Artık neredeyse dilimize yerleşti Narsisizm adlı bu psikolojik terim. Narsizm de doğru narsisizm de dedi bir televizyon konuşmasında Sayın Hocam Prof. Dr. Erol Göka... İki türlü de kullanılabiliyor... Anlamı öz severlik kısaca... ''Narsisizm, birçok kişilik özelliğinin bir araya toplanmasıyla ortaya çıkıyor ve bu kişilik özellikleri aslında birçok kişide mevcut. Ancak bunun ileri boyutlarda olmasına tıpta Narsisistik Kişilik Bozukluğu adı veriliyor.''

Kendimizi aşırı derecede severek, beğenerek diğer insanlardan soyutlamış oluyoruz. Bir yerde kendimiz ile gurur duymak da değil bu, böbürlenmek. Oysa ki Kur'an da şiddetle bundan kaçınmamız için uyarıyor biz insanları ''Yeryüzünde böbürlenerek yürüme çünkü sen ne yeri delebilir, ne de boyca dağlara ulaşabilirsin.'' İSRA/37

Öyle ya geçmişte yaşamış bir çok zengin, bir çok kral, kraliçe, devlet başkanı, ünlü kişiler, geldi geçti bu dünyadan, sevap ve günahlarıyla... Çoğunun adlarını kim hatırlıyor... Oysa ki yaşadıkları zamanda ki ihtişamlarından, yanlarına bile yaklaşamıyordu bir çok insan... General bile olsanız zamanında, o musallaya yattınız mı Hoca namazınızı kıldırırken yine de ''Er kişi niyetine.'' diye tekbir alıp kıldırıyor, unutmayın bunu...

Zamanında dünyayı kana bulayan diktatörler ve çevrelerindeki avanelerinde narsisistik kişilik bozukluğu olmasaydı, milyonlarca insan ölmez, bir çokları sakat kalmaz, dünyada huzur dolu, barış ortamı olan bir dünyaya doğru yol alırdı...

İnsan olarak yaratıldınız, ne mükemmel bir yaratılış özünde. Kendinizi de sevebilirsiniz, sevmeniz de gerekir, ama bunu aşırıya kaçarak yaparsanız, bir tek kendinizi sevme durumuna düşerseniz, diğer insanlara da hor gözle bakar ve onlardan kaçar, kaçmakla da kalmaz zararlar vermeye kalkarsanız, narsisistik kişilik bozukluğu siz de mevcut demektir...

Ben demeden önce biz demeyi öğrenebilirse insanoğlu, kadın ya da erkek, o zaman her şey toplumsal bir duyarlılık içinde sürüp gidecektir... Narsisistler biz demekten imtina eden insanlardır genellikle... Övülmekten pek bir hoşlanırlar. Dünyanın kendi çevrelerinde döndüğü algısına kaptırırlar kendilerini. Çoğu zaman ukala ve şımarıktırlar, günümüzün bazı yeni yetme sanatçılarında olduğu gibi... Aykırı davranmak çoğu kere onlar için sorun yaratmaz. Bunu da kendi savunma mekanizmalarını geliştirerek uygun davranışmış gibi yaptıklarını zannederler...

İnsanları sevmedikleri gibi, diğer canlı türleri ile de araları fazla muhabbetli değildir. Yanlış yapan insanları gördüler mi eleştirmeyi, yerden yere vurmayı çok severler, kendi yanlışları ise hep kulak ardı edilecek, geliştirdikleri savunma mekanizmaları arasında eriyip gidecektir...

Empati yoksunu bu tip insanlar, aynı zamanda kıskançlık duyguları içinde de bocalar dururlar... En büyük zararları kendilerine olmak ile birlikte, çevreye de zaman zaman fevri davranışlar yüzünden rahatsız edici sinyaller gönderebilirler... Nar severler ya da sevmezler, onların bileceği iş, ancak insanları pek sevdikleri söylenemez. Narsistik duyguların her ne kadar ilerleyen yaş ile birlikte azaldığı söylense de yine de bu tip insanlara temkinli yaklaşmak en doğru davranış biçimidir, diye düşünüyorum...

( Narsistler Nar Da Sevmezler İnsanda başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.