Bin dokuz yüz altmışlı yılların sonunda geldi ülkemize televizyon. TRT yani Türkiye Radyo Televizyon Kurumu tek kanaldan hafta da iki üç gün yayın yapar, bizi de ekrana kilitlerdi maaile, çoluk çocuk demeden... Bilenler bilir dünyada ki icadından otuz kırk sene sonra bizim ülkemize girmiştir beyazcam. Zaman ilerledikçe yayın günleri ve saatleri de artmıştır haliyle ihtiyaca göre... Seksenli yıllara gelince renkli televizyon ve sonrasında kanal sayısının artması, özel televizyonların hayata geçmesi ile şu an da sayısız kanalı izleme olanağı mümkündür ülkemizde...


Doksanlı yılların başında hayatımıza giren özel kanallar üçü beşi geçmez iken, zaman ilerleyince yerel kanallarında kurulmasıyla aklımızın almayacağı kadar kanal mevcut günümüzde... Devlet televizyonu TRT'nin her zaman bir ağırbaşlılığı ve ciddiyeti olmuştur, bu inkâr edilemez... Özel kanallar içinde de gerçekten kaliteli yapımlara imza atan iki üç kanal mevcut. Bunların haricinde sayısız kanal ise bana göre fasafiso programlar ile hem milletin kafasını bulandırıyor, aklını karıştırıyor hem de insana bilgi, beceri, kültür bakımından hiç bir şey katmıyor...


Bir özel kanalda mafyavari bir dizi başlıyor. Bakıyorlar azıcık izlenme oranında artma var hemen rakip kanallar da benzeri bir diziyi yayına sokuyor. Bir kanalda değişik bir magazin programı var, hemen başka bir kanal değişik isim ile ona benzer bir yapımı seyircinin beğenisine sunuyor. İnsana hiç bir şey katmayan pembe dizileri de saymadan geçmeyelim. Bu mudur Türk Milletinin yaşantısı? Sitcom denen ucube komedi dizilerine artık gıdıklasalar bile gülemiyor insan, ancak onlar kahkaha efektlerini hemen araya sıkıştırıyorlar...


Özel televizyonlar program yaparken biraz da ülke gerçeklerini göz önüne almaları gerekir. Hayat sadece dizi filmlerinden ibaret değildir, asla da olmamalıdır... Bilgi yarışmaları hadi bir yere kadar izlenebiliyor ancak insanları metabolizmalarını zorlayarak saçma sapan yarışma programlarına sokmak ve de sonunda uçuk para ödülleri koymak hangi akla ve mantığa uyar. Ha keza daha önce değindiğimiz gibi, magazin programları da ayrı bir felaket... Sanatçıların özel hayatları bizi ne ilgilendirir? Zaten aklı başında halkın gerçek sanatçısı olanları da buralarda asla göremezsiniz.


Burası Türkiye ve ülkenin yadsınamaz bir takım gerçekleri var. Bir çok insan bu saçma sapan dizileri ve yarışma programlarını izliyor da olabilir, ancak bu ülke halkının özel televizyonlardan kaliteli programlar bekleme ve izleme hakları da vardır. Ne zaman düşünüyorlar bu özel televizyonların yöneticileri Türk Milleti'ne kaliteli programlar izletmeyi acaba, bunu da sormadan edemiyorum... Bıktık artık iki mekanda geçen sitcomlardan... Ayrıca televizyon bilgi ve kültür edinme isteğimize de engel bir durum yaratıyor. Dünya klasiklerinin dizilerini izliyorsunuz on beş yirmi bölüm lakin o dizi kitaptan aldığınız tadı ve zevki asla vermiyor size, veremiyor...


Ayrı tuttuğum bir kaç özel kanalı zaman zaman izliyor, hem bilgi ve kültür ile doluyor hem de zevk alıyorum. Çıkalım artık sabahtan akşama kadar televizyon izleyen toplum modundan. Çevrenize bakın, bakının ne güzellikler göreceksiniz farkına varmadığınız nelerin farkına varacaksınız kim bilir? Birbirinin benzeri bu kadar dizi ve saçma sapan yarışma programları ancak uyutur milleti... Sonra da tatlı rüyalar Türk Milleti derken birileri, bakmışsınız ülkenin elden çıkmasına ramak kalmış. Kitap okuyun, gazete okuyun, çevrenizi araştırın, ülkenin güzelliklerini kâh gezerek kâh okuyarak görmeye anlamaya çalışın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Bu Özel Kanallar Aklı Başında Programlara Ne Zaman İmza Atacaklar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.