RAHAT HAYAT GÖNÜL ZENGİNLİĞİ Mİ? PARA ZENGİNLİĞİ Mİ ?

Zengin yaşam, rahat yaşam sürmek sürdürmek istiyorum  der başka bir şey demeyiz biz kullar.. Peki nedir bu kadar müptalası olup özlem duyduğumuz hayat?Gerçekten böyle bir hayat bizi mutlu eder mi veyahut edecek mi?  Yada Zengin yaşam, rahat yaşam derken hangi yaşamı istiyoruz gönül zenginliği mi yoksa maddi rahatlık mı? Hiç düsündük mü hangisi bizi dilediğimiz, özlemini duyduğumuz hayatla vuslata erdirir?
..................................................

Şuan bir çoğumuz maadi rahatlık demekte, bir kısmımız da gönül zenginliği demekte belki...
Kişisel deneyim ve tecrübelerime dayanarak affınıza sığınarak iki hayat biçimine de kısaca değinmek istiyorum. 
Umarım ve dilerim ki yazımı okudukdan sonra düşünceleriniz de farkındalık yapar bakış açınızı değiştirebilir yada sabitler daha güzel yaşanılabilir bir hayat yaşamanızda ön ayak olabilirim....
............................

 Bana göre zengin yaşam, rahat yaşam  yüreklerimiz de barınan duyguların yüceliğidir.   Cebin para dolu olup ferah içinde yaşamak değildir. Ruhumuzu, gönlümüzü ne kadar doyurur beslersek o kadar rahat ve zengin yaşam yaşamak nasip olacaktır. Hatta hatta maddi sıkıntıların bile bir toz bulutu gibi geçici olduğunu göreceksiniz. Unutmayalım ki Gönlü yetim kalan yoksulluğun çaresi yoktur. Ama sen gönlünü ferah,  zengin tutarsanız maddi yoksullukların çaresinin bulunduğunu farkedeceksinizdir.
...............................................

Çevrenizde bulunan veyahut sokaktan geçen insanlara bakıp hiç gözlemlediniz mi? Nasıl bir hayat sürdüklerini merak edip üzerinde hiç düşündünüz mü? Ya da hayalini kurdunuz mu? 
Tanık olduğunuz yaşamlara el attınız mı ? Bu yaşamlarla kendi yaşamınız arasın da empati yapma şansını yakaladınız mı?

Bir çocuk, bir insan düşünün altında son model bir araba, elinde son model bir telefon... Fakat yüzüne baktığınız da gülmeyen bir yüz yada gülerken bile yüreğinde ki acılar gülüşlerinin arkasına sığınmış, mutsuzluk akan bir ifade....
Tüm bunlara rağmen tepeden bakan bir bakış, ukalaca bir şey sorulduğunda verilen cevaplar, saygıdan sevgiden mahrum bir uslüp. Çevresin de riyakar yüzler, hataların da bile göklere çıkaran, alkışlayan bir sürü hokkabazlar.. 

Bunun gibi bir çok örnekler verebiliriz. Peki para var, parası kadar rahat yaşamı var. Maddi sıkıntısı yok. Ama gönlü yoksul. Gücün parayla olduğuna inan, parayla insanları satın alabileceğini ögrendiği, sevgiden saygıdan yoksun bir hayat. Paranın gücüyle başı kendi çapında dik, ama gönülden, gönül almadan, yüreklere dokunmaktan yoksun bir hayat..

Öte yandan belki de en önemlisi onca kalabalık arasın da yalnız kalmış, can çekışen kendiyle, etrafıyla kavgalı bir ruh....

Para olmayınca etrafın da bir tane dost, arkadaş kalmayacak bir yaşantı. Bel ki güç aldığı para bitince hiç bir şeyi kalmayacak bir benlik, kişilik.....
...............................

Birde  ayakların da delik papuçlar, üstü başı yama için de gözlerinin içi gülen,bir lokma, kuru bir ekmek bulmak umuduyla çöp kutularını karıştıran bir çocuk yada insan düşünün...

Içinde bulunduğu sartları düşünmeden saatlerce çöp kutularını karıştırdıktan sonra bulduğu yiyecek kırıntılarını sokak hayvanlarıyla paylasan, kendi gibi yoksul insanlarla paylaşan bir hayat...

Yaşadığı herşeye rağmen yüreklere dokunmaktan dolayı sevgi dolu gülen bir çift göz...
..............................................................

Sırası gelmişken kısa bir anımı anlatmaktan edemeyeceğim. Biraz düşünürsek pek çoğumuz bu tür anıları mutlaka yaşamıs yada tanık olmuştur..

Yaşadığım maddi sıkıntılardan dolayı,  kısaca iyi niyetin, güzel duygular barındırmanın, gaflete kapılıp kötülük olduğunu düşündüğüm ve   Rabbim den bana vermiş olduğu merhamet, vicdan duygularını alması için yalvardığım günlerden biriydi...

Ilkokulda okuyan oğlumun hocası aradı. "Pınar hanım oğlunuz hastalandı evdeyseniz oğlunuzu eve gönderiyorum." dedi. 
"Gönderin evdeyim" dedim. 
Bir süre sonra balkondan baktığım da devamlı gülen ağlamak nedir bilmeyen oğlum acıdan hüngür hüngür ağlıyor yürümekte bile zorluk çekiyordu.
Ana yüreği dayanır mı hemen bir taksıye atıp en yakın poliklinige götürdüm. Taksi 8.10 krş tutmustu. Bozuk para baktım 8 lira var. 20 lira uzattım. Bozuk para yok mu dedi 8 lira var 10 krş yok dedim. Çocuğum o haldeyken bana taksici "beni ilgilendirmez hanfendi bozdurup verin o zaman" dedi...

O gün tövbe ettim. Rabbim beni gönülden yoksun bu kullarından edeceksen hiç etme diye....
....................................

Bence zenginliğin en muteberi Gönül Zenginliği.. Gönlün zengin olursa tüm dertler sabun köpüğü gibi gelip geçicidir. En rahat yaşanabilir hayat bu hayattir.

Paranın değil gönül zenginliğinin hüküm sürdüğü hayatlarda buluşmak umuduyla sağlıcakla gönlü hoş kalın.

Sevgilerimle
06.05.2018 Ankara P.ÇETİN
( Rahat Hayat Gönül Zenginliği Mi Para Zenginliği Mi başlıklı yazı Kara kız tarafından 8.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.