Bu gün hemen hemen bir çok büyük alışveriş merkezinde var yürüyen merdivenlerden. Adı üstünde siz duruyorsunuz, o yürüyor. Alt basamaktan ya da üst basamaktan yürüyen merdivene adım attınız mı hemen ''Ben duruyorum da sen yürüyorsun bozulmuyorsun buna değil mi?'' diye sorun bakalım yürüyen merdivene... Bana cevap vermez mi diyorsunuz? Vermez ben de biliyorum, olsun siz yine de sorun. İleri ki senelerde belki bu yürüyen merdivenlerin konuşanları da çıkar, belli mi olur?

Eğer ki merdiven duruyorsa ve siz üstüne hamle yapınca yine de yürümüyorsa, neme lazım yine de dikkatli olun. Tam ortasına gelirsiniz de sonra, yürüyen merdivenin aklı başına gelir, bir hareket eder, dımdızlak kalırsınız, aşağıya iniyorken bakmışsınız, yukarılardasınız...

Bu merdivenin yürüyeni varsa, koşanı niye yok, diye de düşünebilirsiniz, düşünün, düşünmekten bir şey çıkmaz... Bu memlekette hiç bir konuda düşünemeyen tanınmışlar arasında bile o kadar çok insan var ki, aklınız durur, bir istatistik yapılsa...

Yürüyen merdivenlerden inerken ya da çıkarken, askılı bir çantanız varsa, dış tarafa gelmesine dikkat edin ki kapkaçcılar da havayı alsın... Yürüyen merdivenin çalışmadığı durumlarda, elinizi koyduğunu yerden de dikkatlice kayabilirsiniz... Dikkat edin de düşmeyin...

Geçenlerde haciz kararı alınan bir AVM' de yürüyen merdivenleri sökmüşler, bunu da okumuş olmanız lazım basından... Yürüyen Merdiven Kültürü denen de bir olgu var. ''Tüm gelişmiş ülkelerde dikkatlerden kaçmayan bir görüntüdür, yürüyen merdiveni kullanan insanlar hemen merdivenin sağına geçerler ve yürüyen merdivenin gücünden de yararlanarak hızla yada beklemeden yukarı çıkmak yada inmek isteyenler için merdivenin sol bölümünü boş bırakırlar.'' Bir de bunun tam tersi bir durum, aşağıya inen merdivenden, yukarıya çıkmaya çalışmak. Bir diğer dikkat edilmesi gereken hususta çocukların bu merdivenlere anne ve babalarının elinden tutarak binmesi ki bazı zaman çocuklar hırkalarını, ceketlerini, kollarını, bacaklarını bir şekilde kaptırabilmektedirler yürüyen merdivenlere...

Bir başka dikkat edilmesi gereken hususta, yürüyen merdivene binip de inmeye ya da çıkmaya çalışırken, merdivene ''Yürrüüüü anca gidersin.'' filan demeyin sakın. Yürüyen merdivenler bu laflara çok bozuluyorlarmış, benden söylemesi... Adamın birisi de ''Hayatımda ki iniş çıkışlardan yoruldum, artık yürüyen merdiven istiyorum.'' demiş... Merdiven yürüsün, siz de durun, oooh ne ala... Yok öyle yağma siz de yürüyün biraz boş zamanlarınızda yağlarınızı eritirsiniz hem de... 
( Yürüyen Merdivenlerin Derin Analizi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.