BAKIŞ AÇISI, EMPATİ GÜCÜ 
Ve 
HAYATTA Kİ ETKİLERİ GETİRİLERİ

İnsanlar etrafındakilerle, soyu sopuyla, zengin/ fakir oluşuyla, memleketi vs değerlendirilmemeli, birey olarak değerlendirilmelidir. 

Bakış açınızı değiştirmediğiniz sürece her olaya ön yargılı yaklaşıp ve önyargı sonucu bir çok kıymetli  insanı  harcamış olacak, yada  bir çok kişiliksiz insanı baştacı  yapmış olacağız..

Sepetteki bir elma çürük diye tüm elma çürük diyemediğimiz gibi sepette çürük elmaları görüp yine sağlam elma yok diyemediğimiz gibi..

Bize düşen çürükleri ayıklayıp sağlamları bulmak, sağlamı da çürüğü de aynı kefeye koyup değerlendiremeyiz.. Olaylara bakış açımız değiştire mediğimiz sürece aynı yanlışları sürekli tekrarlayıp bir adım ilerleyemeyiz.. Dolayısıyla da kendimize en büyük kötülüğü yapmış oluruz.. Farkında olmadan da toplum da ki kötülüklerin önüne geçme şansını yakalayamayız..

Unutmamalıyız ki beş parmak bile bir değilken..

Mesala kumar oynayan bir babayı düşünün baba ya bakıp oğlu da kumar oynar diyebilir miyiz?
Yada
Profösör olmuş, vatanına, milletine son derece faydalı, son derece milliyetçi, Atatürkçü bir babaya bakıp oğlu içinde aynı düşüncede olduğunu kabul etmek ne kadar doğrudur...

Geriye dönüp bakarsak tarihimiz de de bu hatalı düşünceler yüzünden hak etmediği halde bir çok insanın harcandığını yada baş tacı yapıp ülkenin felekatine sepep olunduğunun örnekleriyle doludur.. .

Insanlar düşünceleri, kültürleri, yaşam şartları  gereği bir çatı, bir şehir, bir parti vs altında toplanabilir.. Toplandıkları çatı iyi yada kötüdür. Lakin iyi yada kötü çatıya bakıp çatı altında toplanan her insana iyi yada kötü deyemeyiz. İyileri de kötüleri de vardır... 

Ufkumuzu dar çerçevelere sığdırmamalıyız, geniş çerçeveler de değerlendirip yön vermeliyiz ki gelecekten beklentilerimiz de büyük olsun.. Tarlaya ne ekersek onu biçeriz hasat zamanı...

Bir de en büyük düştüğümüz hata yada kişiliğimizi eksik, zayıf bıraktığımız bir özelliğe sahibiz. Olaylara yaklaşırken, sonuçlara ulaşırken, degerlendirirken "empati yapma" yeteneğini, gücünü yok saymak...

Mesala kötü yola düşen bir insanın yerine kendimizi koyup bende düşebilirdim demeyiz... Hemen damgayı yapıştırrız " yollu, iyi kadan, iyi erkek olsa yapmazdı"
Lakin demeyiz ki neden bu yola düştü, düşüren sepepler neydi, bende bu yola düşşeydim bana bu şekilde davranılsaydı, benim içinde bu düşüncele beslenip söylenseydi ne yapardım? demeyiz...

Vs.....vs.....

Bir insan önce kendi meziyetlerini düzeltecek, kendini yetiştirecek, hayata affedersiniz " at gözlükleriyle bakmayacak..

Bir toplumun, bir ülkenin geleceği, rafahı bireylerin bakış açısıyla, empati yapma gücüyle.. doğu orantılıdır.

Bu düşünceler sadece ama sadece benim kişisel düşüncelerim olup yaşadığım, gözlemlediğim denenimler sonucun da kazanılmış düşüncelerdir.

Sürçü lisan eylediysem affoluna.. Sevgi ve saygılarımla

10.05. 2018 Ankara P.ÇETİN
( Bakış Açısı Empati Gücü Ve Hayatta Ki Etkileri Getirileri başlıklı yazı Kara kız tarafından 12.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.