Şehirdeki afişlerde bu yazıyı ''Büyük Düşünün.'' görünce, ben de bir ara büyük düşüneyim dedim. Siz de zaman zaman büyük düşünür müsünüz? Bilemedim ki büyük düşününce, insanın yaşı mı büyüyor, boyu mu uzuyor, ayak numarası mı fazlalaşıyor... Gerçi benim ayak numaram kilo alınca bir iki numara büyümüştü hakikaten...

Bir fabrikatör olmayı hayal etsem mesela, ayakkabı fabrikam, hatta fabrikalarım olsa, alay eder mi tanıdıklarım, arkadaşlarım benimle... ''Oooo birader dost başa düşman ayağa bakar dosttuk düşman mı olduk şimdi.'' derler mi? Derler, belki de demezler, benim hüsnü kuruntum...

Bir tane eski püskü bir arabam var on yaşında yaklaşık, hadi büyük düşüneyim de bir spor Mersedes ya da BMV marka araba alayım desem, yok aga yok, ne mümkün, bu kazançla ancak Mersedesin tekerleklerini belki bir iki de koltuğunu satın alırım... Amaaan kafana taktığın şeye bak Ahmet, Mersedes dediğin de nedir, bir demir yığını, ruhu bile yok...

O kadar senelerdir yazı yazıyoruz, İnternet Sitelerinde... Hayal etsem büyük bir yazar olmayı, onlarca kitabım olsa, bu sefer de Fikret Hoca'ya ayıp olacak, dostuma söz verdik, kitap sahibi olmayacağız diye, öyle ya ''Kitapsız Şairler'' Facebook sitesinin bir üyesiyiz bu güne bugün... Atar beni sonra Fikret Hoca gruptan billahi, ben de bu acıya dayanamam... Sonrası da zor, gelsin imza günleri, gitsin toplantılar oturumlar, selfilerden bir kaç demet, dertsiz başını derde sok Ahmet...

Tuvalete girdiniz de orada da mı büyük düşünme olayı var? Olmaz mı, boşuna dememişler ''Türk'ün aklı ya ..çarken ya da kaçarken.'' diye... Büyük düşündünüz tuvalette de, oldu da gelmedi, büyüğünü yapamadınız, küçüğünü yapıp çıktınız... Siz yinede tuvalette fazla düşünmeyin canım, yapıverin çıkın...

Futbol ya da başka bir sporu yaparken de hem sporcular hem de yöneticiler büyük düşünürler, düşünmeseler bile büyük düşünüyormuş gibi yaparlar... Daha ligde doğru düzgün başarıları yoktur amma Avrupa Fatihi olmayı planlarlar, sonrada eleme turlarından dönüp gelirler...

Kendiniz içinde zaman zaman büyük düşünmüşsünüzdür... Devlette ya da özel sektörde üst düzey bir yerlere gelmek hep içinizde bir yaradır, ama zaman gelir, basit mevkilerde günlerinizi tamamlarsınız... Bazısı da özlediği beklediği mevki ve makamlara illaki ulaşır... Bir başarıyı yakalayamamak sizi fazlasıyla üzmemeli ki sonrasında psikolojik yıkım kaçınılmaz olur zaten. Zor bir durum gerçekten...

Piyango aldınız mı ya da loto oynadınız mı genelde her insanın düşüncesi ''Aman büyük ikramiye bana çıksın.'' şeklindedir... Hiç amorti çıksın diye bilet alanı şimdiye kadar ben ne duydum ne de gördüm... Bilet alır bir hafta arpacı kumrusu gibi düşünür, şu şu akrabalarıma yardım ederim, filancanın kredi kartı borcunu kapatırım, on beş yirmi tane ev alırım, yazlık alırım... Gemi ile dünya turuna çıkarım üç ay hiç karaya ayak basmam... Nasıl konuşturur, düşündürür bizim olmayan bir para, bizi günlerce...

Siz yine de zaman zaman büyük düşünmekten geri kalmayın. Vatan tehlikeye düştüğü zaman ya da ailenize yeni birileri katıldığı zaman. İnsanları gönülden, coşkuyla sevmek istediğinizde... İyidir büyük düşünmek yeter ki düşüncelerde kötülük olmasın... Büyük büyük sevin insanları...

( Büyük Düşünün başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.