Evet en önemli bir mesele bu şimdilerde. Cimbombom tur atladı ve şampiyonlar ligine kaldı nihayet. Tabi tribünler, yani 12. adam seyirci hemen başladı ''Gerçekleri Tarih Yazar Tarihi de Galatasaray.'' hadi canım dedim ben de... Ben de Galatasaraylıyım, ancak ''Gerçekleri tarih yazarsa da tarihi de tarihçiler yazar.'' eski zamanlarda hani şu vakanüvis dediğimiz tarihçiler...


Yine bizim tarafımızdan fazla abartılmış bir tezahürat vardır bilirisiniz ''Avrupa Avrupa duy sesimizi işte bu Türklerin ayak sesleri Türklerle kimse başa çıkamaz Avrupa Avrupa kolla kendini.'' Elli ya da altmış senelik futbol tarihimizde, seksen milyonluk bir ülke olarak bir iki geçici başarıların haricinde pek de dişe dokunur sonuçlar alamadığımız gün gibi aşikar... Bu tezahürat biraz da AB ye yani Avrupa Birliğine sitemdir anlayana...


İki binli yılların başında gelen bir Dünya Üçüncülüğü ve Galatasaray'ın UEFA ve Süper Kupa Şampiyonluğu, onun dışında dişe dokunur bir başarı ben hatırlamıyorum, siz biliyorsanız söyleyin. Avrupa'nın Çekya gibi, İsviçre gibi, Hollanda gibi, Romanya gibi, Macaristan gibi küçük ülkeleri bile bizim gibi büyük bir ülkeden çok fazla başarılar elde ettiler...


Bir şey çok önemli diye düşünüyorum. Türkiye 1. Futbol Ligi Şampiyonlukları artık bu dört büyük futbol kulübünün dışına çıkmalı... Galatasaraylı olmama rağmen Bursaspor'un, Başakşehir'in şampiyonluklarına en çok sevinenlerden birisiydim... Takımlarımızı çalıştıran yerli futbol adamlarını da asla yabana atmayın...


Geçmiş yıllarda basınımızın yaptığı aymazlıkları tekrarlamayalım. Yirmi sene önce Avusturya ile milli maça gidiyoruz, gazetelerde başlık ''Üçüncü Viyana Kuşatması.'' hayırdır kardeşim Osmanlı geri geldi de bizim mi haberimiz yok? Puşkaşlı Macaristan'ı elli sene önce İstanbul'da 3-1 yenmişiz yıllarca bunun kutlamasını yaptırdılar bize, sonra üst üste senelerce katılamadığımız grup sonuncusu olduğumuz eleme maçları...


Dünyanın en büyüğü biziz, heyoooo ne mutlu olduk, artık sırtımız yere gelmez. Benzin kırk lira olmuş, olsun dünyanın en büyüğüz... Ekmek on liraya çıkmış, olsun sen sporda ki başarımıza bak... Eskiden Bursa'ya otobüs ile üç yüz liraya gidiyorduk, şimdi tek kişilik bilet neredeyse sekiz yüz lira, olsun finaldeyiz nasıl olsa vız gelir tırıs gider... Geçen sene üç bin lira olan kiralar bu sene on beş bin lira ile yirmi bin lira arasında gidip geliyor. Olsun finaldeyiz ya hiç müiiim deeel!

( Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.09.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.