FLÖRT VE EVLİLİK

 

  Yeryüzünde canlıların nesillerini devam ettirebilmesi için yaratıcımız Cenabı-ı Allah c.c dişi ve erkek olmak üzere bir çift şekillendirip yeryüzüne ADEM a.s ve HAVVA annemizi gönderip belli kurallar çerçevesinde çoğaltmış ve bizlere kadar gelmiş olan ve bizden sonrada devam edecek  evlilik müessesesi  kutsal olup korunması elzem olan ve de bizden istenen meşru olanın makbul olduğu  YUVA nın  kurulmasına bugün aile diyoruz.

            Bir çok ailelerin yaşadığı topluluklar mezradan köye,köyden kasabaya,kazaya,illere ve nihayet bir Devlet,millet olarak karşımıza çıkmakta.Bu çoğalma şekli hayvan ve bitkiler  içinde  geçerli olup onlara verilen içgüdü veya yaradanın tabiat  kuralları içerisindeki nizam çerçevesinde sürüp gitmekte.Ancak insan ile hayvanı ayıran özellikler bir olmayıp insan oğluna öngörülen  biçilen bir yaratıcının istek ve doğrultusunda olması gerekenler var.O da  bizler için doğru olanı  olup uyanların,huzur,mutluluk,neşe içerisinde yaşam sürmeleri , uymayanlarında tam aksine dünyalarını karartan psikolojik,sosyolojik ve ekonomik olarak çöküş yaşamalarıdır.

              Bugün için evlik öncesi flörte hoşgörü ile bakan, bunu bir medeniyet çağdaşlık diye algılayan zihniyete sormak istediğim o kadar çok şey var ki

             Flörtler  evlilik ile sonuçlanıyor mu?Kaçta kaçı?Kız olsun oğlan çocuğu olsun ortaokul,lise ve üniversite çağlarında birkaç flört yaşadıktan sonra evleneceği kişinin kendisi kaçıncı olduğunu sorgulamayacak mı?Acabalar istifhamlar  oluşmayacak mı?Diğer flörtlerden kalan tatları yaşayabilecek mi?

Yoksa hayal kırıklığına uğrayıp iç dünyasında kimseyle paylaşamayıp kendi kendini yiyip bitirecek mi? Bir başkasının yediği yemeği veya kaşığını tiksinmeden kaldığı yerden devam edebiliyor muyuz? Çünkü artık.

Bu araba değil ki ikinci, üçüncü el alasın veya tamponu sağı solu hasar göreni kaportaya sokasın. Bu bir cansız varlık değil ki kız olsun erkek olsun hiç fark etmez. İkisinin de bakir olmaları şart ki; gelecek nesillerden medet umalım.

Ha..!Kabul edene lafım sözüm yok.Hazım meselesi midesine ve düşüncesine güvenene buyursun.Bir anne veya baba çocuğunun mutsuz bir evlilik yapmasını ister mi?

               Hayvanlar da,örnek  köpek mi yok!Oysa bir Sivas kangal köpeğinin neslini korumak için ırkının özelliğini bozmamak için koruma altına alınıp kırma olmasına  müsaade edilmiyor.Yarış atları,Van kedisi  v.s  niçin hayvanlara dikkat ediyoruz da kızımıza oğlumuza da  bu çerçevede düşünüp koruma altına almıyoruz.

             Ha..! Kızını dövmeyen dizini döver.Kızını salarsan ya davulcuya ya zurnacıya varır diyen atasözleri tecrübe değil mi ? Peki flört eden kızlar oğlanlar kimin? Benim,senin,onun,bunun değil de kimin?Hoşunuza mı gidiyor çocuklarınızın bu davranışları yoksa göz mü yumuyoruz? Onlar için iyilik mi  kötülük mü yapıyoruz?Hiç mi  üzülmüyoruz bu gidişata?Büyüklerde gençlerden farkı kalmamış boşanmalar,metres dost hayatı yaşayanlar,aldatılan karı kocalar,kuma ile yaşayanlar ayyuka çıkmış normalleşmiş.Her şey mübah mış gibi algılanıyor.Bence BİR ANORMALLİK VAR BU İŞTE.

          Psikologlar, psikiyatristler, sosyologlar,din diyanet,devlet,millet,öğretmenler, dayılar,amcalar,teyzeler,halalar,mahalledeki komşular , gazeteciler, üniversiteler v.s kimi ilgilendiriyorsa herkes elinden geleni yapmalı buna toplumda  hep beraber tepki göstermeliyiz ki manen maddeten;TEMİZ FERT,TEMİZ AİLE,TEMİZ TOPLUM,TEMİZ DEVLET sloganımız olsun diye arz ediyorum.4 de 1 okuyucularıma.

      Çocuklarımıza temiz gelin ,temiz damat,temiz kayınpeder ve kayınvalideler dileklerimle mutlu yuvalar hayırlı evlat ve torunlar Cenabı-ı Allah c.c dan niyaz ediyorum AMİN.

        4 DE 1E SEVGİ SAYGI VE HÜRMETLERİMLE;anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az.Temiz kalın bu kirin ilacı yoktur vicdan azabı çoktur ALLAH a emanet olunuz.

CAHİT YETGİN
( Flört Ve Evlilik başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 16.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu