Yazıyı  ''Hayvanlara  ait  hikayeler  bölümünde  yazdım.   Neden  böyle  yaptım?  okuyunca  anlayacaksınız.

******************

Biz  öğretmenler zaman  zaman  yaptığımız  veli  toplantılarında  ya  da  özel  olarak  çocuğunun  durumu  ile  ilgili  bilgi  almaya  gelen  öğrenci  velilerine genel  olarak  öğrencilerin  notlarına  bakarak  bir  şeyler  söylerdik.  

Notları  iyiyse  zaten  mesele  yoktu. ''  Maşallah  maşallah.  Zehir  gibi bir  oğlunuz/  kızınız  var.  Ben  kendisinden  ziyadesiyle  memnunum.''  derdik.  Anne   ya da  baba  da  ''  Hocam !  Tamam  derslerine  çalışıyor  ama hiç  yemek  yemiyor.  Sabahları  iki  yumurta  kaynatıyorum  yesin  diye,  dönüp  de  bakmıyor bile''  der,  biz de  ''Amaaaann  dert  ettiğin  şeye bak.  O  yemiyorsa  getir  ben  yiyeyim.  Böyle  şeyleri  de  kafana  takma''  Diye  veliyi  mutlu  ve evladından  emin  bir  şekilde  evine  sepetlerdik.

İlle  velakin öğrencinin  notları  kötüyse  durum  oldukça  değişirdi:

'' Sayın  veli.  Evladınız  bizi  ediyor  deli. Derslerine  çalışmıyor. Disipline  uymuyor.  Sürekli ceza  sahası  içinde dokuz  kusurlu  hareketin  hepsini  birden  yapıyor.  Hatta  öyle ki  dokuz  kusurlu  harekete  on dokuz  daha  ekliyor. ''  Diyerek zavallı  veliyi  ezim  ezim  ezer,  ince  eleklerden  süzerdik.

Adamcağız,  ya  da  kadıncağız  ''  Hocam !  Ne  yapmam  lazım?''  Diyerek  son  bir  ümitle  oğlunun  ya  da  kızının ileride  bir  doktor,  mühendis,  hakim,  en  azından  bir  öğretmen  olabilmesi  için  neler  yapması  gerektiğini,  yani kendisine  ne  gibi  görevler  düştüğünü  sorduğunda da  ''  Evladınızla  ilgilenin. Onun sorunlarını dinleyin.  Kimlerle  arkadaşlık  kuruyor takip  edin''  Filan  gibi  cümleler  sarfederdik.

Tabii  ki  bu  sarfettiğimiz  cümleler  askıda  cümlelerdi. Ergenlik  çağında  bir  çocuğu  takip etmek bir  nebze  olsa  da  mümkün  olsa  bile, ergenlik  dönemini  atlatmış  bir  gencin  takip  ve  kontrolü  diye  bir  şey  neredeyse  imkansızdır.  Hele  de  o  genç  liseyi  bitirmiş,  bir  üniversiteye  kapağı  atmışsa  artık  ona  ''  Şununla  arkadaşlık  etme,  şuralara  filan  gitme.  Aman  evladım  sosyal  medyaya  takılma''  Demeniz,  deseniz de  çocuğunuzun  aldırış  etmesi  neredeyse  söz  konusu  bile  değildir.

Öte  taraftan şimdilerde   neredeyse  idam  fermanı  boynuna  asılmış  olan '' mahalle  baskısı'' denen  mefhum  tamamen  ortadan  kalktığı  için,  yani  efendim  gençler artık  birer  birey  oldukları  için  bizim  delikanlılık  dönemlerimizde  mahallelerdeki  abiler  ya  da  amcalar  gibi  onlara  ''  Kızım/ Oğlum ayıp  değil  mi?  Sokak  ortasında  böyle  fosur  fosur  sigara  içilir  mi ?''  Demek  de   ''  Ne  ulan  o  kıyafetin?  Öğrenci  misin  soytarı  mı?''  Demek  de  mümkün  değildir. Onlar  artık birer  öğrenci,  birer  kız  ya  da  erkek,  hatta  insan  bile  değillerdir.  Her  birisi başlı  başına  bir  bireydir.

Fiilen  öğretmenlik  yaptığım  yıllarda  en  çok  üzerinde  durduğum  konuların  başında  kız  çocuklarının  okutulması  gelmiştir.  Bunun  çok  mücadelesini  yaptım.  Kız  çocuklar  mutlaka  okutulmalı  ''  Benim  ekmeğimi  yiyorsun  ulan. Ben  ne  istersem  onu  yapmak  zorundasın''  Diyen  hanzolar karşısında  boynu  bükük,  bîçare  olmamalıydı. 

Çok  şükür  bu  gün  artık  en  ücra  köylerde  bile  anne  babalar  kız  çocuklarının  da  okuması  gerektiği  fikrine  en  azından  eskisinden  daha  fazla  ilgi  göstermektedirler.  Yani  Kız  çocuklar  artık  okuyorlar.  Okumasına  okuyorlar  ama  velilerin  yürekleri  ağzında  yine.

Her  ne  kadar  veliler  desem  de  artık  on  sekiz  yaşını  aşmış  olan üniversiteli  kızların  çok  büyük  bir  bölümü  yaşadıkları  şehir,  ilçe  ya  da  köyden  ayrılıp  bir  başka  şehirde  ya  öğrenci  yurtlarında  kalarak  ya  da  bir  kaç  arkadaş  bir  ev  tutarak okul  hayatlarını devam  ettirmektedirler.  Yani  anne  baba  denetimi  denen  olay  neredeyse  sıfır.  İşte  anne- babaların  yüreklerini  ağzına  getiren  durum  da  bu.

Velhasılıkelam  kız  çocuğunu  okutmuyorsun dert,  okutuyorsun  ayrı  bir  dert.  Niçin  mi  dert?  Aşağıda  yazdıklarımı okuyunca  anlayacaksınız.

Anne  baba,  kızı  okusun,  bir  iş  güç sahibi  olsun.  En  azından  ekonomik  bağımsızlığını  elde  etsin diye  elinden  gelen  her  imkanı  kullanıyor. Kızları  da  okuyor,  liseyi  bitiriyor,  bir  üniversiteye  kapağı  atıyor.  

Mesela  24  Yaşındaki  Hasibe H.  Karadeniz  Üniversitesi  Mimarlık  Fakültesi  öğrencisi  oluyor. 19  Yaşındaki Nurcan Ç. Hukuk  Fakültesi  ve  yine  19  Yaşındaki Mihriban Y. ise  Mühendislik Fakültesi  örencisi...

Bu  üç  kız    twitterde  başka  üç  kız  ile  tartışıyorlar.  Diğer  üç  kızdan  24  yaşındaki  Kübra  T.  Trabzon  Hava  Limanında yer  hizmetlerinde  görevli.24  Yaşındaki  Esra K.  Sigortacı, 25  Yaşındaki Gülbahar B.  ise  ilaç mümessili.

Kızlar  twitterde  bir  hayli  tartışıp  birbirlerine  küfürler  ve  hakaretler  savuruyorlar.  Ancak  bizler  artık  ''  Yahu  kız  kısmı  da  küfür  eder  mi?''  Demiyoruz.  Ederler.  Onlar  artık  bizim  zamalarımızdaki gibi  kız  çocuklar  değil  her  birisi  bir  birey.  Küfür  de  ederler  kavga  da.  Erkek  kısmı  yapınca  iyi  de  kız  kısmı  yapınca  mı  kötü?  Edecekler  elbet.

Sonra?

Sonra  Hasibe,  Nurcan  ve  Mihriban  sanırım  ''  Ulan  g.tünüz  yiyorsa  verdiğimiz  adrese  gelin  de  kozlarımızı  paylaşalım''  Diyor. Biz  yine  şaşırmıyoruz  üç  kızın,  başka  üç  kızı  kavgaya  davet  etmesine. Çünkü  artık   parklarda,  bahçelerde,  futbol  stadyumlarında,  sokak  ve  caddelerde  kızların  saç  saça,  baş  başa  birbirlerine  girmesi,  küfürlerin  havalarda  uçuşması,  hatta  kızların  erkeklerle  kavga  etmeleri,  ya  da  çeteler  kurarak  kızlı  erkekli  kavgalar  yapması  vak'a-i  adiyeden  olaylar. Yani  erkek  milleti  artık  ''  Kızım  senin  ne  işin  var  elinin  hamuruyla    kavga  olayında?''  demiyor;  tam  tersine  ''  Yapıştır Hanife.  Gebert  o  şıllığı ''  diye  gaz veriyor  kızlara.

Neyse...Kavga  davetini  alan  Kübra,  Esra  ve  Gülbahar'ın  normal  şartlarda ''Sizin  evinize  gelecek  kadar  salak mıyız  biz?  Tarafsız  bir  saha  belirleyip orada  kapışalım'' demesi  gerekiyor değil  mi?  Ama  yok.  Alt  tarafı  üç  tane  üniversite  bebesinin  mi  hakkından  gelemeyecekler?  Onlar  mektapliyse  kendileri  de  alaylı.  ''  Tamam ulan  geliyoruz''  Diyor  ve  üniversiteli  kızların  verdikleri adrese, yani  onların  evlerine  gidiyorlar.

Kübra,  Esra  ve  Gülbahar,  sanki  altın  gününe  gidiyorlarmış  gibi  yanlarına  herhangi  bir  silah almıyorlar ki  işte  bu  noktada  erkeklerden  almaları  gereken  bir  hayli  ders  olduğu  da  kesinlikle  ortaya  çıkıyor.  Erkek  milleti  bir  kavgaya  böyle  mi  gider?  Sanki  podyumda  mankenlik  yapacaklar  mübarekler.  Erkekler  olsa  yanlarına  en  azından  bir  Haydar  alırlar.  Ya  da  ne  bileyim  muşta,  saldırma,  hatta  bulabilirlerse  bir  on  dörtlü...Yani  anlayacağınız  Kübra,  Esra  ve  Gülbahar'da  aslan  gibi  yürek  var  ama  tedbir  denen  olay  sıfır.


Kübra, Esra  ve  Gülbahar'ın  geleceğinden  kesin  olarak  emin  olan  Hasibe,  Nurcan  ve  Mihriban ise  en  azından  mutfaktan  bir  iki  teflon  tava  alacaklarına  çok  daha  farklı  bir  silahla onları  beklemektedir :  Biber  Gazı.

Biber  gazı  her  ne  kadar  erkek  kavgalarında  racona  ters  ise  de  kadın  kavgalarında  racona  ters  bir  durum  değildir.  Hatta  erkek  kavgalarında  ısırmak,  tırmalamak, saçlardan çekmek  de  racona  terstir  ama kadın  kavgalarının  vazgeçilmezlerindendir.

Bu  arada  sanırım  mektepli  ile  alaylı  farkını  da görmektesiniz.  Mektepliler  bilimin  insan  hizmetine  sunmuş  olduğu  en  etkili  '' Etkisiz  hale  getirme''  aracından  faydalanmayı aklederken  alaylılar  hâla  eski  metod  olan yumruk  ve  tekme  ile  etkisiz  hale  getirme  metodunu  takip  etmekteler.


Kübra,  Esra  ve  Gülbahar,  kendilerine  verilen  adrese  geliyor.  Hasibe,  Nurcan  ve  Mihriban,  gelen  bu  aziz(!)  misafirleri  içeri  buyur  eder  etmez  ikramlara  başlıyorlar.  Önce  biber  gazı.  Ardından  Allah  artık ne  verdiyse.  Tekme  tokat,  yumruk,  diz  ve  kafa...Mektepliler  o  konudaki  derslerini  adeta  sular  seller  gibi  ezberlemişler.

Artık  mekteplilerin  evi  tam  bir  korku  evine  dönüşüyor  ki  ''Yer  demir,  gök  bakır''  Deyim  anlayın  siz durumu. 

Kübra,  Esra  ve  Gülbahar  komalık  bir  vaziyette  kör  kötürüm  oradan  çıkıyorlar.  İçlerinden  ikisi  (  hangileri  bilemiyorum )  hastanelik  durumda  olduğundan  hastaneye  kaldırılıyor.  Birinin  burnu  kırılmış,  ötekinin  de  dişlerinde  yer  yer  eksilmeler  olmuş vaziyette. Üçüncüsüne de girişmişler  ama  o  az  hasarlı.  

Fakat..Olay  bununla  bitmiyor. 

Kübra,  Esra  ve  Gülbahar'a  feci  bir  dayak atan  Hasibe,  Nurcan  ve  Mihriban'ın  attıkları  bunca  dayağa  rağmen  öfkeleri  soğumamış.  Nitekim  içlerinden  Mihriban, yani  geleceğin  mühendisi  olacak  olan  kız,  kendisine ait  '' Sinsirella''  adlı  twitter  hesabından  söyle  yazıyor:

'' Bu  işler  menşın (  mention)  atmaya  benzemez.  Az  önce  menşın  atan  kızlar  iki  dakika  önce  evden  kan  revan  içinde  çıktılar.''

Geleceğin  mimarı  Hasibe  ise  ''Eve,  dövmeye  gelmişler.  Çay  mı  ikram  etseydik?''  Diye  yazıyor  olaydan  sonra. 

Daha  da  bitmedi.

Hasibe,  Nurcan  ve  Mihriban  evlerinde  gerçekleşen  bu  dayak  atma  olayını  videoya  kaydedip  sosyal medyada  paylaşmışlar.

Peki  sonra?

Sonra  bu  üç  dayakçı  kız  tabii  ki  kanun  karşısına  çıkmış.  Haklarında kasten  yaralama,  hakaret  ve  tehdit  suçlarından işlem  yapılacakmış.  İçlerinden  Nurcan geleceğin  hukukçusu  olacağına  göre  sanırım  güzel  bir  savunma  hazırlar.  Tabii  ki  hazırlayabilirse  bunca  delili  bizzat  kendileri  adalete  sunduktan  sonra.

Ve  son  olarak...

Üç  dayakçı  kızdan  Mihriban'ın  sosyal  medyada  paylaştığı  çeşitli paylaşımlar  incelendiğinde  2013  ve  2014  yıllarında  devlet  büyüklerine  hakaret  ettiği  görülmüş  ve  o  suçtan  da  yargılanacak.  Velhasılıkelam Nurcan  ve  Hasibe  bu  dayak  olayından  yırtar  belki  ama  Mihriban  tam  anlamıyla  ayvayı  yedi.

Noktayı  koyalım: Gerçekten  de  ne  oluyor  bu  kızlara?

( Ne Oluyor Bu Kızlara? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.