-Açık ve yeşil renkli gözler daha çok nazar yapar.
-Ani rahatsızlık, beniz sararması, baş ağrısı, çok esneme, sakarlaşma ve ani üşütme nazara işarettir.
-Beğenilen bir şeye Maşallah ve Sübhanallah denmez ise nazar değer.
-Bir eve nazar değmemesi için koç boynuzu, koyun veya inek kafası asılır. Kara çalı asıldığı da olur.
-Bir çocuğa nazar değerse şeb takılır, iğde takılır,muska yapılır, kurşun dökülür, köz sayılır()ve suyu içirilir, üzerlikle tütsü yapılır.
-Nazar eden kişi bilinirse ona ait olan bir çaput parçası yakılır.
-Genellikle güzel olanlara , babayiğit olanlara, çok çalışkan olanlara,beyaz tenli olanlara ve yeni gelinlere de nazar değer.
-Küçük çocuklara nazar değmesin diye saçı kesilir, kulak arkasına boynuna kara leke çalınır.
-Nazar değmemesi için kendi kıçına çimdik atanlar da vardır.




()Köz sayma: bir tas su içerisinde 7 tane odun közü atılır, daha sonra suyunun süzülerek içilmesi işlemidir.






NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür.
( Nazarla İlgili İnanışlar başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 2.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.