Yıllarca okur durursunuz bir baltaya sap olmak için. Siz bir taraftan, ananız babanız bir taraftan okumak, okutmak için didinir durur. Artık yıllar yılları kovalar durur. Birde bakmışsınız ilkokul, ortaokul, lise, üniversite derken okul yılları geride kalmış . Peki okul bitince bitmiş midir her şey? Tabii ki hayır...

Okul bitmiştir bitmesine de önünüzde daha zorlu bir sınav bekler sizi.. İş güç sahibi olmak.. Düşünürsünüz kara kara şimdi nasıl iş bulacaksınız.. ? Bu devirde kolay mı öyle iş bulmak? Bu işin bir de torpili var. Öyle ya yazılıyı geçseniz sözlüde elenmek var işin ucunda. Ama siz yılmadan bıkmadan bir umutla elinizde diploma başlarsanız kapı kapı dolaşmaya, sınavdan sınava koşmaya.. Sonun da kiminizin işi yaver gider bulur işini gücünü, kiminizin işi yaver gitmez bulamaz iş güç. Bulanlar sevinir bulamayanlar bulanlara bakıp umut eder...

Neyse efendim biz iş bulanlarla devam edelim konumuza. İşi bulunca biter mi çile,? Bitmezzz... Hadi bakalım geçindir geçindire bilirsen aldığın üç beş kuruşla evini barkını.. Çoluk çocuğunun yetiş yetisebilirsen ihtiyaçlarına.. Daha maaşı almadan tüketmişsin sıfırları.. Artık başlarsın ek iş olarak ya pazarda liman satmaya, ya bir apartmanda kapıcılık yapmaya yada bir takside geceleri şoförlük yapmaya.. Bitmez efendim bitmez bu devirde insanoğlunun çilesi...

Peki bir de emeklilik hayallerimiz var onu da unutmayalım değil mi ama? Başlarız emekli olma hayalleri kurmaya.. Peki nasıl geçecek onca zaman? Koydular ya bir yaş sınırlaması.. Dile kolay beş sene değil, on sene değil tam altmış beş yaş, bilmem kaç gün çalışırsan emekli olabilirsin. Marifet sanırız emekli olmayı. Sanırız emekli olunca bitecek her derdimiz.. Emekli olunca alacağız toplu para, alınca da alacağız bir ev. Böylece kiradan kurtulup ev sahibi olacağız. Tabii alabilirsen al bir ev..
Alamazsın efendi alamaz..!
Durun canim şunun şurasında hayal kuruyoruz. Hayal kurmakta parasıyla değil ya...

Efendim bu hayatta hayalimiz gerçek oldu emekli de olduk. İşte işin en zor yanına geldik. Maaştan kesildi mi ek ödenek, çoluk çocuk yardı mı vb. Kaldı mı sana kuş kadar bir maaş.
Geçin gecine bilirsen.. Elden ayaktan düşmüş olunca ( eee Yaş olmuş altmışbeş)başlarsın artık çoluk çocuk eli değnemeye ( Tabiki çoluk çocuk varsa). Çocuktan da yoksa fayda talim edersin bir kuru soğan ekmeğe.. tabii ki onuda bulabilirsen...

Velhasıl efendim bu hayatta okumakta, bir baltaya sap olmakta, emekli olmakta zor zanaat.. Hayatta kalabilmenin yolu ise cambaz olmaktan geçmekte...

Bu devirde hayatta kalmayı başarabilenlere selam olsun...

24.05.2021 Ankara P.ÇETİN
( Bu Devirde Cambaz Olmak başlıklı yazı Kara kız tarafından 24.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.