Serpiliyorken dallarında yapraklar, şarkılarıyla huzurun kapısını aralıyorken kuşlar, baharımdır. İçime çektiğim temiz hava, nimetim; umutlar anahtarsız kapılardır. Penceremin eşsiz manzarası, semâlara yükselen birçok yol açıyorken tâ derinden kapılıyorum, büyüleyici renklere… Umut çeşmesinde soluklayıp, yıkanıyorum.


Başlamak gerekiyor bir yerlerden, gelişigüzel süregelemez hayat. Çaresizliğine ağlayıp, dövünmek yerine ufacık bir çare için umutlar serilebilmeli, yürekten. Yorgunsa gözler, kapanmamalı. Bilemez ki bir daha açılamayacağını, eskisi gibi_sisli de olsa_ bakamayacağını. Dalıyor bir umut uğruna, yorgun gözlerim. Bilemez ki son dalışları, gören _”yalancı gerçeklere”_...


Umutlarım var, bir volkan gibi patlamasından korktuğum.


Belirsiz yarınlara umut olsun diye, tutunmak gerekiyor hayata. Her tırmanışımda kanayacağını bilsem de tırnaklarımın, tırmanabilmek… Huzursuzluklar, huzura dönüşsün diye beklemek yerine, koşabilmek…


Niçin kapanıyorsun Ey Gözlerim!


Rüzgâr soluk vermek için, ardımca koşarken. Bembeyaz ilkbahar çiçeklerim henüz açmış, yollarıma dökülmüşken, en çok dilerken Ey Umutlarım sizi! Kanayan tırnaklarım iyileşip, hedefe vurmuşken tatlı gülümsemeler. İyilik güvercini konup yüreklere, huzurlu haberlere ulaşarak, sevgiyle bakarken herkes birbirine… Açıl Ey Gözlerim! Göremediğin her şeyi “şimdi” görebilmek için. Barışa uzanan bu ellerin yönünü gör de uzatayım ellerimi… Ne olur susma, bakışlarında bir cevabın olmalı…


Sen değil miydin _görebilmek için yollarında bembeyaz çiçekleri_ umutla bekleyen. Rüzgârın serinliğiyle uçabilmek, uhrevî bir şehre. Şehrin bekliyor Ey Gözlerim, Onu görmen için. Şehrimin içindesin, Niçin kapanıyorsun Ey Gözlerim? Senin umutlarınla büyüyen fidanlar, boynun eğsin mi şimdi? Senin umutlarınla sakîn kalan nehirler, titretsin mi yeryüzünü, denizler? Oysa sen, istemezdin zelzeleler, depremler…


Kapanma Ey Gözlerim! Bunca zaman bekliyorken baharı… Kuşlar balkonumuzda haber bekliyor, duyuyorum kanat çırpışlarını, haykırışlarını…


Ne olur gör, deyişlerini …Umutlarımın umut ışığını görebilmek için ….Kapanma Ey Gözlerim! Görmek istiyorum...



Halime Erva Kılıç
( Kapanma Ey Gözlerim! Görmek İstiyorum başlıklı yazı yagmur-kilic tarafından 13.09.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu