Boşuna demedi Rahman ve Rahim olan Allah cc. Kur'an da ''Oku'' diye biz Müslüman kullarına ve tüm diğer insanlara... Bizim ilkokulda bir öğretmenimiz vardı Ali Nail Bey o hep söylerdi bu tekerlemeyi ''Alim olmak istiyorsan al kalemi durma yaz, cahil olmak istiyorsan al çapayı durma kaz.''

Dünyanın en zor işlerinden birisidir kendini aşmak. Bunu da herkes beceremiyor maalesef... Sürekli araştıran ve okuyan insanlar kendilerini aştıkları gibi, hem kendilerini hem de çevrelerini değiştirmeye daha yakındırlar... Oku, sapladığın zaman oku, düşmanın kalbine, ta ciğerine, o ok bile okuduğun öğrendiğin bilgiler ile yapılıyor unutma...

Okumanın ve yazmanın sabır gerektiren bir eylem olduğu gün gibi aşikar. Her gün, evet evet her gün değişirsiniz okuyunca... Bir saat önce ki, bir dakika önce ki, bir gün önce ki siz, siz değilsinizdir artık... Hayata dair daha anlamlı cümleler kurarsınız... Dolgun başakların, başı da eğik olur. Bilgi ile dolan insan da alçak gönüllük her zaman ön plandadır... ''Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın.'' aslında çok önemli olduğunu kavradığınızda bir çok şeyi de halletmiş olarak çıkarsınız diğer insanların, toplulukların karşısına da...

Alak Suresinde de geçer ''O insana kalemle yazmayı öğretti.'' demek ki soylu bir eylem olan yazmak da Allah'ın takdiri ile kazanılıyor. Bizler de dünyaya gelirken alnımıza yazılan yazılar ile bir saniye sonrasında neler ile karşılaşacağımızı bilmeden ahirete doğru son hızla yol alıyoruz...

''Söz uçar yazı kalır.'' derler. Yazmak yaşananlara, tarihe not düşmek, şerh koymaktır da aynı zamanda... Yazdınız mı yaşadıklarınızı, bilgi aktarımı da yapmış olursunuz... Yazdınız mı hayatınızın bir kısmında başınızdan geçenleri, tecrübelerinizi, diğer insanlar için faydalı bir şeyler yapmanın huzuru kaplar ruhunuzu, benliğinizi...

Günümüz toplumlarının bir çoğunda, ekonomik ve sosyal sıkıntılar, alabildiğine, insanları adeta esir almış durumda... Bir türlü sahip olduklarımız ile mutlu olamıyoruz, olmayı beceremiyoruz... Okumak ve yazmak biraz olsun ruhumuzu dinlendirmemize yardımcı oluyor... Adeta bir psikoterapi yerine geçiyor bu soylu eylemler... ''Okumak doldurur, konuşmak hazırlar, yazmak ise olgunlaştırır.'' demiştir tanınmış yazar Knut Hamsun... Okuyun ve yazın. İlla ki yazar olunacak diye bir kural yok. Kendimizi aşıyoruz, yatağımızdan seller gibi taşıyoruz, okudukça ve yazdıkça... 

( Okumak Ve Yazmak En Soylu Eylemlerden Birisidir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.