2015 Yılında seksen yaşında bir kadın olan Çekoslavakyalı Marta Wise, Washington Post Gazetesi muhabirine şunları söylüyordu:

'' O gülümsediğinde bunun tehlike anlamına geldiğini biliyordunuz çünkü gülümsediği zaman en sadist halindeydi."

Evet o sadist sırıtışı hatırlayabilen insan sayısı bir hayli azalmıştı yer yüzünde. O sırıtışın sahibi bile ölmüştü ta 1979 yılında ama onun yaptıkları unutulacak gibi değildi ve Marta Wise de asla unutamayanlardan biriydi.

Peki kimdi bu sadist gülümsemenin sahibi?

Bu sadist gülümsememin sahibi ne yazık ki bir Alman doktordu.

Taa Antik Yunandan beri her doktorun mesleğe başlamadan önce ettiği Hipokrat Yeminini o da etmişti ve o yemini ederken şunları söylemişti özet olarak:

Hekimlik mesleğinin bir üyesi olarak,
Yaşamımı insanlığını hizmetine adayacağıma,
Hastanın sağlığına ve esenliğine her zaman öncelik vereceğime,
Hastamın özerkliğine ve onuruna saygı göstereceğime,
İnsan yaşamına en üst düzeyde saygı göstereceğime,
Görevimle hastam arasına, yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, milliyet, politik düşünce , ırk, cinsel yönelim, toplumsal konum ya da başka herhangi bir özelliğin girmesine izin vermeyeceğime,

............Tehdit ediliyor olsam bile, tıbbi bilgilerimi, insan haklarını ve bireysel özgürlüklerini çiğnemek için kullanmayacağıma,
Kararlılıkla, özgürce ve onurum üzerine,
Ant içerim.


Evet 1911 yılında Almanya-Günzburg'da doğmuş olan Doktor Joseph Mengele de Hipokrat yemini ederek doktor olmuştu.

Babası Karl, tarım makineleri üreten bir fabrikanın patronuydu. Almanya'da Nazi partisi kurulunca hemen bu partinin üyesi oldu ve parti sayesinde işleri daha arttı. Özellikle Arjantin ve diğer Güney Amerika ülkelerine mal satıyordu.

Joseph Mengele, babasının işiyle ilgilenmeyip tıbba yöneldi. Bir gün teyzesine ''Benim adım ansiklopedilere geçecek.'' Demişti ki gerçekten de adı ansiklopedilere geçti yaptığı zalimliklerle.

Önce bir süre diş doktoru olarak çalışsa da bu Joseph Mengele'yi kesmedi. Daha değişik bir alan olan Fiziksel Antropoloji ve genetik tıbba yöneldi ve 1935 yılında her iki alanda da doktorasını tamamladı.

Mengele tıp doktoruydu ama tek bir insanı değil tüm insanlığı iyileştirmek(!) istiyordu. Bazı insanların yaşamayı hak etmediğini düşünen bilim insanları arasındaydı.

Ailesinin de zorlamasıyla eşinin ari ırktan olup olmadığını tespit ederek ırk konusundaki ilk ve tek ölümcül olmayan denemesini yaptı. Sarı saçlı ve mavi gözlü eşi evet ari ırktandı. Yani kanına bir başka yabancı ırkın kanı karışmamış saf bir Almandı. 

İşin komiği kendisi esmer teni, koyu gözleri ile hiç de ari ırka mensup görünmüyordu ki bu başına bela açabilirdi. O halde Nazilerin daha da gözüne girmeliydi. Yani gerek kendisinin gerekse ailesinin  iliklerine kadar ırkçı olması yetmiyordu. Alman ırkı için daha fazlasını yapmalıydı.

Daha fazlası nerede yapılabilirdi peki?  Orduda elbette.

1937 yılında direkt Nazi partisine üye oldu. 

II. Dünya Savaşı başladığında orduya çağrıldı. Savaşa da katıldı fiilen. Hatta iki Alman askerini düşmandan kurtardığı için kendisine yüzbaşı rütbesi bile verildi ve göğsüne gamalı haç takıldı. Ancak Almanya ondan elinde silah savaşmaktan çok daha farklı bir hizmet bekliyordu: Yok olma tehdidiyle karşı karşıya olan ari ırkı bu tehlikeden kurtarmak..

Mengele'yi önce Polonya'ya gönderdiler. Orada soy ağacı denen ırk birimine atandı.

Polonya’da ari ırka mensup olduğu düşünülen çocuklar toplanıyor ve ari ırkı geliştirmek için SS ailelerine veriliyordu. Özellikle Viking kanı taşıdıklarına inandıkları Norveçlilerin kanı çok değerliydi. SS subayları ve Norveçli kadınlar bilinçli olarak çiftleştiriliyor ve ari kanı taşıyan çocuklar üretiliyordu. Joseph Mengele de bu birimde görevliydi.  

1942 yılları sonunda Mengele dış kapısında '' Arbeit Macht Fre( Çalışmak Özgür Yapar.)'' Yazan  toplama kampına gönderildi.

O artık aynen teyzesine dediği gibi ansiklopedilerin kendisinden bahsedeceği cani bir yaratık olma yolundaki kariyerinin en önemli merkezindeydi.

Devam edecek...

FOTOĞRAFLAR:  

1- Marta Wise
2-3- Joeph Mengele
4- Tüm doktorların yaptığı Hipokrat yemininin Yunanca orijinali
5- Auschwitz Toplama Kampı  

( Sadist Ve Sapık Bir Sırıtış--1. Bölüm-- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 4.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.