Size böyle bir soru sordum mu; ''Dünya kupasına nasıl gideriz?'' Bana vereceğiniz cevap tabi ki ''Geçti Bor'un Pazarı sür eşeğin Niğde'ye.'' olacaktır. Canım, dünya kupası olmazsa Mars Gezegeni Şampiyonasına gideriz ya da Jüpiter Futbol Şampiyonasına gideriz... Sanki başka gezegen mi yok? Dünya nedir ya güççücük bir yer...


Önce şimdiki durumumuzu bir gözden geçirelim. Fatih Hoca ile yolları ayırdık, sonra Luce Amca geldi biliyorsunuz... Aslında ben şahsen ondan da fazla bir şey beklemiyordum, nitekim beni de yanıltmadı... Ha, sabredersek uzun vade de başarılı olur mu; belki olur... Bekleyip görmek lazım.


Bizim topçular da ruh yok ruh! Biraz klasik mi oldu bu cümle? O nedenle topçularımıza toplu ruh nakli yapmak gerekir diye düşünüyorum... Bunu nasıl yaparız; bir düşünelim bakalım. Kurtuluş Savaşları ve Çanakkale Savaşları ile ilgili belgeseller gösterilebilir mesela... Maç için kampa girdikleri zaman sık sık Dağ Başını Duman Almış Marşı dinletilebilir... Onun yanında Dumlupınar Marşı'da iyi gider diye düşünüyorum... Eğer ki bu gaz vermeler ile ruh kazanamazlarsa Türkiye'nin en ünlü hastanelerinden randevu alıp bu konuda uzman ne kadar profesör varsa, onların gözetiminde ruh nakli ameliyatları yapılması gerekir... Ayrıca tuz ruhu da kullanılabilir... Tuz ruhu da milli ruh kazanmalarına yardımcı olmazsa, daha değişik yollarda denenebilir...


Bir başka çok önemli bir konuyu da burada dile getireyim. Maçlara çıkmadan önce futbolcularımızın bol soğan sarımsak yemeleri gerekirdi aslında... Niye düşünemediler ki bunu teknik heyetimiz ve federasyonumuz? Şaşırdınız değil mi? Soğan, sarımsak ne alaka diye? Şaşırmayın, futbolcularımız soğan sarımsak çiğneyip maça çıkınca ağızları da leş gibi kokacak, tabi böyle olunca da ikili mücadelelerde rakip topçular burunlarını tutacak, bizim topçuların yanına bile yaklaşamayacak... Ne akıllar bendeki de... Seri maçlar başlamadan yapsaydınız bunu, bütün maçları kazanırdık billahi...


Milli takımda gençler ile tecrübelileri de kaynaştırmak lazım... Yaşlı futbolcuların kamplarda hayat tecrübelerini gençlere sık sık anlatmaları ve onlara yol göstermeleri gerekir... Milli Takım kampa girdiği zaman en çok hangi kağıt oyunları oynanır odalarda? Bu kağıt oyunlarında yaşlıların gençleri fazla yenip de morallerini bozmamaları gerekir... Genç futbolcular bol paralı transferler yaptıkları zaman paralarını nerede değerlendirmeliler? En yüksek fiyatlı Mersedes ve BMV spor arabalar nerede satılır? Borsa'da mı çok para kazanır insan yoksa karaborsada mı? Ya da taksi plakası mı almaları gerekir? Euro dolar paritesini nasıl takip etmeli genç futbolcular? Bütün bu tecrübelerini yaşlı futbolcuların genç futbolculara aktarması ve tabi ki karşılığında bir şey beklemeden bunu yapması gerekir...


Biz ülke olarak gidemedik ama ben yine de o dünya kupasına gitmek istiyorum illa diyorsanız şimdiden uçak biletinizi alın Rusya'ya... Ha param yok uçağa veremem diyorsanız, kara yolu ile de gidebilirsiniz... Otobüs de çok pahalı diyorsanız, o zaman da otostop ile gitmeyi deneyin, ancak yol çok uzun olduğu için en az beş on kere otostop yapmanızda gerekebilir... Yaza geldiği için belki bisiklet ile de gidebilirsiniz, ancak şampiyonadan en az bir kırk elli gün önce çıkmanız gerecektir o durumda da...


''Biter biter Kırşehir'in gülleri biteeeeer.'' O biter de dünya kupası özlemi ve ümitleri bitmez asla bu memlekette. Ümitlerimizi asla yitirmemeliyiz... İkibinonsekiz olmadı mı, İkibinyirmiki, oda olmadı mı ikibinyirmialtı, oda mı olmadı ikibinotuz, ikibinotuzdört... Yok devenin balepabucu... O kadar da ben yaşamam zaten ya... Ne halt ederseniz edin ondan sonra... 

( Dünya Kupasına Nasıl Gideriz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.