Feleğe sitemleri çokça ederiz. Oysa feleğin bir manası da kaderdir ve kaderi kim yaratmıştır, kader nedir? Herkes bilir ki hem de kadere ve kazaya iman imanın şartları arasındadır... Halk arasında çok sıkça kullanılır, basında da çıkar, bir yere eğlenmeye gider arkadaşlar ''Filankes bir gazino da felekten bir gece çaldılar.'' ya da arkadaşlar, dostlar bir araya gelirler ''Hadi bu gün bendensiniz gidelim Kumkapıya felekten bir gece çalalım.'' Yalnız bu yaptığınız bir nevi hırsızlığa da giriyor. Maddi olarak bir şey çalmıyorsunuz belki ama, zamandan çalıyorsunuz farkındaysanız. Zaman ise bir Müslüman için bir mümin için en kıymetli hazine olmalı...



Feleğin sözlük anlamına gelecek olursak; gök ve gök yüzü anlamı da var ve bir de dünya, alem, talih baht şans anlamı da var. Yani arkadaşlar felekten bir gece çaldılar mı, dünyadan bir gün de eksilmiş oluyor. Unutmamalı ki ölüme de bir gece daha yakın insan.



Felekten çalınan gecelerde genellikle ortamda vur patlasın çal oynasın durumları da olduğu için, insanın hiç bir şey umurunda da olmuyor. Haliyle içki ve sigara yine ortamın değişmez aksesuarlarından. Bir de gürültülü müzik, o da olmazsa olmazlardan tabi ki... Tamam anladık insanın bazen eğlenmeye de hakkı var, bunu kimse inkar etmiyor lakin eğlenirken sınırları da zorlamamak ve ahlaksızca, sapıkça yapmamak lazım...



Zaten bu alışkanlıkları yani alkolü, sigarayı sık sık gürültülü müzik yapan mekanlara gitmeyi kendinize yaşam tarzı yaparsanız, felekten bir gün çaldık diye havalara uçarsanız, felekte bunların acısını bir zaman sonra sizden misliyle, kanırta kanırta çıkaracaktır. Sürekli aldığınız alkoller ve ciğerlerinize çektiğiniz sigara dumanı, sık sık gittiğiniz gürültülü ortamlar herhalde size yol su elektrik olarak değil de kanser, ülser, nefes darlığı, kulak zarı patlaması olarak geri dönecektir.



Her türlü haltı yeyip de sonra da feleğe kabahat bulmayın. ''İnanç noktasında feleğe çatmanın sakıncası ve insanın imanına zarar vermesi, feleğin kader ve dehr (zaman) anlamında kullanıldığı zamandır.'' Feleğin bir anlamı da kaderdir. Bir kutsi hadisi şerif de 'Dehre sövmeyiniz, çünkü Allah dehirdir.'(Müsned, II/259)buyruluyor. Her türlü pisliği yapan insan, önce zaten kendine zarar veriyor, bunun bilincinde olması lazım. Eğer ki sağlıklı bir ömür sürmek istiyorsak beden ve ruh sağlığının ikisine birden gereken önemi vermeliyiz. Bu da hem bedene hem de ruha sağlıklı besinler yüklemek ile olacaktır. Bedenimizi alkol ve sigara ile değil Allah'ın güzel nimetleri ile ruhumuz da sevgi ile Allah korkusu ve saygı ile dua ile ibadet ile doyurmak hem dünya hem de ahiret saadetini kazanmamıza vesile olacaktır. Hepinize en derin sevgi ve saygılar..
 

( Felekte Bir Gün Çalınan Günlerinin Acısını Çıkartacak Kanırta Kanırta başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.