Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 17.04.2020
Okunma Sayısı : 1343
Yorum Sayısı : 12

DÜNYA CANININ DERDİNDEYKEN KADINLARIN, ÖZELLİKLE DE İRANLI KADINLARIN DERDİNE BAKAR MISINIZ?

65 Yaş üstüne sokağa çıkma yasağı geldiği ilk günlerde benden üç yaş küçük kardeşimle konuşuyorum. Yani 63 Yaşında olan kardeşim Naci ile..

-Selamünaleyküm birader.
-Aleykümselam abi.
-Ne var ne yok. İyi misiniz?
-Allah’a şükür, bir yaramazlık yok. Sen nasılsın?
-Nasıl olayım? Sokağa çıkmamız yasaklandı hepten eve tıkıldım kaldım. Siz ne yapıyorsunuz. Yaşın 63 diye zırt pırt sokağa  çıkmıyorsun değil mi?
-Zırt pırt çıkmıyorum tabii ki ama sokağa çıkmadan da olmuyor. Malum iş güç.
-Nasıl iş güç? Fabrika tatile girmedi mi?
-Ne tatili abi? Patronun elinde olsa 7/24 full çalıştıracak gavat.
-Anlamadım. 7/24 mü?  Ulan oğlum siz alt tarafı bir plastik fabrikasısınız. Gıda üretmezsiniz, koruyucu maske üretmezsiniz, tıbbi malzeme üretmezsiniz. Millet plastik mi yiyor yoksa?
-Millet plastik yemiyor da bildiğin gibi tüm makyaj malzemelerinin, kozmetik ürünlerinin kapları plastik.
-Eeee
-Bildiğin gibi biz de bu makyaj malzemelerinin ve kozmetik ürünlerinin kaplarını imal ediyoruz.
-Yahu onu biliyorum. O sebeple şaşırdım ya. Yani millet can derdindeyken siz habire kozmetik ürün kabı mı yapıyorsunuz?
-Aynen öyle abi?
-Çalışırken maske, eldiven filan takıyor musunuz? Sosyal mesafe kuralına uyuyor musunuz?
-Valla benim çalıştığım yer bir oda gibi. Benden başka giren çıkan olmuyor. Ama diğer çalışanlarda ne maske ne eldiven var. Sosyal mesfe kuralı da hak getire.
- Yani ölümüne kadınları güzelleştirmek için çalışıyorsunuz öyle mi?
-Aynen öyle.
-İyi de oğlum böyle bir zamanda millet makyaj malzemesini ne yapsın?
-Abi ne diyorsun sen. Eskiden ürettiğimiz ürünleri biz kamyon tedarik edip gönderirdik. Şimdi alıcı kamyon bulup kapımıza getiriyor ve bizzat kendisi alıyor.
-Oha yani. Ben bizim kadınların bu kadar makyaj düşkünü olduğunu bilmezdim.
-Bizim kadınlar zaten yine o kadar makyaj düşkünü değiller abi. Bizim ürünler daha çok dışarıya gidiyor.
-Avrupa’ya tabii ki?
-Ne Avrupası abi. En çok İran’a ihraç ediliyor makyaj ve kozmetik ürünleri.

Evet, daha bir kaç gün önce bir plastik fabrikasında usta olarak çalışan kardeşimle yaptığımız telefon görüşmesinden ufak bir kesitti bu. Dünya can derdindeyken gerek ülkemizde gerek ülkemiz dışında ama özellikle de binlerce insanın Korona virüs salgını sebebiyle öldüğü İranlı kadınların derdi şık ve güzel olmak.

Kadınlar her halde ‘’ Şimdi Azrail gelir canımı almaya da bu ne pasaklılık, bu ne rükşlük, insan hiç kendine bakmaz mı?’’ Derse ya da canını aldıktan sonra ‘’ Valla kadının canını aldım almasına ama o ne bakımsız, o ne paspal kadındı öyle’’ Diye arkasından konuşmasından korkuyor.  

Evet, işin ilginç tarafı mollaların başı açık kadınları tuttuğu gibi hapse tıktığı bir ülkede kadınların kendilerini güzel göstermek için kozmetik ve makyaja bu kadar önem vermesi ve daha da ilginci İran Hükumetinin bu ithalata izin vermesi akıl alacak gibi değil.
Peki en basit makyaj malzemeleri nelerdir?

İşte bunlardan sadece bir kaçı ( Makyaja yeni başlayanlar içinmiş bunlar.)

*Makyaj Bazı

*Fondöten

*Kapatıcı

*Bronzer

*Allık

*Highlighter ( Aydınlatıcı)

*BB Krem

*CC krem

*Pudra

*Kaş Kalemi

*Far Bazı

*Far

*Eyeliner

*Maskara

*Göz Kalemi

*Dudak Kalemi

*Ruj

*Sabitleyici


Bunlar sadece birkaçı ve ayrıca el, ayak bakımı için olanları yazmadım. Oje, aseton vs den bahsetmedim..

Evet, kadın için güzel olmak, bakımlı görünmek çok çok önemli. Hatta öyle ki Azrail gelip ‘’ Haydi gidiyoruz, vakit tamam.’’ Diyecek olsa ‘’ Ayol acelen ne az bekle de makyajımı yapayım’’ Ya da ‘’ Makyajımı tazeliyeyim hemen geliyorum.’’ Diyecekler.

Tabii ki her kadından bahsetmiyorum. Ya kimden bahsediyorum?

Yine bir İranlı kadın olan Sahar Tabar gibilerden bahsediyorum.

Sahar Tabar aslında dünya güzeli bir kızdı. Sadece bir bakışıyla arkasından koşturamayacağı hiç bir erkek yoktu. Kıskandıramayacağı hemcinsi ise yok denecek kadar azdı. Yani güzel deyince ‘’ İşte bu’’ diye gösterebileceğiniz bir güzellik numunesiydi.

İllevelakin o kendisini güzel bulmuyordu. Ya da ‘’ Güzelim ama daha güzel olmalıyım’’ Diye düşünüyor ve kafayı Angelina Joly’e takıyordu. İlle ona benzeyecekti.

Oldukça da zengin olan Sahar Tabar, Angelina Joly’e benzemek için bir değil beş değil, on değil tam elli estetik ameliyat geçirdi.

Ve sonuç yukarıda. 
( Dünya Canının Derdindeyken Kadınların, Özellikle De İranlı Kadınların Derdine Ba başlıklı yazı Sami Biber tarafından 17.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.