Normali de var acılısı da değil mi? Ketçaptan bahsediyorum canım. Hele o makarnaya hele de patatese, sosisli sandviçlere döktünüz mü mmmmm, yeme de yanında yat adeta...


Ketçap ile patates adeta birbirine aşık iki sevgili gibidirler, kankadırlar... Başka başka neler yapılmaz ki ketçapla... Arkadaşlarınıza şaka yaparsınız üzerinize biraz ketçap döküp kan süsü verirsiniz, bir küçük bıçağı da yanına koyarsınız... Biraz ağır bir şaka olur belki ama, yok yok siz denemeyin yine de böyle bir şeyi sakın sakın ha!


Ketçap şişeleri boşaldığı zaman, onları biriktirip de küçük çocuklarınız varsa oynamasını sağlayabilirsiniz... Marketlerden aldığınız ketçapın aynısını evinizde yapabileceğinizi biliyor muydunuz? Hem de katkısız, gerçek domates ile! Bir çok yemek kitabında ve İnternet ortamlarında bunlar kayıtlı oradan bakabilirsiniz...


Hem domatesten hem de salçadan ev de ketçap yapmak mümkün. ''Ketçap likopen açısından zengin bir üründür. Likopen sebze ve meyvelerde doğal alarak bulunan karoten familyasına ait bir pigmenttir. Yapılan araştırmalara göre likopen prostat kanseri, sindirim sistemi, göğüs kanseri, akciğer kanseri ve yaşlılıktan dolayı oluşan kalp dejenerasyonunu aktif olarak engelleyebilir.'' Bakın ne kadar faydaları var insan metabolizmasına... ''İnsan vücudu likopen üretemez. Likopenin %85'i domates ve domates ürünlerinde bulunur.'' Bunu da ek bir bilgi olarak verelim...


Ketçaplar genellikle 500 gr ve 750 gramlık ambalajlar içerisinde tüketicilere sunulmaktadır. ''Ketçap dökmek aslında zor bir iştir. Ya bir türlü akmaz ya da bir anda çok fazla dökülür. Yiyeceklerimizin üzerine ketçap dökmek için şişesini çalkalamamız ya da bir miktar sıkmamız gerekir, çünkü şişeyi ters çevirdiğimizde genellikle akmaz. Bu durumun nedeni ketçabın üzerine bir kuvvet etki edip etmemesine bağlı olarak akışkanlığının değişmesidir.''


Ciristian Ronaldo, hani şu meşhur Portekizli Futbolcu bakalım ne demiş ''Gol atmak ketçap gibidir, sıktıkça devamı gelir.'' Oğlanın biri Hamburgerciye girmiş ''Bir hamburger lütfen.'' satıcı müşteriye döner ''Tabi ki ketçap mayonez olsun mu?'' oğlan gayet sakin cevabı yapıştırır ''Hayır ketçap ketçap olarak kalsın.'' Bu da böyle işte lastikli bir dil bizim Türkçe... Ağzınızın ve hayatınızın tadı kaçmasın asla, ketçap gibi her zaman tat versin hayat... 
( Ketçap Deyip De Geçmeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.