Kamuran Akkor'un geçmişte söylediği güzel de bir şarkıydı aslında. ''Evet mi Hayır mı söyle bana nedir senin cevabın.'' Geçmişte sevgililerin birbirine bu şarkıyı çok söylediği rivayet edilirdi... Oy oy oy ki oy. En son eveti nikahınızda mı demiştiniz eşiniz ile evlenirken? Yok, yok ondan sonrada bir dolu evet ve hayır kelimelerini kullanmışsınızdır mutlaka da hatırlamazsınız nerelerde evet nerelerde hayır dediğinizi. Biz de dileyelim bu referandumun sonucu ülkemiz için hayırlara vesile olsun. Her şeyin hayırlısı... Yanlış anlamayın ülkemiz için, ülkemiz için... Yoksa ben size ne evet deyin kesinlikle, ne de hayır deyin diye bir fikri empoze etmem, etmeye de çalışmam asla...


Bakıyorum çeşitli İnternet platformlarında anketler düzenliyorlar arkadaşlar. Yok hayır şu kadarmış, evet bu kadarmış. Sakın sakın ola bu aldatmacalara kanıp da oralarda oy kullanma gibi bir eylemde bulunmayın. Hem bunların bir geçerliliği yok, hem de o anketi düzenleyenler bundan, yani havadan para kazanıyorlar. Hiç gerek yok, hiç lazım değil...


Eski Türk Filmlerinin unutulmaz fragmanlarından da birisiydi şu meşhur ''Nayır nolamaz.'' zamanında mizah dergilerinin ağızlarına sakız olmuştu bu kelimeler, cümleler. Öyle birilerinin dediği gibi hiç de bu milletin yüzde doksan beşi aptal filan değil, gerektiği zaman gereken zeminde kendini çok akıllı zanneden siyasilere de sandıkta gereken cevabı verecektir mutlaka, bundan hiç kimsenin en ufak kuşkusu olmasın.


Bazıları da rengini belli etmemek için ben ''Havet'' diyeceğim diyor. Önce hayır sonra evet gibi yani. Ben hiç kimseye sormuyorum. Kendi yakınlarıma bile, ne gerek var böyle bir şeye. Kimse geri zekalı değil çok şükür ki yalnız evet dersek nasıl bir durum ortaya çıkacak, hayır dersek nasıl bir durum ortaya çıkacak iyi analiz etmek lazım. Bu gün başkanlık sistemi ile yönetilen çok az ülke var dünyada bunu göz ardı etmemeli... Krallıkları ve diktatörlükleri saymaz isek dünya ülkelerinin büyük çoğunluğu cumhurbaşkanı ve başbakanın birlikteliği ile devam ediyor siyasal yaşamına...


Milletin kafasında ki senaryolara da fazla kafayı takmayın derim. Dedikodular spekülasyonlar çok fazla şu sıralar ki bence çok yersiz ve saçma sapan bunların alayı, itibar etmemeli... Yok efendim hayır çıkarsa Türkiye geri gidermiş... Niye geri gitsin? Bu ülke de doksan küsur yıldır başkanlık sistemi yok, her şeyimiz de var çok şükür. Evetçiler de hele bir evet çıksın Türkiye uçacak uçacak hem de kanatsız uçacak diye tavır takınıyorlar. Ben de onlara pembe hayaller kurmayın, hayatımızda çok da değişen bir şey olmayacak, en azından ekonomik olarak, diyorum. Amerika başkanlık sistemi ile yönetiliyormuş, Fransa'da da yarı başkanlık varmış. Mış mış da mış mış. Bana ne, her ülkenin siyasal, sosyal, kültürel yapısı farklı farklı, onlara uyar da bize uymaz. İyi okuyup, iyi araştırın derim. Elinizi de vicdanınıza koyup kararınızı verin öyle verin. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Evet Mi Hayır Mı Söyle Bana Nedir Senin Cevabın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.