla gel bizim İstanbul'a, orada kapalı çarşıda sana bir dükkan açarız o güzelim James Bond çantalarını okuturuz dolar ile, hem bizim millete hem de turistlere, köşeyi dönersin vallahi. Filmlerini de CD'ye aktarırız, benim İstanbul'da bu işi yapan çok samimi arkadaşlarım var, ara ara da onları satarsın yolunu bulursun. Pöh ki pöh! MI-6 seni işe almayacakmış, almazsa almasın kafa basmıyor bunlarda ''Tuzlayayım da kokmasınlar.'' Sen gel şu kardeşini dinle MI-6'nın o ukala şefi Alex Younger'e de bakma. Onlar üzülsün seni kaybettiğine. Dükkanın dolup taşar vallahi Kapalı Çarşı da dolup taşar. Köşeyi dönersin. Yalnız köşeyi dönünce diğer ajanların filmlerde yaptığı gibi hemen kaybolma. Göreyim seni. Hepinize en derin sevgi ve saygılar. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın... 
( James Bond Senin Sözlerini Hiç Ciddiye Almaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.