''İranlı taraftar İran-Portekiz maçı öncesi Ronaldo'yu uyutmadı.''

''Dün gece Portekiz milli futbol takımının Saransk'ta kaldığı otelin etrafında toplanarak tezahürat yapıp şarkı söyleyen İranlı taraftarlar, davul çalmakla kalmayıp Güney Afrika'nın ev sahipliğindeki Dünya Kupasından beri en büyük kabus olan vuvuzelalara da üfledi.'' BASINDAN

Hepinizin bildiği gibi Dünya Kupası 15 Haziran da Rusya'da başladı... Çok iyi üst düzey takımlar olduğu gibi, orta derecede takımlar ve daha zayıf takımlarda var... Güçlü takımlar, sistem takımları, ekol sahibi takımlar, haliyle diğerlerine göre başarı şansları da daha fazla... Sürprizlerde olabiliyor zaman zaman az da olsa... Bu Dünya Kupasında olur mu, belli olmaz bekleyip göreceğiz, yarı finale ve finale çok var daha...

İran Milli Takımı ile Portekiz Milli Takımı geçenlerde oynanan maçta yenişemediler ve 1-1 berabere kaldılar. Ancak maç öncesinde yaşananlar gerçekten İran açısından utanç vericidir benim ve bir çok futbolseverin gözünde...

Portekizli Futbolcuların otelinin önüne gidip de gürültü yapmak, avazı çıktığı kadar bağırmak, vuvuzela denen aletler ile gürültü kirliliği yaratmaya çalışmak, ancak cahil insanların yapacağı ve ahlak kurallarına da uymayan bir davranış kalıbıdır. Gücün yetiyorsa, çıkar oynarsın o takımın karşısına, yener ya da yenilirsin... Sporun içinden yenmek de var yenilmek de, yenilgiyi olgunlukla karşılamak da var...

Düşünün ki İran özünde de bir İslam Ülkesi, Müslüman olduğunu söyleyen bir ülke... Sportmenliğe yakışmayan bu davranış, aynı zamanda Müslümanlığa da yakışmaz ve diğer din mensuplarının Müslümanlar ve İslam hakkında olumsuz düşüncelere sahip olmasına da kapı aralayacaktır... Çok yazık çok...

Gazi Mustafa Kemal Atatürk bir özlü sözünde ''Ben sporcunun zeki çevik ve ahlaklısını severim.'' demiştir... Böyle ahlak dışı davranışlar spora, spor ahlakına gölge düşürmektedir... Sporda ve futbolda ileriye giden ülkeler, bu işe yıllardır yatırım yapmışlar, hem tesis olarak hem de eğitim olarak bayağı mesafe almışlardır... Onlara yetişmek isteyen ülkelerin aynı kriterleri yerine getirip çok çalışmaları gerekir... Böyle saçma sapan davranışlarla müsabaka kazanmaya çalışmak, geri kafalılığın, cahilliğinde daniskasıdır, böyle bilinmeli... 

( Sportmenliğe Yakışmayan Davranışlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.