Makale / Tarihsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 30.10.2021
Okunma Sayısı : 749
Yorum Sayısı : 10
ALAYINIZ  GELMEZSENİZ  ŞEREFSİZSİNİZ ULEEYYNNN ! / TÜRKİYE’DE KARSLILAR ABD’DE MARSLILAR

3O Ekim  Tarihi  Türk  Milleti  için  Cumhuriyetin  ilanından  sonraki  gün  olmanın  dışında  Cennet  vatanımızın  serhat  şehri Kars’ın  düşman  işgalinden kurtuluş  günüdür.

Evet  Kars 30 Ekim 1920 Tarihinde Ermeni  işgalinden  kurtulmuştur.

Peki  ABD ile  hele  hele  de  Marslılarla  ne  ilgisi var  bunun?

Tabii  ki  Kars’ın  düşman  işgalinden  kurtulmasının  ABD ile igisi  yok. ABD ve  Marslılar  ile  ilgili  olan 30 Ekim  Tarihidir.

O  halde  başlayalım..

Takvim  yaprakları  30 Ekim 1938 i gösterdiğinde ABD de  ama  özellikle  de  New Jersey  eyaletinde  müthiş  bir  panik  yaşanmaktadır.

İşin  ilginci  o gün  her  şey  çok  güzel başlamıştır  zira Hıristiyan  dünyasında  bazı  ülkelerin  ama  özellikle de ABD nin  kutladığı  Cadılar  Bayramıdır  ve herkes  güne  neşe  ile  başlamıştır. Ancak  bu  neşe  akşam saatlerinde  bir  anda kabusa  dönüşür ve  bu  kabusta cadıların  en  küçük  bir  rolü  bile yoktur. Kabusun ve  paniğin sebebi tamamen  başkadır.

Bu  öylesine  bir  kabus  öylesine  bir  korkudur  ki  insanlar  evlerinden  çıkmış  arabalarına  binerek ama nereye  gittiklerini  niçin  gittiklerini  bilmeden  yol  almaktadırlar.

Kimi  insanlar yakınlarındaki  kiliseleri  doldurmuşlar  ve  kendisi de  korkudan  tir  tir  titreyen  rahiplerin  önünde  diz  çöküp ‘’ Çok  acil  çıkar  şu  günahlarımı da öte  aleme  cehennemlik  olarak gitmeyeyim’’ diye  yalvarmaktadır. Rahipler  ise ‘’ Ya  benim  günahımı  kim  çıkaracak? ‘’ Diye melül-mahzun  bakmaktadırlar huzurlarına  gelen dindaşlarına.

Hatta  bazı  insanlar ‘’Uzaydan  gelen vahşi yaratıkların  eline  düşerek  onlar  tarafından  feci  şekilde  öldürülmektense  kendi canıma  kıyarım daha  iyi.’’ Düşüncesiyle  intihar  etmektedirler. Poh  yiyenlerin  neredeyse  hiç  biri ‘’ Kanımın  son damlasına  kadar  savaşırım. Onlar  Marslıysa ben de  Dünyalıyım.’’ Dememektedir.

İnsanlar  özellikle  New Jersey  şehrinden  bir  an  önce  kaçmanın çarelerini  ararken devletin  emniyet  güçleri eyaletin veya  ülkenin  hiç  bir  yerinde  olağanüstü  herhangi  bir  şey  görmemektedir.

Evet  insanlar  panik  halinde  New Jersey’i  terk  ederken  ve  dahi tüm  ülke ‘’ Aha  da  ayvayı  yedik ‘’ korkusu  içinde  titrerken ne  New Jersey’de  ne de ABD nin herhangi bir  yerinde olağanüstü  hiç  bir  şey  yoktur ama  yine de  insanlar yanlarında  seslice  yellenseniz ‘’Aha da  geldiler’’ diye  korkudan  birbirlerine  sarılmaktadırlar. Bir  histeri  krizi adeta  tüm  ülkeyi sarmıştır.

Pek  nedir  bu  büyük  korkunun  sebebi?

Efendim  bu  büyük  korkunun  sebebi  uzaylıların ( özellikle  Marslıların ) yer yüzüne  inmiş  olmalarıdır(!)  ilk  kez  New Jersey’de  dünyaya  ayak  basmış  olan(!)  Marslılar Dünyaya  ve  Dünyalılara savaş  açmışlardır  ve  kısa  süre  içinde  Dünyanın canına  okuyacaklardır.

Tabii  ki  saçma geliyor  siz değerli  okuyanlarıma ve  sizlere  bir bilim kurgu filmi  anlattığımı  zannediyor olabilirsiniz Fakat değil.. Bu   haber ilk anda  altı milyon ABD vatandaşına sonra da  tüm ABD’ye oldukça  ciddi bir  radyo  programı  ile  duyurulmuştur.

Şimdi  gelelim işin aslına :

H.G.Wells adlı  bir  yazar 1898 yılında  tamamen  bilim  kurgu olan ‘’ Dünyalar Savaşı- War of the Worlds ‘’ adlı  bir  kitap  yazar. Ancak  çok da  rağbet  görmez  bu  kitap  ve  zamanla  unutulur.

Aradan  40 sene geçer. Kırk sene sonra  Orson Wells adlı  aktör- yönetmen bu  kitabı hatırlar.


Benim  yaşlarımda(67) veya  benden daha  yaşlı  olanlar ’’ Yurttaş  Kane’’ Filminden  hatırlarlar Orson Wells’i  ki  o film – Ben  pek  bir  halt anlamasam da- çok  uzun  yıllar  dünyanın  gelmiş geçmiş  en  başarılı  filmi  unvanını elinde  bulundurmuştu.

Neyse  efendim... Daha  dört  yaşındayken  Shakesperare’in bir  çok  eserini  ezberlemiş  olan  bu dahi insanın  aklına 1938 yılında  bu  kitap gelir ve yazar Hovard  Koch’dan bunu bir  radyo  tiyatrosu  haline  getirmesini  ister.

Hovard E. Koch  eseri radyo  tiyatrosu  olarak  yeniden  düzenleyince  Orson  Wells ve on bir  seslendirme sanatçısı  arkadaşı( Mercury  Tiyatro  topluluğu )  30 Ekim 1938 akşamı eseri  CBS stüdyolarında  seslendirmeye başlarlar. ( Öncesinde  kendi aralarında  defalarca  provalar  yapılır  tabii ki.)

Radyo  tiyatrosu yayınlanmaya  başladığında vatandaşlara  ilk  olarak biraz  sonra  dinleyeceklerinin  hepsinin  kurgu  olduğu  bir  kaç  kez  tekrarlanır.

Velhasılıkelam 30 Ekim 1938 Günü  akşamı CBS Stüdyolarında bir  dünyalar  savaşı  başlatılmıştır ve en  başta  yapılan  anons  dolayısıyla ortada  paniğe  yol açacak  bir  durum  yoktur. Herkes  biraz da  tebessüm ve  gırgıra alarak dinlemektedir  programı.  Ancak tam  olarak  Marslıların  garip  araçlarından  dünyaya  indikleri(!)  esnada araya  altı dakika  süren ve  oldukça can sıkıcı  bir  kahve reklamı  girer. Reklamlardan  sonra  yayına  kaldığı  yerden devam  edilir  ama  bu arada  yayının  başını  dinlememiş  olanlar  birden  bire dünyanın  Marslılar  tarafından  işgal edildiği  haberleri  ile  karşı  karşıya  kalınca  şok  olurlar. Hatta  yayını  en  başından  beri  dinleyenler  bile  bunun  bir  kurgu  olduğunu  unuturlar.  Zira  canlandırmayı  yapanlar  çok  kadar  canlı  bir  anlatım  sundukları gibi vatandaşı  yavaş yavaş ‘’ Bu  bir  kurgu  filan değildir.’’ Havasına  sokarlar.


Öyle  ki  program esnasında uzaylılar  tarafından  yaralanmış  insanlarla  yapılan konuşmalar  ve  onların  acı içinde  inlemeleri (!) polis  ve  itfaiye  sirenleri (!) Devlet  yetkililerinin  açıklamaları(!)  hatta  devlet  başkanının uyarıları(!) olayın  görgü  tanıklarıyla  yapılan röportajlar(!) filan da  girince bir  anda  panik inanılmaz  boyutlara  ulaşır.

New Jersey Polisi CBS binasını  kuşatır  ama  binada  hiç  bir  olağanüstülük  yoktur. İki  polis Marslılar  tarafından  ele  geçirilmiş olan (!) stüdyoya  girer. Ama  ortada  ne  Marslılar  vardır  ne de  tavla  oynayıp  biri diğerini  mars eden  insanlar... Bakarlar  bir  radyo  tiyatrosu canlandırılmaktadır. Amirlerine ‘’ Korkacak  bir  şey  yok. Her  şey  bir kurgudan  ibaret.’’ Diye  haber  göndereceklerine  bu  muhteşem  canlandırma  karşısında  olayın büyüsüne  kapılıp  sanatçıları  seyre  koyulurlar.

Daha  sonra  radyo  tiyatrosunu canlandıran  sanatçılara dışarıda  büyük  bir  panik  yaşandığı  söylenir ve yapılan  şeyin  bir  şaka  olduğu  yolunda  anons  yapmaları  istenir. Bu  anons yapılır  ama  iş  işten  geçmiştir. Bu sefer de insanları  tüm  bunların  bir  tiyatro  olduğuna  inandırmak  hayli  zor hatta neredeyse  imkansız olur.

Evet... 30  Ekim 1938 de  yani  biz  ülkemizde  Kars’ın  düşman  işgalinden  kurtuluşunun  18. Yıldönümünü  kutlarken ABD halkı en sonunda  ülkelerinin Marslılar  tarafından  işgal  edilmediğini  çok  geç de  olsa  anlayıp  rahat  bir  oh  çektiler ama  bu  olay  pek  çok  mal ve  hatta  can  kaybına  maddi  ve  manevi zararlara  sebep olduğu  için  başta Orson Wells  olmak  üzere  bu  olaya  karışanların  hepsine  davalar  açıldı  ancak  hiç  birini davacılar  kazanamadı  zira tiyatrocular  en  başta  bunun  bir  kurgu  bir  tiyatro  olduğunu  açıklamış  ve  gereken uyarıyı  yapmışlardı.

Dünyalar Savaşı ( War of the Worls ) daha  sonra 175  ayrı  tiyatro  topluluğu  tarafından  sahneye kondu  ve  müzikali  bile  yapıldı.

Diyorum ki  eğer  böyle  bir  olay Türkiye’de  yaşanmış olsaydı  bizim  vatandaşımızın  tepkisi  nasıl olurdu?

Sanırım  aynen  karikatürdeki  gibi  olurdu. Yani  ‘’ ALAYINIZ  GELMEZSENİZ ŞEREFSİZSİNİZ ULEEEYYYNNN’’ Der  ve onlardan  kaçacağımıza  gelmelerini  beklerdik.  
( Alayınız Gelmezseniz Şerefsizsiniz Uleeyynnn ! / Türkiye’de Karslılar Abd’de M başlıklı yazı Sami Biber tarafından 30.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.