Ne güzel bir besindir fındık ve ceviz. Sevmeyenimiz yoktur sanırım. Dünyada ki en büyük fındık üreticisi biziz, Türkiye... Kalitelidir de aynı zamanda bizim fındıklarımız... Karadeniz fındık denizidir adeta, her ne kadar şimdilerde geri itilmeye çalışılsa da... Hemen hemen, Karadeniz'in her ilinde fındık ve ceviz yetiştirilir... Kabuklu da bir besin olduğu için fındık ve ceviz, kabuğunu kırmak içinde biraz çaba gerekiyor haliyle... Hemen araya girip de ''Sen ne fındıklar cevizler kırmışsın kim bilir?'' derseniz, mecazi manada başka bir anlama gelse de o mecazi manalarıyla, inanın benim hiç bir ilgim yoktur.


Gelelim tekrar fındık ve ceviz kırarken dikkat edeceğimiz hususlara... Fındık ve ceviz kırmak için tabi ki elinizde fındık ve ceviz olması lazım. Mutlaka sert bir alet ile kırılmalıdır fındık ve ceviz. Bu çekiç olabilir, keser ya da kerpeten olabilir. Sert bir taş olabilir. Yalnız fındığı ve cevizi kırarken çok da sert davranmayın fındıklar ile cevizlere... Sonra küserler size bir sertleştirirler kabuklarını, bir sertleştirirler kırmak için ...ıçınızdan adeta ter çıkar... Hatta ''Güzel fındığım, güzel cevizim şimdi seni kırıyorum ama sen yine de beni affet, ihtiyacım olduğu için kırıyorum.'' diye de fındık ve ceviz ile konuşabilirsiniz. Duyar mı sizi? Hmmm kim bilir belki de duyar...


Fındık ve cevizler kırılırken sizi çok uğraştırabilir, o zaman sakın ha sakın kızıp da fındık ve cevizlere kötü söz söylemeyin. Hatta ''Niye kırılmıyorsun ulan fındık, ulan ceviz?'' gibi bir cümle dahi kurmayın. Zamane fındıkları ve cevizleri çok da alıngan oluyorlar. Eski fındıklar bu kadar alıngan değildi gerçekten. Neredeee o eski fındıklar, o eski cevizler...


Özellikle fındık bildiğiniz gibi çikolatanın da en büyük ham maddesidir. Kabuklu fındıkları kesinlikle dişleriniz ile kırmaya çalışmayın. Hele hele cevizleri ki daha serttir kabuğu, hiç dişiniz ile kırmaya kalkmayın. Maazallah dişinizden de olursunuz sonra, benden söylemesi... Fındık ve cevizin kalorisi yüksek besinler olduğu bilinen bir gerçektir. Cevizin beyin damarlarını açtığı, fındığında kolesterole iyi geldiği söylenmektedir.


Bir de ünlü Rus Besteci Pyotr İlyiç Çaykovski'nin Fındıkıran Balesi vardır, dünyaca meşhur. Güzel bir temsildir, Devlet Opera ve Balesinin muhtelif sahnelerinde defalarca sahnelenmiş ve de büyük beğeni toplamıştır. Lakin oraya gidip de fındık kırmanın inceliklerini öğrenemezsiniz, görsel bir şölen olarak ruhunuza ve kişiliğinize, kültürünüze katkı yaparsınız ancak.


Cevizleri ve fındıkları, eğer ki çok ise elinizde, bir kaç arkadaşınızı yanınıza alıp tim kurarak toplu şekilde kırabilirsiniz. Tabi fabrikalarda bu işleri elle değil de otomatik makinelerde yapmaktadır üreticiler. Bizim toplumumuz da en çok fındık ve cevizi erkekler kırar bilirsiniz. Tabi erkekler bu kadar çok fındık ve ceviz kırdı mı, eşleri de o erkeklerin kafasını kırar. Siz siz olun fındık ve ceviz kırın tabi ki çok faydalı besinlerdir her ikisi de yalnız yemek için kırın, yemek için. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Fındık Ve Ceviz Kırarken Dikkat Edilecek Hususlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.