Evet evet kış mevsimlerindeyiz. Eskiden çok daha sert olurdu bu kışlar, şimdilerde ise daha yumuşak, daha hafif geçiyor, siz de gözlemliyorsunuz... Kaymak isteyenler tatil beldelerinin yolunu tutuyor. Kimisi Uludağ Kayak Merkezinde soluğu alıyor, kimisi Kartalkaya'ya gidiyor, bazısı Palandökene çeviriyor rotayı... Garibanların çocukları da perde kornişlerini kesip ayaklarına kayak yapıyor ve öyle kayıyor, en azından geçmişte biz öyle kayardık, şimdilerde yoksa bile...


İnsanlar zevk için, şevkle kayıyorlar. Bir de dillere pelesenk olmuş sinek kaydı, diyorlar. Bir türlü anlamıyorum ya da onlar anlatamıyorlar. Bu sinekler kayak ya da kızak kaymayı öğrenmişte bizim mi haberimiz yok? Buz pateni mi yapıyorlar? Hadi kaydı kaydı da niye hiç kimseler göremiyor bu ineklik yapan sinekleri kayarken?


Bir de aklımın ermediği sinek ve bilumum haşaratlar yazın yaşarlar kışın ölmek için coşarlar, sonrada mortingen... Nasıl oluyor da kışın kayıyorlar... Bunlar herhalde kapalı bir yere girip, aralık ve ocak aylarını bekliyorlar, sonrada ortaya çıkıp istedikleri gibi kayıyorlar... Kim demiş sinekler kışın yaşamazlar diye...


Hayır bir de bunların elli tane cins cins çeşitleri var. Bunların hepsi mi kayıyor, yoksa içlerinden sadece bazılar mı kayıyor? Bunu bir açıklığa kavuşturmamız lazım, çok önemli ve de hayati bir mesele... Kara sinekler ya da at sinekleri, sivri sineklerde kayar mı? Kayarken tek mi kayarlar yoksa çift olarak mı kayıyorlar, belki de çoluk çocuk maaile kayıyorlardır...


Şimdi işler bayağı karışacak. Sineklerin kaydığını duyan bilumum haşaratlar, biz de kaymak istiyoruz diye isyan ederlerse, durum ne olacak? Bunun da tespitini yapmamız lazım... Bir de düştüler mi bu sinekler kayarken, kırık ve çıkıklarını kim, nasıl tedavi edecek, bu da çok önemli bir memleket meselesi...


Buraya kadar her şey tamam, anladık onu da, sineklerin ve bilumum haşaratın kaydığını duyan, ama, garibanlıktan fakirlikten kayamayan insanlarda baş kaldırır, sinekler bile kayıyor biz niye kayamıyoruz, diye isyan ederse ne olacak halimiz? Aman siz siz olun sineklerin kaydığını her yerde dile getirmeyin, birileri duyarda isyan eder sonra... Siz de bana ''Amma tıraş yaptın ha Ahmet.'' diyorsunuz değil mi? Duydum ama, billahi...

( Nerede Kayıyor Bunlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.