Hani rahmetli Barış Manço'nun şarkısında da vardı ya ''El kızı doyar mı çavdar ekmeği ile babası büyütmüş baklava börekle.'' diye devam eder gider. Bir kere şunun baştan adını koyalım, hanımlarımız el kızı mı? Değil tabi ki biz onları alıp eşimiz yapmışız, yüreğimizin orta yerine koymuşuz. Ayrıca çavdar ekmeği de çok faydalı bir besindir. Niye doymasın kızlarımız çavdar ekmeği ile illa ki doyarlar, hem de ayıla bayıla...

Şu da var, babaları baklava börek ile de büyütmüş ise ne var bunda? Arada sırada biz de baklava börek yediririz yani, hem de Güllüoğlusundan ya da Hacı Baba'lısından. Reklam mı oldu sanki burası biraz. Neyse ne canım...

''Sağlıklı ekmek deyince ilk olarak tam buğday ekmeği akla gelse de, çavdar ekmeğine de bir göz atmakta yarar var. Çavdar ekmeği, çavdar tahılı unundan üretilen bir tür ekmektir. Son zamanlarda sağlıksal faydaları nedeniyle sıkça duyduğumuz çavdar ekmeğinin kökeni çok eski zamanlara dek uzanmaktadır. Koyu çavdar ekmeği Orta Çağ'a kadar insanların temel besin maddesi olmuştur.''

Çavdar Ekmeğinin en büyük özelliklerinden birisi de kişiye tokluk hissi vermesidir... Ayırca kolesterolü düşürdüğü de bilinmektedir... Demek ki el kızlarının da bir yerde bayılması lazım çavdar ekmeğine... Hani demiş ya kraliçe zamanında ''Ekmek bulamazlarsa pasta yesinler.'' diye... Buğday Ekmeği bulamayan gitsin Çavdar Ekmeği yesin hem de hiç çekinmeden...

Bir başka özellik yine insilün ihtiyacını azaltıyormuş. Bu da sizin ileri ki yaşlarda bile şeker hastalığına yakalanma riskinizi azaltıyor demektir... Aldığınız kalorileri de daha çabuk yakmanıza da yardımcı oluyor Çavdar Ekmeği... Canan Karatay Hoca bile ''Bol bol yiyin dünyanın en sağlıklı yiyeceğidir.'' diyorsa, boşuna dememiştir... Mutlaka vardır bir hikmeti...

Şimdilerde İnternet de her şeyi bulmak mümkün. Tarifini bile vermişler Çavdar Ekmeği nasıl yapılır, diye... Becerikli hanımlar illa ki bu işin de altından kalkacaklardır... Yanlış bir şekilde tüketildiği zamanda zararlı olabilen bir besin imiş... Onları da şöyle sıralamışlar... ''Doğru bir yerde saklanmaz ise yapısındaki kimyasal değişikliklerden dolayı yarar yerine zarar sağlayabilir. Çok tüketildiği zaman bir çok ekmek türü gibi çavdar ekmeği de gözle görülür kilolara sebebiyet verebilir. Vücuttan vücuda kalorisi değişebilmektedir. Bu yüzden sık tüketimlerde diyetisyen önerisi alınmalıdır.'' Bunları da göz ardı etmemesi lazım tüketicilerin...

Çavdar Ekmeğinin bir dilimi 55 kalori içermekle birlikte, bir günde altı veya yedi dilimden fazla tüketilmemesi tavsiye edilmektedir... Çavdar Ekmeğinin yararlı olmasının bir nedeni de öğütülürken mineralleri ve vitaminleri kendinde saklaması imiş. Bu bilgiyi de paylaşalım bitirirken... 

( El Kızları Da Doyar Çavdar Ekmeği İle başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.