Toplum içine girdiniz mi, illa ki birileri ile de konuşuyorsunuz. Lazlar buna konuşuk edeysinuz da derler. Öyle işte biz de zaman zaman birilerine bir şeyler anlatıyoruz, zaman zaman da konuşuk edeyruz, kimileri de buna hasbihal diyor...

Ses var, ses var, sesten sese de fark var. Kiminin davudi bir sesi var, kiminin de cılız, sinek vızıltısı gibi... Hepiniz bilirsiniz politikacıların sesi de gür çıkar, icraatlarının da gür olmasını gönülden arzu ederiz millet olarak.

Arkadaşım Turgut çok ilginç bir kişilik. Duruma göre ses tonunun ayarlayabiliyor. Sanırım bunda geçmiş zamanlarda radyo ve televizyonlara yaptığı seslendirmelerinde etkisi var... Bir şiir okusun, dinleyin hayran kalırsınız vallahi çocuğun sesine... Ben de bazen ses tonu mu alçaltıp, bazen de yükseltiyorum, hiddetlendiği m zaman...

Çocuklarımıza azıcık kızıp da sesimizi yükselttiğimiz zaman hemen alınıyorlar, küsme moduna giriyorlar. Oysa hata yaptıklarında yumuşak konuşursak sakinleşmeleri daha kolay oluyor haliyle... Genellikle bir işletme de, kuruluşta amir pozisyonunda olanlar seslerini yükselterek konuşurlar. Hata yapsın ya da yapmasın her insana yüksek ses ile hitap etmek de aynı etkiyi yaratmayabilir... 

Günümüzde hele de bizim gibi kalabalık şehirleri olan ülkelerde Ses Kirliliği denen bir olay vardır. ''Gürültü de denilen ses kirliliği, istenmeyen ve dinleyene bir anlam ifade etmeyen sesler ya da insanı rahatsız eden düzensiz ve yüksek seslerdir.''

''Ses kirliliğini yaratan önemli etmenler.''

Sanayileşme
Plansız kentleşme
Hızlı nüfus artışı
Ekonomik yetersizlikler olarak sıralayabiliriz...

Haliyle bu kadar gürültü içinde şehirlerde yaşayan insanlar sinirli ve asabi olurlar. İş verimini de belli ölçüde azaltacaktır ses kirliliği.

Dileyelim, insanlarımızın haksızlıklar ve vatan hainleri karşısında sesi gür çıksın. Durup dururken birbirimize bağırmaktan vazgeçelim. Yumuşak ve sevgi dolu bir ses tonu ile söylenen cümle ile sert ve buyurgan bir ses tonu ile söylenen cümle de karşı tarafın onu anlaması da farklı olacaktır haliyle. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Ses Tonu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.