Çok önemli bir kağıt parçasıdır, belgedir Kullanma Kılavuzu. Hemen hemen bütün elektronik aletlerin paketinin içinde bulunur. Ben de aldığım zaman satıcıya sorarım hep şaka olsun diye ''Kardeş bunun içinde kullanma kılavuzu var mı?'' diye... Satıcı da hemen cevap verir ''Olmaz mı ağabey içine açınca görürsün hem garanti belgesi hem de kullanma kılavuzu var.'' Ben de cevap hazır ''İyi o zaman ben de kullanmıyorum al bunu kardeşim.'' Kakara kakara kikiri kikiri gülüşmeler gelir peşinden.



Hep düşünür dururum aşağı yukarı bütün elektronik aletlerin kullanma kılavuzu var da bu insanların neden kullanma kılavuzu yok? İnsanlarında olsa kullanma kılavuzu... Günümüzde insanlar insanları kullanmıyor mu? Bazı kötü niyetli insanlar, kirli ve pis işlerine, üç kuruş menfaat ve para için bir çok masumu alet etmiyorlar mı? İnsanların Kullanma Kılavuzu olsa ve orada açıklayıcı bilgiler olsa mesela ''Bu insanın vicdanı kesinlikle satın alınamaz, bir fiyatı yoktur.'' ya da ''Rüşvet teklif etmemeniz sizin menfaatiniz icabıdır.'' başka bir örnek ''Torpil istemeyiniz bu güne kadar torpil isteyenlerin hepsinin torpiller ellerinde patlamıştır.''



Daha bir dolu kullandığımız alet edevat veya insan yok mu? Birazcık saf, temiz duygulara sahip olmaya görün, kalbinizden kötülük geçmesin hiç kimselere, biraz cebinizde paranızda varsa, hemen borç istemeye kalkarlar, en yakın arkadaşlarınız bile... Tamam istesinler, bunda bir sakınca yok, istesinler de sonrada söz verdikleri tarihte ödesinler, en önemli konu da o zaten, ödemedikleri zaman siz alenen kullanılmış oluyorsunuz diyeyim...



Filanca benim adamım, dediklerini insanların çok duymuşsunuzdur. Bir de gelir size hava atarlar. ''Filan kuruluşun müdürü, ha o mu benim adamım ya ta eski mahalleden tanırım, bizim elimize doğdu şimdi nerelere yükseldi geldi, ağzımdan çıkacak bir kelimeye bakar, benim bir dediğimi iki etmez kerata.'' Mutlaka duymuşsunuzdur böyle hava atarak konuşanları... Çoğunun konuştukları da palavradır aslında.
 



En çok kullanılan kesim işçi sınıfıdır. Patron var, adam gibi patron var. Kimisi boğaz tokluğuna çalıştırır işçilerini yine de işçiler bir türlü yaranamaz patronlarına. Ufak tefek yanlışları, hataları hep patronun gözüne batar. Adeta çalışanını haşlamak sadist bir haz verir ona... Böylece kendi egosunu bir nebzede olsa tatmin eder. Yine işçi kesiminden apartman görevlileri en çok kullanılan, lüzumsuz kullanılan elemanlar sınıfına girer. Her ne kadar eskiye nazaran durumları biraz daha düzelmişse de yine de vahşi, doyumsuz bir yöneticinin emir komutası altında çok çile çekenleri vardır.



Yanında çalıştırdığı sekreterlerini kullananlar. Burada sekreter erkek ya da kadın her iki cinsten de olabilir. İşin bir de cinsellik tarafı da var tabi ki bir takım iğrençlikler ile dolu... Bir çokları erkek patronlarının akıl almaz tutumları yüzünden işten ayrılmakta ise de bazıları da tam tersi bir davranış ile patronlarının isteklerine boyun eğmektedir, işsiz, parasız pulsuz kalmamak için. Kullanma Kılavuzlarının birinci maddesinde yazan ahlak ve doğruluğu kendine rehber edinen sekreterler alınlarının akı ile bu tip saldırıları göğüslerler...



Hayvanlar, o Allah'ın garip, ağzı var dili yok kulları, biz insanlar tarafından hem de nasıl ölesiye kullanırlar da yine de çoğusu sahiplerine yaranamazlar. Bir ton sopa yerler, başta atlar eşekler, yerine göre köpekler, kediler... Onlarında daha güzel yaşamaları için, dövülmemesi için illaki kullanma kılavuzu olması gerekmez. Burada vicdan yol gösterecektir insana yani bir nevi vicdan olacaktır kullanma kılavuzu... Hazreti Mevlana'dan rivayet olunan bir söz de "Allah der ki: 'Hayvanlar, benim sessiz kullarımdır. Onlar şimdi, zulme susuyorlar ama hesap günü konuşacaklardır..! " İnsansak dikkat edeceğiz hayvanlar ile olan ilişkilerimize...



İyi okumak lazım elimize gelen Kullanma Kılavuzlarını. Başta hayat kitabımız olan, hayatımızın en büyük kullanma kılavuzu Kur'an'ı yani Allah'ın emir ve yasaklarını iyi özümseyip hayatımızda da azami derecede tatbik edecek olursak, daha sonrasında da yüzümüz gülecektir ebedi hayatımızda. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Kullanma Kılavuzu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.