Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.03.2018
Okunma Sayısı : 1373
Yorum Sayısı : 6


Cumhurbaşkanımızın  ''  İslamın  güncellenmesi  gerekiyor''  Sözü  üzerine  neredeyse  herkeste  bir  güncelleme  merakı  aldı  başını... İlgili - ilgisiz,  bilgili-bilgisiz  herkes  bir şeyler yazıyor.  Elimi  kafama  attım,  baktım  yaş  altmış  dört  olmasına  rağmen  hâla  başım  kel  değil.  O  halde  ''Ben  de  yazayım  bir şeyler  ''  dedim.

Yanlış  anlaşılmasın  İslamda  Güncelleme olur  mu  olmaz  mı  konusuna  hiiiç  dokunmayacağım. '' Cumhurbaşkanımız  onu  demek  istemedi,  bunu  demek  istedi''  gibi  bir  avukatlığa  ise  hiç  niyetim  yok.  Zaten  sayın  Cumhurbaşkanımızın da  ben  gibi  bir  avukata  ihtiyacı  yok.

Eee  o  halde  ne  halt  edeceğim?

Efendim,  geçmişten  günümüze  kimler,  neleri  güncelledi  işte  onu  anlatacağım.  Böylece  bu  güncelleme  meselesinin  yeni  ortaya çıkmış  bir  mesele  olmadığını  izah  etmeye  çalışacağım. Çünkü  bu  güncelleme  olayının  sadece  Cumhurbaşkanımız  tarafından  yapıldığı  sanılıyor. 

Kendimden  başlayayım

Mesela  yıllar  önce  ''  Yeşil  Komünist''  Dediğim  Necmettin  Erbakan'a  şimdi  ''  Rahmetli  Erbakan,  Allahın  rahmeti  üzerine  olsun. ''  Diyorum.

Aynı  şekilde  yıllar  önce  ''  Katil  Ecevit ''  dediğim  Bülent  Ecevit'e  şimdi  '' Bu  memlekette  adı  yolsuzluğa  karışmamış  tek  lider.  Nurlar  içinde  yatsın.''  Diyorum. 

Bundan  utanç  mı  duymalıyım?  Bence  kesinlikle  hayır.  Çünkü  mesela  Mustafa  Kemal  Atatürk  bile  Çanakkale  Savaşında  ''  Düşman''  dediği  insanlara  daha  sonra  '' ‘Bu memleketin toprakları üzerinde kanlarını döken kahramanlar''  Dememiş  miydi? (  Gerçi  bana  kalırsa  dememişti  ama  sevgili  Atatürkçü (!)  kardeşler  bana  bırakmıyorlar  o  işleri  malum.  Onlara  göre  demişti  ve  bu  da Atatürk'ün  üstün  hoşgörüsünün  bir  kanıtıydı.) 

Kısacası  öncelikle  kendimde  bayağı  güncellemeler  yapmışım.  Ancak  ne  var  biliyor  musunuz?  Benimle  aynı  güncellemeleri  yapmış  olan  pek  çok  zevat  bugün  hâla  ''  Biz  eskiden  neysek  bugün  de  oyuz''  Diyorlar.  Tabii  ki  ben  yemiyorum  ama  yiyen  de  bir  hayli fazla. 

Neyse...

Cumhurbaşkanımızın  yaptığı  güncellemelerin  haddi  hesabı  yok.  Tek  tek  saymaya  kalksam  bu  yazı,  makale olmaktan  çıkar  roman  olur.  Ancak  yine  de sadece  bir  tanesini  örnek  olarak  vereyim:

Yok,  yazmakla  olmayacak.  Resimlere  bakın: 2.Resim: ABD  askerleri  Türk  askerinin  başına  çuval  geçirmiş   2.  Resmin devamında:  Kahraman  Türk  ordusu  Silvan'dan  ayrılıyor. Bu  esnada  da  pkk  lı  itler  askere  hakaret  ediyor.  Asker  ise  tek  cevap  vermeden  yoluna  devam  ediyor. Niçin  olabiliyor  bütün bunlar:  ''  Aman  aman bir  tatsızlık  çıkmasın''  Meselesi ( Hepsi  de  bu  hükumet  zamanının  olayları ) 

Devam  edelim  resimlere:

Bugün: 3.  Resim:   Cumhurbaşkanımız  ABD  ye  ''  Sen  hiç  Osmanlı  tokadı yemedin galiba ''  diyor

4.  Resim:  Cumhurbaşkanımız   daha  dün  ''  Dokunmayın''  dediği  teröristlerden bugün  kaç  tanesini  geberttiğimizi  resmi  olarak  açıklıyor. (  Son  rakam  3347 idi.) ( Bunlar  da  bu  hükumet  zamanının  olayları ) 

Müthiş  bir  güncelleme...

Amaa  durun  yahu.  Bu  ülkede  sadece  Cumhurbaşkanımız  ve  ben  mi  güncelledik  kendimizi?  Başkaları  yok  mu?

Mesela:  Bundan  kırk  sene  önce  Atatürk'e  ''  Gardrop  Devrimcisi''  Diyenlerin  alayı bugün  kendilerini  ''  Atatürkçü''  olarak  güncellediler.

Bıyıkları  sarkık  herhangi  bir  vatandaşı  gördüklerinde  ''  Faşizme  karşı  omuz  omuza ''  diyenler  bugün  aynı  faşistlerle (!)  birlikte  hem   Gezi  olaylarında  hem  de  Adalet  yürüyüşünde  omuz  omuza  olmakta  bir  beis  görmedikleri  gibi kendilerine  faşist  denilenler  de  kendilerini  güncelleyip  onlarla  omuz  omuza  olmakta  bir  beis  görmediler. ( 1. Resim )   

'' Kanımız  aksa  da  zafer  İslamın( 5.  Resim) ''  Diyenlerin  pek  çoğu,  ''  Hedef  Turan,  Rehber  Kur'an''  Diyenler, Türklük  ruhu,  İslam  şuuru ''  Diyenler  kendilerini  güncelleyip  bu  memleketi  hain  Arapların  emperyalizminden  korumak  için(!)  Kur'anı  cüz  kesesi  içinde  ve  bir  daha  yerinden  çıkmamacasına duvara  asmak  suretiyle  kendilerini  güncellerken  Türklük  ruhunu  da  nane  ruhu  ile  tuz  ruhu  karışımı  bir  acayip  nesneye  döndürdüler  içinden  İslam  şuurunu  çıkararak.  

Eskiden  ''Türk'ün  Türk'ten  başka  dostu  yoktur''  Diyenler  sırf  Cumhurbaşkanını  Devlet  başkanı  olarak seçtirmemek  amacıyla   İYİ  bir  parti  kurarlarken  değirmenin  suyunun  İngiltere'den  gelen  6.000.000  sterlin olması  onları  hiç  rahatsız  etmedi.  ''Hani Türk'ün  Türk'ten  başka  dostu  yoktu?  Bu  kadar  çok para  dostluk  için  mi  verildi  yani?''  Diye  soramadılar.  Çünkü  güncellenmişlerdi. 

Güncelleme  öyle  bir  boyut  kazanmıştı  ki 15  Temmuz  Darbe  girişimine  ''  Tiyatro,  oyun''  diyen  zihniyetin  Ataşehir  Belediye  başkanı,  bu  ilçede  Deniz  Gezmiş  Parkı,  Erdal  Eren  Kültür  Merkezi  gibi  yerler  açarken  aynı  zamanda  kendisini  güncelleyerek ''15  Temmuz  Şehitleri  ve  Demokrasi  Parkı''  da  açtı. (  Haa  Bülent  Ecevit  Parkı  da  vardır bu  ilçede  ) 

''Türkiye asla  İran  olmayacaktır.  Çarşaflılar  ve türbanlılar  İran'a ''  Diyenler  daha  sonra '' Türkiye  ile  İran  savaşırsa  İran'ın  yanında  olurum''  Diyerek  kendilerini  İrancı olarak  güncellediler. ( 6.  Resim ) 

Offf  offf.  Bu  güncellemelerin  hangi  birisini  anlatayım  ki?

28  Şubat  darbesinde  tankların  üzerine  yürüyemeyen  ablanın  yıllar  sonra  kendisini  güncelleyip  30.000  Bozkurtla  Saraya  yürüyecek  olmasını  mı?  

Namazla  dalga  geçen  hain  şerefsizlerin  yıllar  sonra  kendilerini  güncelleyip  bir  Fetöcünün  imamlığında  Cuma  namazı  kılmasını  mı? ( 7.  Resim ) 

Zamanında  ''  Komünistler  Moskova'ya''  Diyenlerin   yıllar  sonra  kendilerini  güncelleyip  herkesten  önce  Moskova'ya  koşmalarını  mı?

''  Yıllarca  zindanlarda,  tabutluklarda  işkenceler  gördük.  Pek  çok  yoldaşımız,  ülküdaşımız  faili  meçhul  cinayetlere  kurban  gittiler''  Diyenlerin  daha  beş  dakika  geçmeden  kendilerini  güncelleyip  ''  On beş  sene  öncesinde  bu  ülkede  huzur  ve  refah  vardı.''  Diyebilmelerini  mi?

Kronolojik  sıra  takip  etmediğim  için  kusura  bakmayın.  Güncelleme  örnekleri  o  kadar  çok ki,  öylesine  karışık  kuruşuk  yazdım.

Mesela  eskinin  Fetocuları  bugün  kendilerini  anti- Fetocu  olarak  güncellerken  yine  eskinin  anti-Fetocuları  kendilerini  Fetocu  olarak  güncellediler. 

Çok  kısa  zaman  öncesine  kadar  ''  İslam''  Kelimesini  ağzınıza  aldığınızda '' Eyvah !  Şeriat  geliyor''  Diye uykuları  kaçanlar  şimdi  neredeyse  '' Şeriat  İsterüüüz''  Diye  yollara dökülecek  kadar  İslamı  savunur (!)  şekilde  güncellediler  kendilerini.  Baksanıza  '' "Allah'ın ayetlerini sorgulamak, Cumhurbaşkanının işi değil. Ayetler sorgulanamaz"  Demeye  başladılar. 

Ha  bir  de  bozkurt  işareti  meselesi  vardı  değil  mi?

Ah  garip  bozkurtum  ah  !  Türk adıyla  kurulan  ilk  devletimizden  bugüne  Türklüğün  simgesi  bozkurtum...Kimler  kullanmadı  ki? ( 8.  Resim: Kemal  Kılıçdaroğlu 9. Resim: Bülent  Arınç  10.  Resim: Barack  Obama  11.  Resim: Adriana  Lima adlı  top  model  12. Resim: Barbaros  Şansal adlı  top 13.  Resim  Cumhurbaşkanımız Recep  Tayyip  Erdoğan  )  Yani  bozkurt bir  çok  güncellemelere  vesile oldu. 

Bu  arada sayın  Bahçeli de  tabii  ki  kendisini  güncellemiş.  Baksanıza  o  da  Rabia  işareti  ile  güncelleme  yapmış. ( 14.  Resim ) 

Velhasılıkelam  güncelleyen  güncelleyene.  Bu  kadar  güncelleme  içinde  belki  de  en  masumu  İslamın  güncellenmesi.  

İslam  güncellenir  mi  güncellenmez  mi diye  merak edenler  için  bir  öneriyle  noktalıyayım.

Kur'anda  içki  ile  ilgili   olarak  sırasıyla  gelen  dört  ayete  bakın  ve  kendinize  şu  soruyu sorun:  Allah  neden  tek  bir  ayetle  içkiyi  yasaklamadı  da içkiyle  ilgili  dört ayrı  ayet  gönderip  dördüncüsünde yasakladı  acaba?  İşte  bunu  araştırdığınız  zaman  ''  İslam  güncellenir  mi  güncellenmez  mi  sorusunun  cevabını  da  bulacaksınız. 

Ayetler   geliş  sırasına  göre:

1- Nahl  Suresi  67.  Ayet
2- Nisa  Suresi  43.  Ayet
3- Bakara  Suresi  219.  Ayet
4- Maide  Suresi  90.  Ayet

( Biliyorum Gına Geldi Ama Yine De Güncelleyeceğim başlıklı yazı Sami Biber tarafından 14.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.