Ah bu Lidyalılar ah! Ben şimdi bunlara, bu Lidyalılara bağırayım mı, çağırayım mı, kızayım mı, ne yapayım? ''Ohoooo onlar tarih sahnesinden silineli çok oldu.'' diyorsunuz siz de. Olsun ben yine de sövüp sayarım, iyi halt etmişler sanki bu parayı bulmuşlar da... Hiç mi başka icat edilecek bir şey kalmadı? Bunlar dinlememiş mi hiç bizim değerli sanatçımız Özdemir Erdoğan'ı hani diyor ya bir şarkısında ''Paranın ne önemi var mühim olan insanlık.'' İnsanlık tabi ki mühim ama, parasız da olmuyor be Hacı...



Napolyon amcada durmuş durmuş, üç şey demiş, hay demez olaymış. Para, para, para iyi de kim duymuş o meşhur Fransız İmparatoru Napolyon'un para, para ve yine para dediğini? Var mı ispatı? Ha anladım, o zamanda Osmanlı da ki vakanüvisler gibi onlarında tarih yazıcıları var, onlar bir yerlere not etmiştir mutlaka diyorsanız, ben de doğrudur diyorum. Belki de o tarihlerde çek ya da kredi kartı olsaymış Napolyon Efendi üç kere çek çek çek veya kredi kartı kredi kartı kredi kartı da diyebilir, o şekilde de tarihe geçebilirmiş...



İktisat İlminin en baş aktörüdür para. Paragöz ve paracı da derler, parayı çok seven insanlara. Eli sıkı da olurlar bu tipler çoğu kere. Nekes, pinti, cimri diye de adlandırılırlar zaman zaman. Oysa eli açıklık, cömertlik Allah tarafından sevilen bir davranış kalıbıdır. Rabbımız Allah cc. kendisi de kullarına karşı çok cömert olduğu içindir ki kullarından da eli açık olanları sever ve över. Bir düşünür de ''Paradan başka harcayacak hiç bir şeyi olmayanlar dünyanın en fakir insanlarıdır.'' demiş. Hem fakir hem de hakirdir onlar aslında diğer insanların gözünde...



Olmayaydı şu para, banka soygunu da, banka soyguncusu da olmazdı haliyle... Olmayaydı şu para, kredi kartı hiç olmazdı, kredi diye de bir şey olmadığından. Olmayaydı şu para, dilencilere bahşiş de verilmezdi dilenciler olmadığından. Bir muhterem de ''Aslında parayı sevmiyorum, ama sinirlerimi yatıştırıyor.'' demiş, Joe Louis... Tamam anladık çok para belki sinirleri yatıştırıyor ama, az para da sinirleri gerim gerim geriyor, sinir hastası yapabiliyor insanı. Para olmayınca, kirayı ödeyemiyorsun, hanıma bağırıyorsun, çocuklara bağırıyor çağırıyorsun... Yine bir düşünce adamı ''Bütün kapıları açan paradır.'' buyurmuş. Moltke... Vallahi ben kapılarımı anahtar ile açıyorum, ne yalan söyleyeyim. Gönül kapılarını da, tatlı sözler ile, iltifatlar ile, sevgi, saygı ile açıyorum. İnanın paranın o kapıları açmaya ne gücü yeter, ne de kuvveti...



Amerikan Doları bu gün dünya devletleri arasında en değerli paralardan biri gibi görünse de, Amerikan Toplumunun sosyolojik bakımdan, toplumsal bakımdan geleceği dolar kadar parlak görünmüyor. Hakeza Avrupa Birliği de aynı şekilde Euro da belki bu gün için değerli gibi ama ya onu kullananlar, ne kadar değer biçiyor kendilerine... Terör örgütlerini el altından desteklemeyi bir türlü akıllarından ve gündemlerinden çıkartamıyorlar arkadaşlar.



Eski Dönem filozoflarından Sofokles'de ''İnsanoğlunun hiçbir icadı para kadar fesat verici değildir.'' demiş. Bravo vallahi adam ta o zamanda anlamış bu paranın ne mal olduğunu. Bu gün dünyada bütün kargaşalıklar, bütün savaşlar ekonomik bir temele dayanmıyor mu? Amaç, madenlere, petrole, altına dolayısıyla da bir dolu zenginliğe, refaha kavuşmak. Emperyalist devletler parayı ve zenginliği bulunca, gariban, az gelişmiş ve gelişmekte olan devletlerde papazı buluyorlar maalesef. Para yaşayacak kadar herkese lazım, yalnız kişiliğimizi hiç bir zaman değiştirmemeli, ''Göründüğün gibi olup, olduğun gibi görünmek.'' en güzeli Hazreti Mevlana'nın da deyişiyle... Yine güzel veciz bir söz ile laflarımızı bağlayalım ''Paran İle Şeref Kazanma Şerefin İle Para Kazan ki, Paran Bittiğinde Şerefinde Onunla Bitmesin!'' Zaman zaman parasız kalsanız da sevgisiz, aşksız kalmayın sakın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Parayı Lidyalılar Buldu Papazı Biz Bulduk başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.