Nokta koymanın her zaman mümkün olmadığı durumlarda, yetişir o muhteşem virgül (,) adeta bir Hızır gibi... Ve devam eder, yaşananlar, daha sonra yaşanacaklar... Adeta slogan edinmiştir ''Ben bitti demeden hiç bir şey bitmez asla.'' cümlesini... İçinde gül olan bir imla, noktalama işaretidir virgül... Düşünüyorum bulamıyorum, acaba böyle başka bir sevimli imla işareti var mı diye?

Savaşlar olur, savaşlarda kazananlar ve kaybedenler vardır. Kaybedenler, yani mağlupların boynu büküktür... Hele de bir İslam Toprağı ise kaybedilen yer, asla nokta koymazlar, koyamazlar, fetih ve gaza ruhu buna izin vermez... Virgül yetişir imdada, o virgül kaybedilen yer geri alınıp da yeni bir nokta koyulana kadar, dağarcığımızda saklanır da saklanır ta ki vatan sevgisi doruklara çıkana kadar...

Nokta bir de olur, üç de olur, daha da artabilir yazının durumuna göre, oysa virgül öyle mi? Tektir çoğu zaman, eğer ki noktalı virgül ile olan zorunlu birlikteliğini saymazsanız... Her ne kadar orada noktanın altında ise de onun ile yine de eşit statüdedir, kendini kolay kolay ezdirmez... Öyle her cümleye her kelimeye de kendini sezdirmez... Sessiz ve derinden gider...

Virgül de devamlılık vardır. Nokta bitirir, belki virgül koysalar nokta koyulacağı zaman olumlu çok şeylerde değişecektir... Bir arkadaş da ''Hayatımda virgüle ve noktaya çok dikkat ederim. Virgül gibi nerede duracağımı, nokta gibi nerede bitireceğimi iyi bilirim.'' demiş. Yine aşk ve sevgi dolu bir arkadaşımız da ''Seni asil insanların basit sevgileriyle değil, basit insanların asil sevgileriyle sevdim. Bu güzel aşkımıza nokta koyma, sana kucak dolusu virgül getirdim.'' diye bir cümle döktürmüş...

Ve, veya, ya da bağlaçlarının en büyük rakibidir virgül. Bir kelimenin arasına girdi mi virgül orada ne ve, ne veya, ne de ya da bağlaçlarını göremezsiniz... Toz olurlar anında... Es kaza girmişler ise de yazanın kulağını çekmek lazım...

Eskiden de iki komedyenimiz vardı hani TRT'li zamanlarda Nokta ile Virgül idi lakapları... Nokta Abdullah Şahin, Virgül Enver Demirkan... TRT'nin eğlence programlarında yıllarca skeçler hazırlayıp sundular biz televizyon izleyicilerine... O gün için fena da sayılmazdı parodileri...

Siz, siz olun, olaylara ve insanlara nokta koymadan önce ufak bir virgül atıp bir kere daha düşünün. Bu zamanda dost da, arkadaş da en zor bulunan varlıklardan. Hoş görülü olmak, insan sevgisi ile dolu dolu olmak virgül atıp hayata ve yaşadıklarımıza bir kaç kere daha düşünmeyi gerektiriyor... Bir arkadaşımızda ''Nokta; sabırdır, mertliktir, bir anda bitirir her şeyi. Virgül; düzenbazdır, kaypaktır, uzattıkça uzatır işi.'' demiş de bence de azıcık haksızlık etmiş virgüle... Şans vermeli her zaman seven yüreklere, kardeştir zaten ezelden beri nokta ile virgülde... 

( Virgülün Muhteşemliği başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.