Evet, evet o bir efsanedir. Onun güzelliği ile kimseler kolay kolay boy ölçüşemez. Herkes, ama herkes ona arzu ile, özlem ile sahip olmak ister. Başkaları ile asla kıyas kabul etmez. Dünyaya geldiğinden beri sürekli kendini geliştirdi, yeniledi. Bunu siz de gözleriniz ile gördünüz ve de onun değişmesi, kendini yenilemesi çok hoşunuza gitti... O bir yarışmaya katıldı mı kesinlikle birinci olur. Yarışmanın adı her ne olursa olsun...


Dillere destandır onun güzelliği. Ona sahip olan anlatır durur güzelliğini de kelimeler yine de tükenmez. Birilerinin önünden geçerken salına salına, mutlaka o birileri ona bakar, hatta döner döner bir daha bir daha bakar da yine de güzelliğine doyamazlar. Doyumsuz bir güzellikte kimi tarif edersiniz diye sorsalar, ilk akla gelen mutlaka o olacaktır.


Tabi ki güzellikte ona yaklaşanlar zaman zaman olsa da yine de o bir efsanedir. Hacı Murat Bey bile onun güzelliğini çok takdir ettiğini söylemiş ve onun ile güzellik konusunda kimselerin boy ölçüşmeye kalkmamasını önem ile tavsiye etmiştir. Şimdi doğum tarihini söyleyince siz de şaşıracak ve bu kadar seri, hem de enerjik nasıl oluyor diye hayretler içinde kalacaksınız. Babası Karl çoktan ölmüş olsa bile o yine de dimdik ayakta... Bu gün ona sahip olmak için önüne servetler dökecek, hem de hiç düşünmeden su gibi para akıtacak bir dolu insan var...
 


Onun adını çok merak ettiniz tabi ki... Öve öve bitiremedin, söyle bakalım adı neymiş, belki biz de yazılırız diye düşünüyorsunuz, haklısınız da... Sevilmeyecek gibi de değil. Garibanlar ile pek işi olmaz ben ve benim gibi... Zenginleri pek bir sever, zenginler de onu. Adı, sıkı durun şimdi, Mercedes Benz onun adı... Dünyaya getirenler ve halkın kullanımına sunanlar Karl Benz ve Gottlieb Daimler ikisinin çok sevdikleri evladı...

Mercedes-Benz'in dünyaca tanınan üç köşeli yıldızının hikâyesini biliyor musunuz?
 

''Gottlieb Daimler, Mercedes adının 1902'de resmi olarak marka olduğunu göremeden, 1900 yılında vefat etti. Çocukları, onun göremediği markalaşmayı, amblem tasarlarken yaşattılar ve Köln'de motor üzerine çalıştığı ilk yıllarda kendi evini üç köşeli yıldızla işaretlemiş ve ürettiği motorların bir gün 'karada, havada ve denizde' bu yıldız gibi parlayacağını simgeleyen logoyu kullanma kararı aldılar. mercedes-benz- 1909'dan itibaren markanın logosu olarak, 1910'dan itibaren de Mercedes marka otomobillerin ön kısmında bu üç köşeli yıldız kullanılmaya başlandı. 1916'da yıldızın etrafına halka ve altına Mercedes yazısı eklendi. 1921'den itibaren Mercedes-Benz yıldızı bugün hepimizin bildiği haline en yakın biçimine kavuştu. 1926'ya gelindiğinde savaş sonrası yaşanan ekonomik kriz, henüz gelişmekte olan otomotiv endüstrisini zorluyordu. İki rakip mucidin kurduğu firmalar, DMG ve Benz&Cie bu noktada önemli bir karara imza attı ve en iyi otomobilleri üretmeye devam edebilmek için birleşmeye karar verdiler. Böylece Mercedes-Benz doğmuş oldu. Benz şirketinin defne yaprağı çelengiyle çevreli yuvarlak logosu ile Mercedes'in üç köşeli yıldızının yeni logoda birleşimi, ortaya çıkan bu yeni sinerjiyi simgeliyordu. Bugün kullandığımız Mercedes-Benz logosu ise hem Gottlieb Daimler ve Karl Benz'in açtığı yeni çağı, hem de insanlığın 'karada, havada ve denizde' olabildiğince hızlı ve güvenli mobilize olabilmesini en yalın haliyle anlatıyor. Ömürlerini en iyi otomobili üretmeye harcamış bu iki mucidin rekabetini bugün biz de Mercedes-Benz olarak kendi içimizde yaşıyor; 'The best or nothing' (En iyisi ya da hiç) felsefesiyle hareket ederek, her gün en iyiyi yeniden icat etmek için kendimizle yarışıyoruz.''


Hem ne demişler. Kimin söylediği belli değil onu baştan belirtelim de... ''Bmw Nankördür Bakmazsan İnkar Eder. Mercedes Çilekeştir Bakmazsan İdare Eder,Bakarsan İhya Eder...'' Yaratıcılarından biri olan Karl Benz'de ''Gökteki Yıldızı Tanrı Yerdekini Biz Yarattık'' demiştir. Bizim bazı akıllılar da Mercedes den esinlenerek Tofaş'ın Serçe marka arabalarına Serçedes ismi takmışlardı bir zamanlar... Biz de altmış yaşın üstünde ki şoförlerimizde gizli veya açık açık bir Mercedes tutkusu vardır. Bir sahip oldular mı kolay kolay da satmazlar. Helalinden kazandıktan sonra değmeyin binsinler. İnsanlar hakları ise her şeyin en iyisine layıktırlar. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Onun Güzelliği İle Boy Ölçüşülmez O Bir Efsanedir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.