Sizi bilmem;Her metni okumaya başladığımda,sıradan bir okumanın akışına kaptırmam kendimi.Öyle ki dozu arttırılmış bir 'bilinç' ile yazı tamamlama derdine düşerim..

Bir yazı uğruna büründüğüm ruh hali bu.
Size üslüptan bahis getiriyorum dostlar,hani 'yol,yordam, biçim' anlamına gelen, edebiyatın ana unsuru... İşte o.
Farklı zekanın,anlayış ve dil zevki,estetik kaygılarının harmanlanıp okura kokteyl tadında sunulduğu,okurken hazza doyduğunuzu fark ettiğiniz etken.
Efendim üslup ,söz dizimlerinin ustaca kurulduğu,harflerin,sözcüklerin farklı kombinelerle bir araya geldiği,yazarın zihin haritasında özgürce dolaştığınız coğrafya...

Tam buradan zihnime 'parmak izi' düşer.Öyle ya herkesin parmak izi farklı.Üslup farklılıklarını parmak izine benzetirim...
Özenle seçilmiş eserleri okuduğumda değmeyin keyfime.Bu eserlerlerde üstünlük,rekabet,hangisi daha iyi kaygısını taşımam. Zinhar yaptığım; kırmızı gül kokusundan sarısına yönelmek gibi. Hepsi kendine özgü,hepsi orjinal.
Okura düşen; iyi seçilmiş yazıların dil zevkine varmak.Bal arısı gibi;iyi seçilmiş üslupları derlemek derlemek..
iyisi mi...!
Kainatın her alanında ki farklılık,yazı dilinde de mevcut.Yazarın akli,ruhi dünyasından devşirilmiş,kendine özel üslubunu okumak ve keşfetmek.Renk renk,desen desen üsluplar arasında edebi hazzın doruğuna varmak,edebi zenginlikte; kalp ve zihnin zenginliğine varma...
Nemi diyorum..?
Eskilerin 'üslub-ı beyan ayniyle insandır..' Sözüne sonuna kadar katılıyorum...

( Üslup Üzerine başlıklı yazı seyda ay tarafından 29.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.