Beylik bir söz vardır ''İbadette gizli kabahatte gizli.'' derler, ama sadece insana gizli, Rahman ve Rahim olan Allah'a zaten gizli olan bir şey yok... Cuma namazına ya da vakit namazına gittiğim zaman, delikanlıları görünce gerçekten yüreğim pır pır ediyor, içten içe seviniyorum. Bazıları hakikaten edebe uygun hareket ederek ibadetini yerine getiriyor, bazıları için ise bunu söylemek zor.


Yanımda iki delikanlı, ellerinde cep telefonları. Daha ezan okunmamış Hoca vaaz ediyor, nasihatlerde bulunuyor cami cemaatine... Delikanlılar video seyrediyorlar camide, kızsan uyarsan bir dert, uyarmasan bir dert... Oysa ki ''Hak ile irtibattayken halk ile irtibatı kesmek lazım.'' Şimdi bir şey söylesem bebelere, belki bana ''Sana ne amca işine bak.'' da diyebilirler, ama içim içimi de yiyor, niye böyle davranıyor bu çocuklar diye, düşünmeden edemiyorum... Öbür yanımda başka bir vatandaş, yaklaşık benim yaşlarımda cep telefonunda oyun oynuyor... La havle demekten başka yapacak bir şey yok...


Vaaz bitiyor ezan okunuyor bitiyor, ilk dört rekat sünneti kılarken, geç kalmışlar acele ile gelip, tam da namaz kılarken sizin önünüzden geçiveriyor. Namaz kılan adamın önünden geçilmez, bilmemiş olmalarına imkan yok, oysa birazcık dikkat, azıcık görüş, her şeyi halledecek, feraset de lazım tabi...


Hep beraber namazın cemaatle kılınan bölümüne geçiyoruz müezzin kamet getirdikten sonra. Önümde, arkamda, sağımda solumda bir dolu Müslüman. Ne güzel, hep beraber rükûa eğilip, hep beraber secdeye gidiyoruz. Cemaat ile kılındığı için imama uymak zorunluluk. Niyet o yönde, ama gel gör ki yanda ki amcam imamdan önce rükûa imamdan önce secdeye varıyor... Bilmiyor ki imamdan önce secdeye ve rükûa vardığın zaman, ondan önce cennete girmiyorsun, ancak imama uyduğun zaman, daha makbul oluyor namaz ve ibadet...


Bir de şu tam namazın ortasında çalan cep telefonları ki gerçekten beni sinir ediyor. Kapatmasını bilmiyorsan, getirme arkadaşım cep telefonunu camiye... Bir de salak salak zil sesleri... Bir vakit namazı kılarken, adamın telefon zilinin sesi İbrahim Tatlıses'in şarkısı ''Tombul tombul memeler.'' diye çalıyordu, gel de fıttırma arkadaş... O namaz sırasında cep telefonları çalan arkadaşlar, şunu unutmasınlar, o cemaatteki bütün insanların hem konsantrasyonunu bozup hem de günahlarını alıyorlar, benden söylemesi...


Zaman zaman vakit namazlarının sonunda imam Kur'an'dan ayetler okur, belli bir namazdan sonra Amener Resulü okunur mesela Bakara Suresinin son iki ayetidir... Ne güzel, ama bir de anlamını söylese daha da güzel olmaz mı? Ne diyor bize Kur'an? Öğrensek fena olmaz... Hocaların bir çoğu zaten İlahiyat Fakültelerinden mezun illaki bileceklerdir anlamını...

( Önemli Gördüğüm Konular başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.