Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 27.07.2017
Okunma Sayısı : 2171
Yorum Sayısı : 0



İki gün önce yazdığım  ''  Hepiniz  Tahtalıköye  Gidersiniz  İnşallah''  Başlıklı  yazımda  ülkemizde   adı  Tahtalıköy  olan  pek  çok  köy  olduğunu,  bunlardan  birinin  Mesela  Tokat  İli  Niksar  ilçesine  bağlı olduğunu  ama   yazımda  ondan  değil  Kocaeli  ilinin  Karamürsel  İlçesine bağlı  olan  Tahtalıköyden  bahsedeceğimi  belirtmiştim.

Yazıya  yorum  gelmiş: ........''Gelelim, Tokat ilimizin Niksar ilçesindeki Tahtalıköye.......

Besbelli  ki  yazının tamamı  okunmamış. Çünkü  ben  Karamürsel'in  Tahtalıköyünden  bahsediyorum ve  yazıya  koyduğum  resimler  de  oraya ait. 

Neyse  yine  de teşekkürler.  En  azından  bir  kaç  satır  da  olsa  okunmuş  yazı.

Şimdi  gelelim  yukarıdaki  resimdeki  olaya.

Bu  resmi  bir  öğrencim  paylaşmış.

Resmin  altında  Sözcü Gazetesi  ibaresini  görünce  kendisi  de  dahil  bu  resmi  gören  hiçbir  Allahın  kulu  resimle  ilgili  haberi  okuma  zahmetine  katlanmadan  yorumları  sıralamışlar.

Şöyle:  

BİR  YORUMCU-İğrenç  sübyancı
RESMİ  YAYINLAYAN ÖĞRENCİM- Evet  çok  iğrenç  ne  yazık  ki


BİR  BAŞKA  YORUMCU- Allah'ım milletimize akıl fikir versin millet iyce yoldan çıktı ortalık berbat.
RESMİ  YAYINLAYAN ÖĞRENCİM- Allah çocuklarımızı korusun çok korkuyorum onların başına geleceklerden

BİR  DİĞER  YORUMCU- Yuh.  Yok  artık. 

Hani  bir  yazımda  bahsetmiştim.  Rahmetli  annem  eve  aldığımız  gazeteleri  eline  alır,   bazen  dakikalarca  bakardı.  Biz  ''  Anne!  okuma  yazman  yok  ama  gazeteyi  elinden  bırakmıyorsun''  Dediğimizde  ''Resimlerine bakıyorum  evladım''  Diye  cevap verirdi.  İşte  bu  öğrencim  ve  onun  paylaşımına  yorum  yapanlar  da  aynı  durumda.  Okuma  yazmaları  olduğu  halde  maalesef  resimlere  bakıyorlar.  Çünü  sadece  resimlere  değil,resimlerle  birlikte  verilen  linke  bir  göz  atsalar  olayın  çok  farklı  olduğunu  görecekler.

Resimde  ne  var  peki?  

Gördüğünüz  gibi  35  yaşında  bir  erkek  11  Yaşında  bir kız  ve  40  yaşlarında  bir  kadın.

Kıyafetlerden  anlaşılacağı gibi  küçük  kız  gelin,  35  Yaşındaki  erkek  damat,  40  Yaşlarındaki  kadın  da  küçük kızın   annesi. 

Böyle  baktığınızda  gerçekten  de  ortada  iğrenç  bir  durum  var.  Yani  bir  çocuk  gelin  olayı. 

Ama olay  tam  olarak  böyle  değil.

Bakın  olayın  aslı  ne?

Yazının  linkini :   http://bit.ly/21j3zy7     Tıklayıp  okuyalım.


''ABD nin  Newyork  kentindeki  Times meydanında  yapılan  ve  dünya çapında  büyük  yankı  uyandıran  ''  Çocuk  Gelin'' deneyinin  bir  benzeri  Antalya'da  yapıldı. Antalya  Rotary  Kulübünün Atatürk  Parkında  gerçekleştirdiği  '' Toplumsal  Duyarlılık  Testi'' adlı  deneyde  damatlık  giyen  35  yaşındaki  Kenan  Yelken, gelinlikli  11  Yaşındaki  tiyatro  oyuncusu Deniz  Kaynak  ile  el  ele  tutuşarak  Halkın  içinde  gezdi.  Pazar  günü  olması  nedeniyle  kalabalık  bir  ortamda  yapılan  deneyi  gerçek  sananlar,  çocuk  gelini  görünce  büyük  şok  yaşadı.Bazı  kişiler  damada  tepki  gösterirken,  bazıları  da  polisin  neden  duruma  müdahale  etmediğine  şaşırdıklarını  belirtti. ''

Yani  efendim  olay  bir  ''Toplumsal  Duyarlılık  Testi''  O  an  Antalya'da  Atatürk  Parkında  bulunan  insanlar  bu  testten  başarı  ile  geçmişler  olaya  koydukları  tepki  ile. Ancak  bu  olayın  resmini  sosyal  medyada  paylaşanlar  maalesef  sınıfta kalmışlar  olayın  bir  mizansen  olduğu  yolundaki  haberi  okumadan  sadece  resme  baktıkları  için.  Çünkü  ortada  ne  bir  sapık sübyancı  var,  ne  çocuk  yaşta  bir  gelin, ne  de  on  bir  yaşındaki kızını  neredeyse  kendi  yaşında  birine  eş  diye  veren  bir  anne...

Bu  arada  benim  gözümden kaçmayan  bir  durum  daha  var:  Hani  derler  ya  ''  Şeytan  ayrıntıda  gizlidir''  Diye...

 23 subat 1905 günü ABD de avukat Paul Harris, kömür tüccari Silvestre Schiele, maden mühendisi Gustav Loehr, tüccar terzi Hiram Shorey adlı  dört Yahudi tarafından tarafindan kurulan ve  ilk  toplantılarını  dönüşümlü  olarak  kendi  evlerinde  yaptıkları  için  ''  Dönüşümlü''  anlamına  gelen  ''Rotary''  adı  verilen,   sadece  beş yıl  içinde  yani  1910  da  16  şube  açan,  bu  gün  ise  tüm  dünyaya  yayılmış  Uluslararası  bir  örgütlenme  olan  bu  Masonik  (  kendileri  reddetse  de  öyledir.)  teşkilatın böyle  bir  testi  yapması  hiç kimsenin  midesini  bulandırmamış  her  nedense. Ama  dediğim  gibi: Okumak  yerine  resimlerine  bakıyoruz.  Hoş  okusak  da  beynimizi  sadece  bir  noktaya  yönelttiğimiz  için  başka  ayrıntıları  göremiyoruz  ya  o  da  işin  bir  başka  üzücü tarafı.

Pis  sübyancılara  her  zaman  tepki  gösterelim  ama  artık  şu  Erol  Taş'ı  oynadığı  kötü  adam  karakterinden  dolayı  kötü  bir  adam  zannederek  Adana'da  taş  yağmuruna  tutan  eski  Yeşilçam  filmleri  fanatikliğinden  de  kurtulalım.  Ne  Kenan  Yelkenci  adlı  oyuncu  pis  bir  sübyancı ne de  Deniz  Kaynak  adlı  o  küçük  kız  mağdur  bir  çocuk gelin. 

( Allah Belanı Versin Pis Sübyancı. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 27.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.