Bazı densizler bizim Karadeniz Mutfağının dolayısıyla da Türk Mutfağının en gözde yemeklerinden olan Karalahana Çorbasını kötülemeye kalkmışlar. Halt etmişsiniz siz. Güzelim Karadeniz de Kara Lahana Çorbasını sevmeyen bilmeyen yoktur. Dünyanın en güzel insanları Lazlar, Karadenizliler sevecek bayılacak, sizin de o yemeği kötülemenize izin verecekler, öyle mi... Aklınıza bile getirmeyin...


Dünyada üç dört tane önemli yemek kültürü ve mutfağı vardır. Türk Mutfağı da bunlardan bir tanesidir. Gelelim densizce düşünmeden tartmadan en kötü yemekler listesine alınmasına. Karadenizli hemşerilerime bir hakarettir bu...


Karalahana Çorbası Tarifi İçin Malzemeler


1 bağ karalahana

1 tatlı kaşığı tuz

5 su bardağı su (haşlamak için)

3 yemek kaşığı sıvı yağ

1 adet soğan

1 adet havuç

1 adet patates

Yarım yemek kaşığı salça

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı pul biber

1 çay kaşığı karabiber

1 yemek kaşığı pilavlık bulgur

Yarım çay bardağı mısır

Yarım su bardağı barbunya

6 su bardağı sıcak su

2 yemek kaşığı mısır unu

Yarım su bardağı su


Kullanılan malzemeler kısaca bunlar. Tarifini zaten bayanlarımız fazlasıyla biliyor, yapıyor ve de afiyetle hem yiyor hem de ikram ediyor misafirlerine ve ev halkına...


''Karalahana çorbası yanına mısır ekmeğini çok yakıştırıyorum, karalahana çorbanızı mısır ekmeği ile servis etmenizi öneririm. Pratik ve oldukça besleyici olan bu çorba tarifini deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.''


''Karalahana çorbasının faydaları nelerdir?''

''Kaynatılıp sıvı halde de tüketilebilen sebzenin suyunun da birçok faydası bulunmaktadır. Karalahana suyu; cilt ve saç köklerini besler, mide ve bağırsak ülserine iyi gelir, bağışıklık sistemini güçlendirir, vücudu toksik maddelerden arındırır, idrar söktürücüdür, yağ yakımını hızlandırır ve kilo vermeyi destekler.''


Kara Lahana Çorbası Türk Mutfağının ve Karadeniz Mutfağının gururudur. Onu Dünyanın en kötü yemekleri listesine alanların, şapkalarını önlerine koyup bir daha düşünmelerini şiddetle tavsiye ediyorum. Kara Lahana Çorbası gururumuzdur. Halt etmişsiniz siz... Çatlasanız da patlasanız da Karadenizliler onu yemekten ve sevmekten vaz geçmez...

( Karalahana Çorbası Gururumuzdur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.12.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.