........................................................................Zekeriya EFİLOĞLU'na
Siteler arası transferlerin ardı arkası kesilmez, ülkemizde. Mantar misali çoğalıp durmaktayız.
Güç birliği varken mitoz, mayoz, sporla üreme misali, amipimsi-terlikimsi çoğalmalar arttı.
Gazetelerde bazen promosyon savaşları olmaktaydı...
Alınan ucuz krediler har vurulup harman savrulurdu.
Yorgun düşüldüğü zaman anlaşma yapılırdı, geçmişte.
Şimdi ekler arası savaş var;Benim eklerim senin eklerinden gramaj olarak fazladır.
....
Sitelerde olana bitene yabancı biriydim, önceleri.
Beşinci senesine varan bir sitemizi dinlendirdim, tek yazanı olarak. 
Yine devam kararı aldım, üç ay önce.
Tek başına yazan biri olarak, oldukça rahatım. Kimsenin kahrını çekmiyorum, en azından.
....
Bazı sitelerde site sahipleri, gazete patronları misali ayda bir girer siteye.
Reklamların hesabını sadece bilir, muhasebe.
Beş yüz- bin- iki bin- üç bin üyeye sahip sitelerde mızıkçılar da rahatı bozmak adına durmadan kulis yapıp dururlar.
Eh, bu onların işi olsa gerek.
Kendilerine yakışanı kusursuz yerine getirirler.
......
Bir sitede yazan gayet çalışkan, günde on saatini geçiren bir hanım, isteklerinin karşılanmaması dahilinde ayrılmak ister.
Yolu açık olsun, ayrılır.
Beraberinde yüz kişiyi alıp sürükler, canı sağ olsun.
Bu sayı iki yüzü bulur. Yolları açık olsun.
Şimdi yas mı tutulacak?
Şimdi "Niçin gittin mi?" denilecek?
Siyasî kanaat önderi mi mübarek, ardından gidilecek?
Yazan biri zaten bir başkasının telkiniyle gitmez.
.....
Öğrencilerim vardır, başka sitelerde yazan.
Öğrencilerim vardır, bağladığım sitelerde istikrarla yazmakta olan.
Dostlar vardır, gençler vardır, tavsiyemiz üzeri halen yazmakta olup, söz sahibi olduğumuz yerlerde yazmayan.
Ne olacak?
Site yönetimi, her şeye hazır olmalıdır.
Arada bir kan değişimi aslında bir ihtiyaçtır.
Meslekdaşım Zekeriya EFİLOĞLU'nun yazdığına  baktığımda böylesi bir yazıyı kaleme almak istedim, gayr-ı ihtiyarî.
Ünlü olmak isteyenin yolu elbette açıktır.
.....
Biz, yazmayı bir ihtiyaç bildiğimiz için yazmaktayız.
Tecrübe, bilgi önemli değilse eli iyi kalem tutanların bir zaman sonra tökezleyeceğini, eriyeceğini bilmek lazım.
Bu gün binlere varan üye sayısı ile kimi edebiyat siteleri, bu derrten muzdarib.
Biraz eli kalem tutan yuvadan uçup gidiyor.
Nereye gidiyorsunuz? 
Transfer ücreti mi istersiniz?
Hepimiz nihayetinde aylıkla çalışan kişileriz.
.....
Sanal ortamda açtığımız siteler, bir nevî kirliliğin önüne geçmek amaçlıdır.
İmzamızın olduğu siteler tarihe, inanca, kültüre bağlı ; sanata, edebiyata, şiire saygı duyan sitelerdir.
Ölen ölür ki kalan sağlar, çürüklerden arındırılmış olanlardır. Üzülmeye değmez, Sayın EFİLOĞLU. Beş senedir tek başına bir sitede yazan biri olarak, yeter ki söylediğimiz doğru ve faydalı olsun. Gerisi laf u güzaftır.
Sitelere bazen virus bulaşır. Virusleri sitelerden ayıklamak esastır.  
 
 
( Sitelere Virüs Bulaşır başlıklı yazı MehmetALİ tarafından 1.03.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.