1 Bilişim Suçları

Hepinizin bildiği gibi yirminci yüzyıl ve peşi sıra gelen yirmi birinci yüzyıl bilişim çağı olarak da adlandırılıyor. Teknolojide ki aklı almaz buluşlar ve ilerlemeler yıldırım hızı ile çağa damgasını vuruyor. Yapılan her aletin her buluşun kısa bir zaman sonra daha gelişmişi ortaya çıkıyor. Hatırlarsınız doksanlı yıllarda ilk önce çağrı cihazı çıktı peşine cep telefonu, çağrı cihazları aynen çöp tenekesine ve tarihin tozlu derinliklerine cumburlop. Cd ler çıktıktan sonra taş plaklar ve kasetlerin hükmü kalmadı. Telefonlarda artık sizi kim arıyorsa numarası kabak gibi çıkıyor amiyane tabir ile. Mail adresinize eğer birisi dadandı ise onu ortaya çıkarıp polise teslim etmeniz içten bile değil haberiniz olsun. Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde Bilişim Suçları ile Mücadele Daire Başkanlığı diye bir birim var 2011 yılında kurulmuş ve halen görevini başarı ile yürütmektedir...

Bildiğiniz gibi artık her devlet kuruluşunun ve çoğu özel sektör kuruluşunun büyük küçük bir İnternet sitesi var. Hacker denilen arkadaşların bir kısmı buraları koruyor, kötü niyetli bir kısmı da buralara elektronik saldırılar gerçekleştiriyor, dolayısı ile sitenin işlevlerini yavaşlatıyor ya da tamamen devreden çıkartıyor. Bu sebep ile önemli her kuruluşun ayrıca yedek siteleri de var...

Her ne kadar İnternet ortamından ben alışveriş ve bankacılık işlemi yapmasam da bunu yapanlar ve teknolojik çağa ayak uyduranlar da çoğunlukta. Artık İlköğretim çocukları bile babalarının bankacılık işlemlerini yapabilecek kapasiteye sahip...

Yetkili bir ağızdan yapılan açıklama aynen şöyle "Son dönemlerde karşılaşılan en büyük hata, kredi kartı bilgilerini polis, savcı, bankacı ya da diğer kamu görevlisi olarak tanıtan şahıslara inanarak vermeleridir.''

Yine bir yetkili ''Kimlik ve kredi kartı bilgilerini ne suretle olursa olsun kendisini polis ya da savcı olarak bile tanıtsa kimse ile paylaşmamaları gerekmektedir. Vatandaşlarımız, güvenlik güçleri tarafından sadece davet amacı ile aranmakta olup kredi kartı ve kimlik bilgilerinin talep edilmediği unutulmamalıdır" diyerek vatandaşları uyardı.''

Sözün özü sizleri bizleri mailden ya da İnternet ortamından başka bir şekilde rahatsız edenler ve bunda ısrar edenler suç işlemektedirler. Bir dilekçe ile Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan bu Bilişim Suçları ile Mücadele Daire Başkanlığına başvurulduğu zaman bunların foyasını ortaya çıkarmak ve adalete teslim etmek de çok kolay olacaktır. Sevgi ve saygılarımla...

( Bilişim Suçları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.