İnternet ten eğitim olacakmış on on beş sene sonra tamamen. Çocuklarımızı o güzelim okullara gönderemeyeceğiz. Ne kadar acı ve vahim bir durum aslında... Daha önce de yazdık bilgisayarla yalnızlaşan çocuklar ve insanlar dolduracak dünyamızı... Birbirine selam vermek bile unutulacak, merhaba kelimesi sözlüklerden çıkacak...


Biz ilkokula giderken tebeşir vardı, kara tahta vardı... Tabi ki kırk senede elli senede çok değişti eğitimin maddi elemanları ve kalitesi, ancak her ne olursa olsun yüz yüze eğitimden vazgeçilmemeli... Sevginin, birlikteliğin, dayanışmanın anahtardır yüz yüze eğitim... O derslerden sonra nefes alınan, bir oh denilen teneffüslerde, çocuklar haşır neşir olurlar... Zaman zaman birbirlerine gazoz tost ısmarlarlar... Belki birbirlerine sevdalanırlar...


Eğer ki gelişmiş ülkeler bu online eğitim sistemine geçerlerse, onlarda yapılanın yanlış olduğunu anlayacaklardır bir zaman sonra... Öğretmenlerinin gözlerinin içine bakmayan çocuklar, çocuklarının yanağını sıkmayan, saçlarını okşayamayan öğretmenler ve gitgide düşen eğitimin, öğretimin kalitesidir karşımıza çıkacak olan...


Zaten tıkıldık otuz kırk katlı apartmanlara, komşularımızla ancak asansörlerde ya da tatil günlerinde denk gelip konuşup, sohbet edebiliyoruz... Sonra eve giriyoruz, evde üç tane dört tane televizyon, herkes kendi dizisinin, programının başında, unutuyoruz birbirimizi...


Ofis çalışmaları evden, okullarda eğitim evden, insanın insanla temasını kesiyorlar. Toplum yalnızlaşmaya doğru son hızla gidiyor... Bakın gözlemleyin bu yalnızlaşan insanların bir çoğu bir zaman sonra soluğu psikologlarda, psikiyatrlarda alacak. Ruhsal dengesi bozulacak insanların ve genel olarak toplumun...


Her şeyi İnternetten kapınıza getirtmeyin, arada sırada çıkın tek başınıza ya da eşiniz ile yakınlarınızla, gidin markete, filelerinizi kendiniz doldurun, hem yürüyüş yaparsınız, ayaklarınız açılır, hem de ciğerlerinize temiz hava çekmiş olursunuz...


Yapmayın, kendi ellerinizle kendinizi ateşe atmayın. İnsan sosyal bir varlıktır, onu asosyal olmaya doğru iterseniz, sonrasında sosyal çalkantılarda alır başını gider... Zaman zaman online eğitim olabilir, ama bunu genele yayıp da bütün toplum, bütün dünya böyle eğitim almalı, insanlar iş hayatında böyle çalışmalı, diye dayatırsanız, ceremesini bütün insanlık çekecektir... Sonrasında geriye dönüşte çok sıkıntılı olacaktır...

( Yapmayın İnsanı Yalnızlaştırmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.