''Yeni doğan kız çocuklarına 'evet' adını koydular''
''Diyarbakır'ın Ergani ilçesinde ikamet eden Çelik ailesi, yeni doğan kız çocuklarına 'Evet' adını koydu.'' 



BASINDAN



Benim de bir torunum olursa ahdettim, ben de ne hayır ne evet manasına gelen Havet ismini koyacağım torunuma. Ya da Hayvet mi koysam? Hay velet bak bana neler yazdırdı akşam akşam. Tamam tamam anladık böyle bir isim koyuyorsunuz da çocuğunuza, ileri ki yıllarda bir gün büyüyünce sıkıntı çıkmasın isminden dolayı çocuğunuzun yaşantısında? Genç kızlık çağına geldiğinde hiç kimselere hayır diyemez ise ne olacak, adından dolayı? Diyelim isimini büyüyünce beğenmedi, babasının tuttuğu partinin tam tersi bir görüşe sahip oldu, olamaz mı? Olur, olur hem de bal gibi olur...


Yarın bir gün damat adaylarına da büyük kolaylık sağlar bu kız diyeyim yani. Babası istemediği bir adam ile evlendirmeye kalkarsa, hayır deme şansı yok ki kızcağızın zaten, adından dolayı doğuştan evet, ne zor bir durum... Hani eski bir şarkıda vardı ''Evet mi hayır mı söyle bana nedir senin cevabın?'' diye giderdi şarkı. Damat adayına nüfus cüzdanını göster yeter. Ad kısmında yazıyor Evet diye zaten...


Erkan Yolaç'ın Evet - Hayır yarışmasını yaptığı zamanlara yetişseydi bu kız, daha yarışma başlamadan, adın ne dediği zaman Erkan Yolaç, kafadan kaybedecekti yarışmayı, talihsizliğe bakar mısınız? Ya da geçmiş dönemlerin ilginç bir yarışmacısı gibi ''He Baba'' ya da ''Yoh baba.'' diye devam edip gidecekti yarışmada...


İleri ki yaşlarda okullarda okuyacak, sıra ile ilkokul, orta öğretim, belki üniversite... Allah bahtından güldürsün, iyi okusun memlekete hayırlı bir yurttaş, anne babasına hayırlı bir evlat olsun. Gittiği okullarda öğretmenlerini de haliyle zora sokacak bu durum. Niye zora sokacak? ''Evet kalk kızım Evet diye iki kere evet kullanarak seslenmek zorunda kalacak kızcağımıza öğretmenleri.'' Tabi kimselere hayır diyemediği içinde yüzü çok yumuşak bir çocuk olarak büyüyeceğinden, ileri ki yıllarda maddi manevi bir çok kayıpları da olabilir... '' Çocuğa, Peygamberlerden bir Nebiyyi muhteremin ismi koymak çok faziletlidir. Çünkü kıyamet gününde herkes isimleriyle çağrılacağından, Peygamberlere uyan ismin sahibi, o ismin bereketine ve sevabına nail olur.'' denilmektedir. Bir diğer hadis-i şerifte ise şöyle buyrulmaktadır. "Cebrail Aleyhisselâm gelip, Rabbimin selâmını tebliğ ettikten sonra, Cenab-ı Hakk: "İzzet ve celâlime yemin ederim ki, senin isminle isimlendirilenleri cehennem azabı ile azablandırmam..." buyuruyor."


Şimdi bu yazıyı okuyan hayırcılar da olacak tabi ki... Onlarda çocuklarına hayır diye isim koymaya kalkarlar ise ne olacak? Kim ne diyebilir böyle bir duruma? Hayri koyar, hayırı çağrıştıran ya da Hayrullah koyar yine az buçuk hayırı çağrıştırdığı için. Kız olursa Hayrunnisa da koyanlar çıkacaktır ki hayırlı kadın anlamındadır aslında. Seksenli yıllarda bilirsiniz bir çok insan çocuğuna Kenan ismini koymuştu, Kıbrıs Savaşı zamanında çocuğuna Bülent ismini veya Ecevit isimini koyan bir çok tanıdığım var. Buradan neticeye gelecek olursak, çocuklarınıza böyle akıl ve mantık dışı isimler koyacağınıza Sünnetullah'a uygun daha güzel isimler, (Mehmet gibi, Mustafa gibi, Ekrem gibi, İsmail gibi, Ayşe gibi, Hatice gibi, Sena, Sema gibi) koyarsanız, çocuğunuzda ileri ki yaşlarında ismi ile ilgili hem arkadaşları arasında, hem de resmi makamlar karşısında daha rahat ve kendine güvenli bir şekilde hareket edecektir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( İsmi İle Müsemma başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.