TRAFİK KURALLARI

 

    Değerli okuyucularım.
    Trafik kurallarına neden uymuyoruz?
    Sorunun cevabı herkesten bekliyorum.
    Ben sizlere bir kaç cümle yazayım.
    Trafik kuralarına uymada güçlük çektiğimiz görülmektedir. İşte trafik kurallarına uymadığımız için başımıza türlü felaketler gelmektedir.
    Yaya geçitlerinden geçmiyoruz, ille arabaların önünden geçiyoruz.
    Kırmızı ışıkta bazen durmuyoruz. İşte o zaman kazalara meydan veriyoruz.
    Üst geçitleri fazla kullanmıyoruz. Neymiş efendim, yukarıya kim çıkacakmış. İşte trafik kazalarından biriside budur.
    Hız belirlenen yerlerde süratimizi azaltmıyoruz, aynı süratte araba kullanıyoruz. Örneğin 50 Km. lik işaret levhasında, 50 km. hızla gidilecek yerde, 80-90 hızla giden araçlar görülmüştür.
    Sağa dönüşlerin içten, sola dönüşlerin dıştan olması gerekirken aksini yapanlar görülmüştür.
    Araba sollarken karşıdan arabanın gelmemesi ihtimali olduğu düşünülerek, daha hızlı araba kullanıldığı görülmektedir. Anında karşıdan araba çıkıveriyor o zaman trafik kazası kaçınılmaz oluyor.
    Şehir içi yollarda sanki yol onunmuş gibi hızlı gidilmektedir.
Yollardaki işaret ve levhalara çoğu kez uyulmamaktadır.
    Yolda seyir halindeyken, cep telefonla konuşmanın sakıncaları çoktur. Eğer telefonla konuşulacaksa, aracı bir yere park edip konuştuktan sonra yola devam etmemiz gerekir. İşte kazaların çok nedeni de budur.
    Yaya kaldırımlarına gelinince, mutlaka beklememiz gerekir. Eğer yaya adımını yaya yoluna atmışsa mutlaka yayanın geçmesini beklememiz gerekmektedir.
.........
    “Kaza geliyorum demez, dikkatli araba kullanalım ve trafik kurallarına uyalım. Uymayanları da uyaralım.” Bu bir vatandaşlık görevimizdir.

Saygılarımla...

Metin Neşeli - Emekli öğretmen
23.10.2005

( Trafik Kuralları başlıklı yazı metin-neseli tarafından 9.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu