Kaç gündür bunu düşünüyorum. Acaba niye kaldırıldı bu evlilik programları? Ne zararları vardı ki? Benim gariban, evlenemeyen vatandaşlarım şimdi gidip de nereden ''Allah'ın emri peygamberin kavliyle kız isteyecek?'' Kız istemek deyip de geçmeyin, çok önemli bir konudur. Paravanın arkasından ne güzel sorular sorup, o sorulara cevaplar alıp da sonrasında da yuva kurmaya çalışıyordu arkadaşlar. Tabi zaman zaman hile hurda da olmuyor değildi bu programlarda. Bazen enderde olsa, daha önce evli olan kişiler de katılıyor, anlaşılınca, gerçek ortaya çıkınca da bir sürü arbede yaşanıyordu.


Gelelim stüdyoda ki kadrolu seyircilere. Zaten her programda bakıyorsunuz aynı tipler, aynı kadınlar, aynı erkekler. Belli ki para karşılığı seyirci olmuş vatandaşlar bunlar. Olaya zaman zaman müdahale edip fikir beyan ediyorlar haliyle. İnsan akrabalarının bile müdahalesine katlanamaz iken orada reyting uğruna böyle saçmalıklar yaşanabiliyor.


Düşünüyorum, acaba bu programlardan kendine eş seçip de insanlar mutlu olabilir mi? Bence çok zor, hiç sanmıyorum. Belki bir iki tane istisnalar olabilir. İnsanların böyle kısa zamanlarda birbirini tanıyıp da birbirlerine içinin ısınmasına imkan yok. İnsanlar yıllarca sözlü, nişanlı kalıyorlar da yine de anlaşmayıp ayrılanlar oluyor. Burada asıl amaç televizyonun izlenme oranlarının ve reklam gelirlerinin artması, yoksa halka hizmet filan hikaye...


Bakıyorum genellikle de yaşlı amcalar, yaşlı teyzeler geliyor buralara. Tamam eyvallah yaşları ilerlemiştir, kimileri duldur, kimileri belki hiç evlenmemiştir bu amca ve teyzelerin lakin böyle programla ile evlenilip de mutlu olunmaz. Zaten bayanlar hemen işi maddi yöne çeviriyor. Paravanın arkasından erkeğe sorulan en mühim soru, eviniz ya da arabanız var mı? Aşk, meşk, sevgi, saygı ondan sonra gelecek. Hele bir evini görsün de hanımefendi, kaç odalı, kaloriferli mi, sobalı mı, yoksa on beş yirmi odalı mı? Evinizin arabanızın fotoğraflarını gösterin hele bir kere, kendi fotoğraflarınızdan önce onu görmeli sayın zevce adayınız... En baba laf da ''Ben sizden hiç elektrik alamadım.'' Ne elektriği amcam teyzem, sizin pil bitmiş elektrikten bahsediyorsun.


Gerçekten üzüldüm bu evlilik programlarının kaldırılmasına. Niye mi? Buralardan bizlere ve mizah dergilerine bir dolu konu çıkıyordu, dua ediyorduk ''Allah başımızdan eksik etmesin bu evlilik programlarını ve müthiş sunucularını.'' diye... Bak gördün mü sen, tuttu da hükumet kaldırdı bunların hepsini... Bizim çok başarılı o aslan, kaplan, tilki, sansar televizyoncularımız illa ki bu kaldırılan evlilik programlarının yerine başka bir saçmalık bulur koyarlar yine, ondan hiç şüphem yok. İzleyecek bir şey de kalmadı be, bu evlilik programları da kaldırıldıktan sonra... Ha unuttum bir de Nurella'nın programı vardı değil mi? Kime niyet kime kısmet? Bahar Bayramınız ve İşçi Bayramınız kutlu olsun. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Çok Üzüldüm Evlilik Programlarının Kaldırılmasına başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.