Kuşların cıvıltılarını seviyorum, belki karıncanın ayak seslerini, sinek vızıltılarını, arı vızıltılarını. Günler uzadığı zaman insan daha bir coşku dolu oluyor. Nedir o kışın insanın üstünde ki kasvet havası, durgunluk alabildiğine. Serçeler, daha ürkektirler güvercinlere nazaran daha az sokulurlar insana, olsun bana gelmiyorlar, omzuma konmuyorlar diye onları da beslemeden duramam işin doğrusu. Hem ben vermiyorum onların rızkını, Allah cc. bana onları besleme isteği ve duygusu veriyor, ben de serpiştiriyorum balkona ekmek kırıntılarını ıslatıp ıslatıp...

Bakıyorum hafta sonları çocuklar okuldan fırsat bulup da sokaklara daha çok çıkar oldular, daha çok bisiklete biniyorlar derslerden ve bilgisayarlardan fırsat bulurlarsa tabi ki...

Ah bu bilgisayarlar çocuklarımızın doğa ile irtibatını kesiverdi nasılda. Çok da fazla takılmamalarını söylesem de, dinleyen kim, yine de başlarını alamıyorlar bebeler. Yıllar öncesini düşünüyorum, kendi, çocukluğumu, ne bilgisayar vardı, ne de cep telefonu, ne yapardık biz onlarsız. Pek ala da güzel güzel yaşıyorduk...

Liseye giden çocuklara bakıyorum bazen, çoğunun elinde dersten çıktılar mı birer tane sigara, hemen tellendiriveriyorlar. Bir bilseniz çocuklar zamanında tütün ne kadar değerliydi bizim yurdumuzda. Şimdilerde sigara şirketlerinin çoğu yabancı firmaların elinde, başımızda ki kodamanlar hepsini bir bir elden çıkardı...

Bilir misiniz Dünya Fındık Rekoltesinin büyük bölümü bizim ülkemizde ki üretimden kaynaklanırdı bir zamanlar. Dünyanın o büyük çikolata, şekerleme şirketleri bizim fındığımızı almak için sıraya girerlerdi, şimdilerde yavaş yavaş fındıktan vazgeçer olduk. Nedir bu düşmanlık ürettiğimiz, özbeöz bizim olan maddelere karşı, anlaması gerçekten zor. Üstelik o bölgeden çıkmış bir başbakanımız varken...

Güneydoğunun makus talihini ne zaman yeneceğiz, ne zaman o bölgemizde huzur ve refaha kavuşacak orası da meçhul, daha bir zaman da meçhul kalmaya devam edecek gibi görünüyor. Çünkü terörün olduğu bir yere hiç bir yatırım gitmez özel sektörden, devletten de sınırlı olanaklarla olursa bir şeyler olur...

Bu pazar günü başınız ağarttım biraz. Ne yapalım bizim de aklımıza böyle düşünceler takılıyor zaman zaman. Sevgi ve saygılarımla...

( Havadan Sudan - 1 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.