Sitemizde  YNTC  Rumuzuyla  şiir  ve  yazılar  yazan çok  değerli  arkadaşıma  şu  benim  aşure  yerken  protez  dişimi  kırmamı  anlattığım  yazım  müthiş  bir  ilham  vermiş. Dedi  ki  :  Hocam,  aklıma  bir fikir  geldi.  Biz  Edebiyat  Evi Sitesi  olarak  bir  Restoran  açsak  nasıl  olur?''

Düşündüm,  harika  bir  fikir.  Harika fikir  diyorum  çünkü  övünmek  gibi  olmasın  lahana  dolması  hariç  bu  dünyada  yapamayacağım  hiç  bir  yemek  yoktur.  Hatta  mantıdan  böreğe,  üzümlü  kekten  revaniye  kadar  her  türlü  hamur  işini  de  muaazam  yaparım. 

Yani  bakmayın  aşure  dilendiğime.  Aslında  onun  da  feriştahını  yaparım ama   ah  bu  tembelliğin  gözü kör  olsun.

Evet,  Sitemizde  bir  lokanta  ya  da  yemek  fabrikası kuracaksak  aşçı  başı  mutlaka ben  olmalıyım. Neden  mi?  Çünkü  ben  öyle  herkesin  bildiği  yemekleri  yapmam.  Benim  yemeklerim  insana  el  parmaklarını  yedirttiği gibi ayak  parmaklarını  dahi  yedirtir.  Hatta  hızınızı  alamayıp  lokantamızdaki diğer  müşterilerin  parmaklarını  bile  yersiniz. O  derece  yani.  

Neyse,  ana  mevzuya  dönelim.

Sene  2014...Aylardan  Haziran...  Bir  Buldog  ve  iki  Kangal,  aynı  evi paylaşıyoruz.

Of  yaaa.  Yanlış  anladınız.  Evde  hayvan  beslemesine  hayvan  besliyoruz  ama....Neyse,  lafı  dolandırmayım:  Buldog  ben oluyorum  bu  öyküde.  Kangallar  ise  iki  oğlum.  O  zamanlar    henüz  büyük  Kangalım  evli  değildi....

Her  iki  Kangal  da  akşam  işe  gidecekler. Haliyle  onları  beslemek  için  yemek  yapmam  gerekiyor.  

Daldım  Mutfağa.  Dolaplara  baktım,  kala kala  bir  iki paket makarna kalmış  evde.  Kırık  beyaz peynir,  kaşar  peyniri,  yoğurt,  yumurta,  maydanoz,karabiber   soğan  da var.  Tamam.  Ana  menü  belli:  Fırında  makarna.

Ama  heyecanlanmayın  bu  gün  sizlere  fırında  makarna  tarifi  vermeyeceğim.  O  oldukça  basit  bir yemek. 

Şizlere  bu  güne  kadar   kesinlikle  duymadığınıza  inandığım Sami  Usta  Spesiyalitesi  ''  Tutmaç  çorbalı  Puding  Tarifini  vereceğim.  

Hiç  uzatmadan  malzemeleri  veriyorum

Malzemeler: 
1 Paket hazır puding ( Neli olursa olsun farketmez )
1 Litre pastörize süt.
1 Paket hazır Tutmaç çorbası

Eh tabii ki bunları pişirmek için bir tencere, bir adet ocak ve hepsinden önemlisi doğalgaz faturanızın ödenmiş olması gerekiyor.

Neyse Efendim biz tarifimize geçelim.

Önce markete gidersiniz. Bir adet hazır tutmaç çorbası alırsınız. Hazır çorbaların hemen yanında hazır puding paketlerini görünce nefsiniz dürter ’’ Akşama şöyle güzel bir puding yapayım bari ’’ Dersiniz ve neli olduğuna kafayı takmadan bir adet hazır puding paketi alırsınız. Puding sütle yapılacağı için bir kutu da süt alırsınız ve evin yolunu tutarsınız diğer aldığınız nevalelerle birlikte.

Eve gelir gelmez tencereye üç bardak sütü boşaltırsınız. Sonra pudingi boşaltırsınız sütün üzerine. Aaaa o da ne? Tencerenin üzerinde sarı bir renk oluştu...’’ Allah Allah demek muzlu puding almışım, oysa kakaolu aldığımı sanıyordum. ’’ Dersiniz. (  Aaaa  diye  çığlık  atmazsanız yaptığınız  pudingin  kıvamını  tutturamazsınız. O  çığlık  mutlaka  atılmalı ) 

Biraz sonra bakarsınız sütün üzerinde yeşil mercimekler yüzüyor. İşte o zaman gözleriniz gayri ihtiyari açmadığınız öteki pakete gider ve o paketin üzerini okursunuz: ’’ Dr. Kötker Hazır Kakaolu Puding’’


İşte tam bu anda ’’ Aman Allahım sütün içine tutmaç çorbasını mı boşalttım ben? ’’ Diyerek hayret nidası atmanız bundan sonra yapacaklarınız öncesinde çok çok önemlidir. (  Bunu  da  ihmel  etmeyin ) 

’’Efendim bundan sonrası da mı var?’’ Diye sorduğunuzu duyuyorum...Olmaz mı? Asıl festival bundan sonra.

Süte boşalttığınız hazır tutmaçı karıştırmadığınız için henüz tam anlamıyla süte nüfuz etmiş değildir. Bu durumda kim tutar sizi...O Puding mutlaka yapılacak...


Hemen ince bir süzgeç ( Siz burada tülbent de kullanabilirsiniz ) alıp sütlü tutmaçı bu süzgeçten geçirirsiniz. Böylece ne oldu? Sütü tutmaçtan ayırdık..Her ne kadar üzerinde siyah siyah bir şeyler yüzüyorsa da... ( Ki sanırım karabiberdi o siyah şeyler ) Neticede sütü kurtardık değil mi? Hah..İşte bu noktada kurtardığınız o sütün üzerine kakaolu puding paketini boşaltır ve ve orta ateşte kaynayıncaya kadar bi güzel karıştırırsınız. Şimdi ne oldu? O siyah siyah şeyler kayboldu. Daha da kaybetmek için ne yapmak lazım? Pudingi kaselere boşalttıktan sonra üzerine bolca Hindistan cevizi dökerek kamufle etmek.

Eveeettt...Tutmaç çorbalı kakaolu pudinginiz hazır...Afiyet olsun.

Yahu Allahtan  benim  Kangallar  yemek konusunda bana son derece güveniyorlar. Puding diye yedikleri şeyin ne olduğunu bilseler boğarlardı beni...

Yavrucuklarım benim...Bi de iştahla yediler ki sormayın)))))))))))) Gerçi Büyük oğlum ’’ Baba bu puding biraz acı olmuş ’’ Dedi ama enayi miyim ki ona ’’ Normaldir oğlum, tutmaç çorbalı puding ancak bu kadar olur ’’ diyim; hazır çocuk dalmış ve Allah ne verdiyse götürmüşken o acayip pudingi. 

Bir not : Valla hiç de fena olmuyor aslında..Denemenizi tavsiye ederim.Baharatlı baharatlı güzel gidiyor...

Bir  not  daha : Yarın  da  isterseniz  Tuzlu  Revani  tarifi verebilirim.

( Sami Ustadan Tutmaç Çorbalı Puding Tarifi. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 14.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.